LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bandopname aanmelden tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HENKTAMMENS
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 08:49

Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door HENKTAMMENS »

Gisteren wilde ik mij aanmelden bij tele 2, tot mijn verbazing hoorde ik tijdens het gesprek dat er ook nog een bandopname van dit gesprek zou plaatsvinden.
Ik gaf te kennen hier geen prijs op te stellen, mij werd verteld dat ik me dan niet kan aanmelden bij tele 2.
Kan dit zo maar, ik vind het echt belachelijk, wie heeft hier ervaring mee.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door karr-2 »

9 van de 10 keer worden dit soort gesprekken opgenomen om te voorkomen dat mensen zich aanmelden en achteraf toch spijt krijgen en dan beweren nooit het aanbod geaccepteerd te hebben.

Ga er maar vanuit dat de meeste gesprekken met callcenters standaard opgenomen worden.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Hoi,

Mensen zijn verplicht om te melden dat het gesprek opgenomen wordt.
Dit heeft te maken met de wet op de privacy enz.

angel1978
Berichten: 11126
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Is het dan ook mogelijk dit om te draaien:

Als een instantie ( overheid, schuldeiser, reclameactie, ...... , weet ik veel wat nog meer ) je belt mededelen dat je een bandje laat meelopen.
Op het moment dat ze zeggen dat ze hier geen prijs op stellen doodkalm mededelen dat het dan niet mogelijk is om dit gesprek voort te zetten en ze het op een andere manier nog maar eens moeten proberen ?!?! :twisted:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik snap de ergernis niet. Keer op keer klagen mensen dat ze zich niet hebben aangemeld, en zitten ze aan een abonnement vast.
Tele2 lost dit op door alle gesprekken op te nemen en dat ook te melden, conform de wet, en de topicstarter zegt nee.
Waarom heb je er eigenlijk een bezwaar tegen topicstarter?

angel1978
Berichten: 11126
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het probleem is ( wat mij betreft in ieder geval ) dat dit nogal eenzijdig is. Zij nemen het gesprek op en jij moet maar afwachten wat daar uitkomt. Je hebt zelf hier geen kopie van. Mochten zij iets te eisen hebben, dan zullen ze op dit opgenomen gesprek terugvallen. Echter, dit kun je als klant dan natuurlijk niet !!!!
Daar komt nog bij dat in een geluidsband het erg makkelijk knippen is en wie weet dus welk gedeelte van de band ze gebruiken !?!?!

Anders is dit bij een gesprek waarbij een gespreksverslag zit ( of een contract of andere zaken ). Hierbij gaat van beide partijen een handtekening onder en beiden hebben hier een exemplaar van ( 1 het origineel, 1 een kopie ). Da's een gelijkwaardige manier van werken.
Da's het eenzijdig opnemen van zo'n gesprek natuurlijk niet !!!
Vraag me dus af of je d'r als klant ook maar iets aan hebt ( zo niet alleen maar last van hebt )

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

SDorry, hoor, maar hoe paranoide wil je gaan zijn.
Knippen in de opname? Dan plegen ze een strafbaar feit.
En jij kan ook op de opname terugvallen.
Zij hebben bewijs dat jij een abonnement hebt gevraagd, en jij hebt ook bewijs. Het ligt bij hun, maar bij een geschil kan je hun nu vragen aan te tonen dat ze gelijk hebben.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Een mondelinge overeenkomst is even rechtsgeldig als een schriftelijke overeenkomst.

Het is allen zo dat bedrijven die opnames maken hiervan verplicht zijn dit te melden aan degene waarmee zij een contract aangaan.

Daarbij mag jij - als je op de hoogte bent van dit feit - ten alle tijden een kopie opvragen van deze opname. Ze zijn dan verplicht om je een kopië te sturen zonder jou de verzendkosten of dergelijke te berekenen.

Ben jij dus niet op de hoogte gestelt dat je gesprek opgenomen wordt is het niet rechtsgeldig en kan en mag het niet gebruikt worden om je aan je contract te houden enz.

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door talea »

Om u allen even gerust te stellen;
het gesprek wordt niet vanaf het begin opgenomen. Pas wanneer de overeenkomst wordt gesloten vraagt de medewerker of u er mee accoord gaat dat het gesprek wordt opgenomen en er wordt dan ook pas vanaf dat moment opgenomen. Vandaar ook dat na het geven van toestemming voor de opname alle persoonlijke gegevens nogmaas herhaald worden. Zie het als het tekenen van een contract, maar dan op band.

angel1978
Berichten: 11126
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bandopname aanmelden tele 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik vind het een prachtig verhaal en jullie hebben ook helemaal gelijk !!!
Echter, bedrijven krijgen het zelfs voor elkaar om te ontkennen dat ze aangetekende brieven hebben ontvangen, dat faxen onleesbaar en ga zo maar door !
Strafbaar of niet, je zal het wel eerst moeten aantonen dat dit zo is, wat een rechtzaak betekend... Afsluiting is vaak al lang het geval dan wat ook als gebruiker alles behalve prettig is. Daarnaast nog eens de hoge kosten hiervan.
Ik blijf erbij: een mondelinge overeenkomst is lastig te bewijzen ondanks dat deze rechtsgeldig is. zeker aan de telefoon ( zonder getuigen ). En wat let bedrijven om te beweren dat een gesprek helemaal niet in opgenomen en/of dat het kwijt is, indien je van dit gesprek gebruik wilt maken zo gauw dit een keer in je eigen voordeel is !?!?!?

De theorie is prachtig, maar de praktijk helaas toch vaak anders !!!! :shock:

Gesloten