In februari kreeg ik een telefoontje van deze Uitgeverij met de aanbieding voor een gratis kennismakingszending. Ik heb goed doorgevraagd over de voorwaarden en specifiek gevraagd of na de kennismakingszending automatisch vervolgzendingen zouden worden toegestuurd. De verkoopster aan de telefoon antwoordde dat ik alleen de kennismakingszending tegen een speciale prijs zou krijgen en als ik de zendingen wilde vervolgen, ik eerst zelf kontakt moest opnemen. Anders zou er na de kennismakingszending niets meer gestuurd worden.
Dat leek me veilig genoeg, dus ik heb telefonisch ja gezegd tegen de kennismakingszending.
Een aantal weken later ontving ik een soort bestelformulier (althans, dat dacht ik toen), waarin stond dat ik na de kennismakingszending wél automatisch vervolgzendingen zou ontvangen. Daar had ik geen zin in en die bevestiging heb ik dus niet teruggestuurd, maar weggegooid. Ik dacht dat daarmee de kous af was.
Wat schetst mijn verbazing dat er in augustus plotseling een pakje werd bezorgd met de kennismakingszending. Dit ging vergezeld van een factuur voor de kennismakingszending. Daarin stond ook nog eens dat dit de eerste zending van de serie was. Het
Wij waren op vakantie en iemand anders heeft het pakje van de bezorger aangenomen. Er is echter niet voor ontvangst getekend. Intussen heb ik het pakje al wel een aantal weken in huis en is het dus sowieso te laat met weigeren en terugsturen.
Wat moet ik nou doen? Ik ben geenszins van plan om de kennismakingszending te betalen, want dan zit ik waarschijnlijk aan de rest van de serie vast. Kan ik de kennismakingszending zo maar houden zonder te betalen?
Ik ben indertijd telefonisch op het aanbod ingegaan, maar de informatie op grond waarvan ik dat deed, namelijk geen vervolgzendingen tenzij ik daar zelf om vroeg, bleek achteraf onjuist te zijn.
De schriftelijke bestellling/bevestiging heb ik niet ingestuurd, is het dan juist dat men mij, maar liefst meer dan een half jaar later, toch zomaar iets stuurt?
Geldt de telefonische toezegging als bindend? Ik neem aan dat het eenvoudig is om de misleidende telefonische informatie tijdens het gesprek in februari van de band te wissen en alleen mijn toezegging over te houden.
Heeft iemand ervaring met deze uitgeverij en haar werkwijze? Op het internet kan ik er niets bruikbaars over vinden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Atlas Uitgeverij
Re: Atlas Uitgeverij
Kennismaking zending moet je betalen
alleen meteen bericht sturen dat je geen
vervolgzendingen meer wilt hebben.
Zijn meestal bijdrage in de verzendkosten
van die kennismaking zendingen.
alleen meteen bericht sturen dat je geen
vervolgzendingen meer wilt hebben.
Zijn meestal bijdrage in de verzendkosten
van die kennismaking zendingen.
-
Wanneer je hebt toegestemd in die kennismakingszending, moet je ook betalen, je hebt er immers zelf in toegestemd. Terugsturen kan altijd nog, ook na een aantal weken, maar zorg ervoor dat je bewijzen hebt van dat terugzenden. En belangrijker: zorg ervoor dat je er bewijzen van hebt dat je hebt OPGEZEGD, en vraag om een bevestiging.
Wijs ze erop dat jou telefonisch is toegezegd, dat het om een kennismakingszending zonder verdere verplichting ging/
Jammergenoeg worden telefoongesprekken doorgaans niet op band vastgelegd, zodat je er niet naar kunt verwijzen. Maar maak voldoende duidelijk dat je geen vervolgzendingen meer wil hebben.
Ik heb ook weleens van die dingen gehad, je kreeg een heleboel voor weinig geld, ik meen dat het toen iets van 6 gulden was voor spullen met een waarde van minimaal het dubbele. Met die zending kreeg ik dus wel waar voor het geld, maar de bedoeling was natuurlijk om me over te halen om de serie compleet te maken, en dan werd er voor hetzelfde 3 keer zoveel gevraagd.
