LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.

vind u het eerlijk dat de klant overlast krijgt van kapotte NS automaten ?

NEE! Contante betaling in de trein moet dan mogelijk zijn. Afdwingen acceptgirobetaling is onbehoorlijk
17
55%
JA! Ik ben het eens met de nieuwe NS-regels per 1-10-2005
10
32%
ergens tussenin
4
13%
 
Totaal aantal stemmen: 31

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben het absoluut niet met je eens en ik ben het volledig eens met de NS in deze. Zwartrijders zijn zeer irritant, zeer vervelend en zeer vindingrijk in het bedenken van smoesjes. "De automaat was kapot" of "Ik had geen tijd meer" Geklets, kaartjes kun je desnoods dagen van tevoren kopen.

Een zero tolerance beleid was en is hard nodig en zal ook met harde hand doorgevoerd moeten worden. En het invullen en versturen van een acceptgiro doet geen mens meer, daar hebben we internetbankieren voor.

Ja het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de NS dat de automaten werken, maar het kapotgaan van de automaten is niet te altijd te wijten aan de NS, maar aan mensen die menen dat het leuk is of nodig is om een automaat te slopen. Loketten zijn tot zeker een uur of 19.00 in de avond open, dus tijd zat om kaartjes te kopen.
Smoesjes, dat kaartjes ook eerder kunnen worden gekocht helpen niet, want het is niet aan NS om uit te maken wanneer reizigers kaartjes mogen kopen maar NS heeft maar te zorgen dat die automaten werken!
Geen smoesje dus, gewoon de keiharde waarheid. En troost je, het extra boetebedrag is nu nog maar 35 euro, als het aan mij had gelegen was het nog vele malen hoger geweest. Het gratis profiteren van voorzieningen en bedenken van allerlei rotsmoezen moet maar eens afgelopen zijn.

Driewerf hoera voor de NS in deze, ik geef ze groot gelijk.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door Bailey »

Een van de redenen van dit belachelijke beleid zou zijn om de agressie te verminderen.

Zwartrijders worden nu agressief als ze een kaartje + bijvoorbeeld 15 euro boete moeten betalen. Denken ze bij de NS nu echt dat deze lui minder agressief worden nu ze 35 euro boete moeten betalen? Lijkt mij dat ze juist agressiever worden.

Maar goed, het zal allemaal wel loslopen, want de conducteurs zie je nu al nagenoeg niet meer, en straks zal het wel nog minder worden.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Dat de automaten kapot zijn, is over het algemeen een smoes. Bovendien weet een conducteur of een automaat defect is. Hij belt naar het controlecenter en die kan op afstand bekijken of de automaat het doet. (zelf meegemaakt)

Zwartrijders zijn zo waardeloos en moeten Keihard worden aangepakt. Wat is er moeilijk aan om te betalen voor een dienst.

Stel je gaat naar de bakker en de pinautomaat van de bakker is kapot, dan zeg je toch ook niet, nou dan heb ik recht op gratis brood??? Waarom is dat dan wel zo bij de NS??

En wat is dat nou voor gezeur over agressie, is het zo moeilijk om gewoon te betalen?

annie22
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2005 18:34

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door annie22 »

Ik ga alleen naar de loket. Ik heb moeite om met de kaartenautomaten te werken.

Groetjes.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat is natuurlijk geen vergelijk. Als ik bij de bakker niet kan betalen om dat de automaat kapot is kan ik inderdaad contant betalen, maar dan wel ter plekke. Ik kan ook morgenochtend naar de bakker gaan en zeggen dat ik het brood morgenmiddag kom halen en dan ook betaal. Dan ligt het dus al voor me klaar.

Op dezelfde manier kun je ook 's ochtends of desnoods dagen van tevoren al een kaartje halen. Automaat kapot is inderdaad vaak een (rot)smoes en zeer zeker niet geldig. Iedereen weet dat je treinreizen van tevoren betaalt dus je koopt gewoon een kaartje en dan ga je pas reizen.

En van een monopolie is geen sprake, er zijn meer manieren om op de plaats van bestemming te komen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door karr-2 »

terwijl de reiziger er toch ook niks aan kan doen als er een automaat stuk is.
En dat is nu net het argument dat nergens op slaat. "De automaat is stuk" is de meest gebruikte smoes van allemaal. Bovendien zijn er op elk station minimaal 2 aanwezig dus het lijkt me sterk dat ze allemaal kapot zijn. En zoals meerdere mensen al vaker gezegd hebben kun je de kaartjes desnoods dagen van tevoren kopen aan de balie.

Het is alleen maar goed dat je op geen enkele manier meer een kaartje kunt kopen in de trein, dat is betalen achteraf. Je gaat ook niet eerst het brood opeten en dan betalen bij de bakker of eerst je tank leegrijden en dan pas betalen voor je benzine. Overal betaal je vooraf en dus nu ook in de trein, simpel zat.

