LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rente & incassokosten regeling restschuld

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
mrkoetje

rente & incassokosten regeling restschuld

Ongelezen bericht door mrkoetje »

nou, zojuist Dexia gebeld om wat persoonlijke info.
mijn WvD is 7 september 2003 afgelopen, en heb een restschuld van +- 6500 euro.
Nou schijnt het dus zo te zijn dat onderstaande tekst van brief van st. leaseverlies niet voor mij van toepassing is:

"De regeling geldt alleen voor klanten die aan al hun betalingsverplichtingen hebben voldaan. Wij hebben evenwel met Dexia afgesproken dat zij die hun betalingsverplichtingen nog niet volledig hebben voldaan een laatste mogelijkheid krijgen om van de Duisenberg-Regeling gebruik te maken. Voorwaarde is wel dat de verschuldigde bedragen alsnog worden betaald. Dexia scheldt dan eventuele rente- en incassokosten kwijt. Voor de specifieke voorwaarden en betaaltermijnen adviseren wij u contact met Dexia op te nemen via telefoonnummer 0900 - 339 4222 (€ 0,15 per minuut).”

de dame van dexia vertelde dat er wel mogelijkheden zijn als ik een betalingsregeling aanga, maar niet als ik in 1 keer betaal!
zij verwees me naar GGN, maar die vertelde weer dat zij mijn dossier al op 28 juli 2004 gesloten hebben, met de reden dat ik toen Dexia gedagvaard zou hebben (wat niet zo is).
Dexia snapte hier niets van toen ik weer belde, en deze persoon bleef ook stug volhouden dat ik gewoon de rente en incassokosten moet betalen omdat het uitgegeven is aan een gerechtelijke incassobureau.
ik bleef geduldig aangeven dat in de brief wat anders staat.
Ik wordt nu binnenkort teruggebeld.

ik vind dit een vreemde gang van zaken!
zou Dexia zomaar onder deze afspraak uit kunnen komen? en zou het zelfs zo kunnen zijn dat ik straks alles (dus ínclusief incasso & rentes) eerst moet betalen en dan afw8en of ik die 2/3 terugkrijg + dan weer de incasso en rentekosten?

wie weet meer hierover?

Notenkraker

Re: rente & incassokosten regeling restschuld

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Mrkoetje, een ding staat als een paal boven water en dat is: alles wat een gedupeerde aan Dexia betaalt is hij/zij eerst maar eens definitief kwijt. Vertrouwen op de "coulance" van Dexia? Dat is een echte gotspe! Welk zinnig mens zou ooit nog een contractpartij vertrouwen, die constant aantoont het niet zo nauw te nemen met wetten en regels? Dat zou toch alleen maar een super-naïveling kunnen zijn?
Ik denk dat de categorie goed geïnformeerde gedupeerden wel op hun tellen zullen passen, maar voor degenen die alle "ins en outs" niet kennen kan het verhaal in veel gevallen heel slecht aflopen!

mrkoetje

ok, notenkraker, je mening is duidelijk.
Ik begrijp je heel goed, maar ik heb nou eenmaal die keus gemaakt, en zeker niet na 1 nachtje slapen!
mijn vraag blijft dus nog steeds staan.....

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 08 Sep 2005 12:26 door mrkoetje

zou Dexia zomaar onder deze afspraak uit kunnen komen? en zou het zelfs zo kunnen zijn dat ik straks alles (dus ínclusief incasso & rentes) eerst moet betalen en dan afw8en of ik die 2/3 terugkrijg + dan weer de incasso en rentekosten?

wie weet meer hierover?

1) Ja !
2) Ja (je kunt dus beter niet betalen)
3) dexia..

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik wordt nu binnenkort teruggebeld.
mrkoetje, als dat gebeurt heeft u al veel bereikt!
Dexia heeft mij ook vaak belooft e.e.a. uit te zoeken en mij terug te bellen. Dit is echter NOOOOOIT gebeurd.
Ik wens u succes.

Gr hans A

mrkoetje

nou, ik kan je wel zeggen dat ik, ondanks dat ik eindelijk besloten heb om te betalen (ik heb het bedrag gelukkig al die jaren gereserveerd) me nu weer achte rm'n oren krab na deze telefoongesprekken met dexia en GGN van vanmorgen.
Alles staat zwart op wit, maar is tóch weer voor meerdere uitleg vatbaar.
ik heb ook pogingen gedaan de volledige tekst/voorwaarden op dexialease.nl door te nemen, daar staat dus in de ene kolom dat ik sowieso 2/3 terug krijg, en een paar kolommen verder dat ik niets krijg.
ook wordt daar met geen woord gerept over eventuele kwijtschelding van rente en incassokosten.....

Gesloten