Atlas is doorgaans niet zo moeilijk als je duidelijk maakt niets meer te willen ontvangen, in tegenstelling tot vergelijkbare firma's als lekturama, garant-o-matic, en noem maar op. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Wijs ze erop dat jou telefonisch is toegezegd, dat het om een kennismakingszending zonder verdere verplichting ging/
Jammergenoeg worden telefoongesprekken doorgaans niet op band vastgelegd, zodat je er niet naar kunt verwijzen. Maar maak voldoende duidelijk dat je geen vervolgzendingen meer wil hebben.
Ik heb ook weleens van die dingen gehad, je kreeg een heleboel voor weinig geld, ik meen dat het toen iets van 6 gulden was voor spullen met een waarde van minimaal het dubbele. Met die zending kreeg ik dus wel waar voor het geld, maar de bedoeling was natuurlijk om me over te halen om de serie compleet te maken, en dan werd er voor hetzelfde 3 keer zoveel gevraagd.
Atlas is doorgaans niet zo moeilijk als je duidelijk maakt niets meer te willen ontvangen, in tegenstelling tot vergelijkbare firma's als lekturama, garant-o-matic, en noem maar op. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Maar, als er niks op band wordt vastgelegd, hoe kunnen ze dan bewijzen dat ik überhaupt iets heb besteld, ik heb immers de bestelbon niet teruggestuurd?
Intussen heb ik gisteren de (ongevraagde) vervolgzending gekregen. Die heb ik ongeopend retour afzender gezonden.
Mij lijkt nog steeds, dat als ik de kennismakingszending betaal, ik toegeef dat ik iets besteld heb. En ik heb niets besteld, want ik heb de bestelbon niet teruggestuurd. Het feit dat ze een bestelbon zenden ná zo'n telefoongesprek geeft toch al aan dat ze meer nodig hebben dan een telefonisch toezegging?
Geldt dan niet dat ik ongevraagd toegezonden spullen gewoon mag houden, zonder te betalen?
Intussen heb ik gisteren de (ongevraagde) vervolgzending gekregen. Die heb ik ongeopend retour afzender gezonden.
Mij lijkt nog steeds, dat als ik de kennismakingszending betaal, ik toegeef dat ik iets besteld heb. En ik heb niets besteld, want ik heb de bestelbon niet teruggestuurd. Het feit dat ze een bestelbon zenden ná zo'n telefoongesprek geeft toch al aan dat ze meer nodig hebben dan een telefonisch toezegging?
Geldt dan niet dat ik ongevraagd toegezonden spullen gewoon mag houden, zonder te betalen?
-
Het zenden van een bestelbon na een telefoongesprek betekent dat de telefonisch gemaakte afspraken op papier worden bevestigd. JIJ krijgt dan de gelegenheid om het bedrijf te kennen te geven dat jij niets hebt besteld, en zodra je dat niet doet, geldt de bestelling als rechtsgeldig. ZO gemakkelijk is het dus niet om te doen alsof je neus bloedt.
Je moet als verzender van die spullen kunnen aantonen dat de ontvanger ze heeft besteld, maar er is ook nog zoiets als een mondelinge overeenkomst, die geldig is, zeker als deze wordt gevolgd door een schriftelijke bevestiging, waar de ontvanger niet tegenin is gegaan.
Zij zouden als het erop aankomt kunnen aantonen dat er telefonisch contact met je is geweest, maar niet kunnen aantonen wat daarin is gezegd. Alleen: hoe komt Atlas aan je gegevens? Zij zullen aanvoeren dat jij die zelf hebt gegeven.
Betalen van de kennismakingszending kan mijns inziens geen kwaad, maar geef er dus wel nadrukkelijk bij aan, dat je er een bevestiging van wil hebben, dat jij hebt aangegeven, geen vevolgzendingen meer te willen hebben.
Dat je buren of kennissen het pakje hebben aangenomen zonder dat voor ontvangst is getekend, ja, dat maakt het voor HUN lastiger.
Mijn ervaring met Atlas is dus: wanneer je duidelijk aangeeft dat het wat jou betreft bij die kennismakingszending blijft, dat zij zich eraan houden. Ze heten immers niet front international of socks. Dat bedrijf is er een stuk hardnekkiger in, daar moet je het onderste uit de kan halen om onder een abonnement uit te komen.