35 euro vind ik echt een lachertje, dat had van mij veel en veel hoger gemogen.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door verhoeven »

:twisted: :evil: ik wou even reageren op het openbaar vervoer maar dan met de bus. Ik heb sinds kort een baby, en daarvoor ging ik altijd op de eigen vervoer dus dan had je het niet in de gaten, maar nu dus met de kinderwagen. Nou dat is een ramp als er bussen rijden met een trap en een stang in het midden. Je bent altijd afwachtend dat iemand je helpt anders kom je niet eens een bus in.
Het gebeurt ook heel vaak dat je ergens ruim voor tijd staat en die bus die moet komen niet eens komt. Sta je daar! Het is ontzettend duur en dan zo iets. Ik zal blij zijn als hij goed kan zitten en ik weer met de brommer overal heen kan. Er zijn gelukkig nog lieve mensen die je helpen want bij sommige buschauffers zit niks bij. Dat is toch wel bedroefend dat er geen rekening wordt gehouden met mensen met kinderwagens en dat is niet alleen maar met vervoer hoor ook in sommige winkels.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door verhoeven »

:twisted: :evil: nou zal ik even mijn mond opentrekken over de ns.
Want die gene heeft een grote mond op mijn berichtje maar ja dat is altijd als je er niks mee te maken hebt is het makkelijk praten.
Maar ik moet mijn mond houden want het ging over de ns.
Nou de ns is ook niks.
Met een gewone kinderwagen kan je niet eens normaal de oudere treinen in komen, laat staan om gewoon te gaan zitten.
Ik moest een buggy aanschaffen om met de trein te reizen de reis duurde dik drie uur heen en ook weer terug natuurlijk. Wijsneus.
Anders moet je bij de in/uitgang gaan zitten en met een baby is dat niet verstandig, dat tocht namelijk lekker. Of je moet een ziek kind willen.
En als je alleen maar afhankelijk bent van het openbaar vervoer is dat knap lastig.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door verhoeven »

:oops: en Karr 2 jij hebt zeker nooit te maken gehad met kinderen.
En trouwens als het een kind was zo iets wat ik heb noemen ze een baby dan was het heel wat makkelijker geweest want dat loopt namelijk.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door tienepien »

sorry hoor verhoeven, maar dat bericht van u slaat toch ook als een tang op het spreekwoordelijke varken? wat heeft dat te maken met het boetebeleid van de ns? Als het je zo dwars zit, open dan je eigen draadje.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door verhoeven »

8) 8) nou het slaat wel degelijk op die varken met zijn tang, want als je in het gangpad staat waar de reizigers ook door moeten lopen en je zit daar met je kinderwagen en je wilt niet bij de in/uit gang zitten dan krijg je wel degelijk ook daar een boete voor als je een verkeerde conducteur hebt.
Dus ik weet niet wat je dom loopt te lullen.
Maar daarvoor zei ik al als je niet met een kinderwagen te maken hebt gehad kan je beter je mondje op elkaar houden want dan weet je niet eens waar abraham zijn mostert haalt.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kinderwagens, grote tassen en dozen etc horen ook niet thuis in een gangpad, maar onder een stoel of opgeklapt in een bagagerek. Neem je kind op schoot en klap de wagen in elkaar. Probleem opgelost.

Maar volgens mij ging het om de boetes bij zwartrijden en mensen in de weg zitten met een kinderwagen is bij mijn weten geen zwartrijden.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door verhoeven »

:oops: nou als je drie uur moet rijden houdt u geen drie uur een kleine van een half jaar op schoot.
En als de conducteur vraagt of je bij de in/uit gang wil zitten en je wil niet omdat de kleine in het begin van zijn leventje in een ziekenhuis heeft gelegen en je krijgt een boete vind ik dat schandalig.
Zeker het heeft niks met zwartrijden te maken, ik vind dat moet gewoon gestraft worden want iedereen moet betalen om ergens te komen maar van je eisen dat je maar in de tocht moet gaan zitten met een kleine dat vind ik toch te vergezocht.
Daar mogen ze dan wel even over nadenken.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door verhoeven »

:o :) :shock: je hebt ook wel eens dat je op de dag zelf ineens ergens heen moet dan kan je ook niet dagen van te voren een kaartje halen.
Tuurlijk als je het weet dan haal je het meestal als je weet dat de automaten moeilijk werken van te voren in huis.
Maar je hebt ook mensen die het erom doen dat ze gewoon meerijden.
En ik vind toch dat je dan de taf van de koren moet onderscheiden.
Want er bestaat ook zoiets als onmacht.
En degene die het erom doen een boete en bij de eerst volgende stop eruit.
Zie dan maar hoe je thuis komt.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Over kinderwagens

Verhoeven,


Regels zijn regels, en dat een baby van een half jaar erg schattig is en dat je goed met zijn/haar gezondheid moet oppassen, daarover zijn we het eens. Maar of je nou een kind van 6 maanden in je kinderwagen legt of een zak aardappels, ik vind die kinderwagens van tegenwoordig vreselijk irritant, je breekt je nek over dat voorwiel.

Die driewielerkinderwagens hebben tegenwoordig een voorwiel van heb ik jou daar, voorzien van mountainbikeprofiel alsof de ouder met zijn kroost een trektocht door het Andesgebergte maken.

Soms moet je je nu eenmaal aanpassen aan regels.


Over kapotte automaten


100% eens met iedereen die vindt dat zwartrijders aangepakt moeten worden. Schuw geen middel. Controleer iedereen die het perron oploopt (gebeurt ondertussen al bij de grotere stations). En ja, de "goeden" lijden onder de "kwaden". Maar ben je, als je te laks, te traag of te dom bent om aan een kaartje te komen, wel een "goede"? Ik vind van niet.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door tienepien »

Geplaatst op: 06 Sep 2005 16:02 Onderwerp:

nou het slaat wel degelijk op die varken met zijn tang, want als je in het gangpad staat waar de reizigers ook door moeten lopen en je zit daar met je kinderwagen en je wilt niet bij de in/uit gang zitten dan krijg je wel degelijk ook daar een boete voor als je een verkeerde conducteur hebt.
Dus ik weet niet wat je dom loopt te lullen.
Maar daarvoor zei ik al als je niet met een kinderwagen te maken hebt gehad kan je beter je mondje op elkaar houden want dan weet je niet eens waar abraham zijn mostert haalt.

Dus je vind het vreemd dat een gangpad niet mag blokkeren met je kinderwagen? En wat als er brand uitbreekt bijvoorbeeld?
Daarnaast vraag ik me af waar jij uit opmaakt dat ik niet met een kinderwagen te maken heb gehad?

jannetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2005 19:10

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door jannetje »

Ik reis wel regelmatig, maar niet iedere week met de trein.

Op het stoptreinstation in mijn dorp, staat 1 automaat van het oude type. Meestal probeer ik twee dagen tevoren een kaartje te halen, maar niet altijd weet ik zeker dat ik ga reizen.

Deze automaat is vaak defect, daarom ga ik dus al twee dagen van tevoren. Ik doe, als hij niet werkt, wat erop staat, bel en noem het nummer van de kapotte automaat. Een dag later op dezelfde tijd heeft de monteur hem net gerepareerd. Op mijn vraag of deze automaten niet wat oud werden, gaf hij toe dat ze eigenlijk vervangen zouden moeten worden, maar dat dit niet gebeurt in verband met de komst van de OVchipkaart. Die kan echter nog wel even op zich laten wachten.

Op het dichtstbijzijnde sneltreinstation staat ook maar 1, oude automaat. Ik durf er niet op te rekenen dat die werkt, daarom haal ik, als ik daarvandaan wil vertrekken, ook mijn kaartje op het stoptreinstation.

Er zijn dus beslist wel stations met maar 1 automaat. Verder wonen volgens mij de meeste mensen niet zo dicht bij een station, dat ze voor hun plezier van tevoren meerdere keren naar het station gaan. Het is natuurlijk anders als je iedere dag reist,dan ben je vanzelf al op een station, maar dan heb je misschien ook al een abonnement.

Verder kijk ik ook wel uit om mijn kaartje te stempelen voordat ik de trein daadwerkelijk zie naderen, want de laatste tijd ligt hier om de twee dagen het treinverkeer een paar uur stil.

Ik ben er beslist voor dat er wordt opgetreden tegen zwartrijden, maar dat het kopen van een kaartje zo gewoon is, nou nee. Een kaartje voor een vliegtuig kun je nog op internet kopen, voor het kopen van een treinkaartje moet je hier heel wat meer tijd uittrekken.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door karr-2 »

De versoepeling is absoluut belachelijk. Hadden ze eindelijk eens een goed iets, gaan ze het weer afzwakken omdat er wat notoire zeikerds zijn die er niet tegen kunnen dat ze moeten betalen.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door pewi »

Als iemand door een defecte automaat of een gesloten loket geen geldig plaatsbewijs in zijn bezit heeft, dan dient hij dit voor aanvang van zijn reis bij de conducteur te melden. Hij moet dan een normaal plaatsbewijs kunnen kopen bij de conducteur. De conducteur zal in zo´n geval zeker geen boete berekenen. Mensen die niet de moeite nemen om dit te melden, lopen bewust het risico "gepakt" te worden. Dit zijn dan ook zwartrijders met voorbedachte rade.
Pewi

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: nieuwe regels 1 okt. van dictator-monopolist NS

Ongelezen bericht door Bailey »

Moet je die conducteurs wel zien natuurlijk!! De meeste conducteurs zitten bij de machinist of in de 1e klas en komen pas naar buiten op het moment dat hij moet fluiten/laten fluiten dat de deuren dicht gaan. Dan ben je dus al binnen, en zie je de conducteur niet meer. Daarna gaat de conducteur terug naar de machinist (of aan de andere kant van de trein in het hokje van de machinist) of naar de 1e klas en begint het verhaaltje weer vanaf vooraf aan. Dus dat schiet allemaal niet op!

Gesloten