Je moet als verzender van die spullen kunnen aantonen dat de ontvanger ze heeft besteld, maar er is ook nog zoiets als een mondelinge overeenkomst, die geldig is, zeker als deze wordt gevolgd door een schriftelijke bevestiging, waar de ontvanger niet tegenin is gegaan.
Zij zouden als het erop aankomt kunnen aantonen dat er telefonisch contact met je is geweest, maar niet kunnen aantonen wat daarin is gezegd. Alleen: hoe komt Atlas aan je gegevens? Zij zullen aanvoeren dat jij die zelf hebt gegeven.
Betalen van de kennismakingszending kan mijns inziens geen kwaad, maar geef er dus wel nadrukkelijk bij aan, dat je er een bevestiging van wil hebben, dat jij hebt aangegeven, geen vevolgzendingen meer te willen hebben.
Dat je buren of kennissen het pakje hebben aangenomen zonder dat voor ontvangst is getekend, ja, dat maakt het voor HUN lastiger.
Mijn ervaring met Atlas is dus: wanneer je duidelijk aangeeft dat het wat jou betreft bij die kennismakingszending blijft, dat zij zich eraan houden. Ze heten immers niet front international of socks. Dat bedrijf is er een stuk hardnekkiger in, daar moet je het onderste uit de kan halen om onder een abonnement uit te komen.
-
Beste heer/ mevrouw,
Ik ben bekend met edition atlas want ik verkoop het zelf in een callcenter. Het is niet netjes van de verkoper geweest om u verkeerd voor te lichten. Deze gesprekken moeten volgens de wet vastgelegd worden en dat is dan ook gebeurd. Op het moment dat een contact agent een klant verkeerd voorlicht wordt deze ontslagen.
Bij edition Atlas werkt het zo dat, op het moment dat u geen reactie geeft zij ervan uitgaan dat u een vervolgzending wilt ontvangen en dit valt heel gemakkelijk af te zeggen door een telefoontje te plegen of een brief te schrijven. Even bellen is makkelijker en dan krijgt u per post of email ook een bevestiging daarvan. Ook is het mogenlijk enkele zendingen over te slaan. Dat is geheel uw eigen beslissing en u heeft verder geen enkele koopverplichting. Op het moment dat u bijvoorbeeld vergeet om iets af te zeggen heeft u altijd de mogenlijkheid om het pakket ongeopend binnen 10 dagen terug te sturen. Dit is niet alleen zo bij Edition atlas maar ook bij andere bedrijven. Het is de bedoeling van edition atlas helemaal niet om mensen op te lichten o.i.d.
Hopend u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Ik ben bekend met edition atlas want ik verkoop het zelf in een callcenter. Het is niet netjes van de verkoper geweest om u verkeerd voor te lichten. Deze gesprekken moeten volgens de wet vastgelegd worden en dat is dan ook gebeurd. Op het moment dat een contact agent een klant verkeerd voorlicht wordt deze ontslagen.
Bij edition Atlas werkt het zo dat, op het moment dat u geen reactie geeft zij ervan uitgaan dat u een vervolgzending wilt ontvangen en dit valt heel gemakkelijk af te zeggen door een telefoontje te plegen of een brief te schrijven. Even bellen is makkelijker en dan krijgt u per post of email ook een bevestiging daarvan. Ook is het mogenlijk enkele zendingen over te slaan. Dat is geheel uw eigen beslissing en u heeft verder geen enkele koopverplichting. Op het moment dat u bijvoorbeeld vergeet om iets af te zeggen heeft u altijd de mogenlijkheid om het pakket ongeopend binnen 10 dagen terug te sturen. Dit is niet alleen zo bij Edition atlas maar ook bij andere bedrijven. Het is de bedoeling van edition atlas helemaal niet om mensen op te lichten o.i.d.
Hopend u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Wij kregen ook een keer een kaartje voor een autotje van Kuifje, we hebben daar opgereageerd en dat autotje gekregen, daarna wilde we alle autotjes hebben. en nu komt het!! ze waren niet te bereiken niet per fax telefoon of brief. omdat wij wilde weten hoeveel autotjes er kwamen heb ik toch een fax en brief gestuurd. na 6 weken kregen we toch antwoord en daarin stond hoeveel er waren.
dus ze reageren wel aleen per brief.
dus ze reageren wel aleen per brief.