LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto verkopen wegens benzineprijzen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Verkoop je je "gas guzzler"?

Ja, zonder meer
0
Geen stemmen
Ja, als de inruilprijs goed is
2
20%
Nee, denk er niet over
7
70%
Als de prijs laag genoeg is schaf ik me toch zo'n wagen aan
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Auto verkopen wegens benzineprijzen

Ongelezen bericht door NONO »

Door de hoge benzineprijzen zijn deze nu een algemeen thema geworden.

In dien mate dat in Duitsland nu een stijging in de verkopen onstaat omdat automobilisten hun huidige "gas guzzler", zoals de Amerikanen dat noemen, inruilen tegen een zuiniger model.

Vraag is nu of je ook een auto hebt die scheutig met de brandstof omspringt en dat reden is om de wagen in te wisselen?

Want het lijkt me aan de ene kant natuurlijk wel winst dat je minder brandstofkosten hebt, maar anderzins zal de inruilprijs toch ook wel een stuk dalen omdat de dealer die wagen naar verwacht mag worden niet meer zo makkelijk kwijt zal raken.

Weet niet in welke bedragen dat gaat lopen, maar als dat er vele zijn, dan is de winst toch ook niet meer zo groot.
Per slot van rekening kun je voor de naar verwachting vele duizenden lagere inruilprijs zelfs nu nog een aardige sloot brandstof verstoken.

Tweede vraag is, als die ingeruilde grote wagens relatief erg goedkoop aangeboden gaan worden, laat je je dan toch verleiden tot aanschaf of ga je hoe dan ook voor zuinig?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Auto verkopen wegens benzineprijzen

Ongelezen bericht door Ulbe »

Je kan er natuurlijk op wachten wanneer je je SUV flink op zijn staart trapt op de snelweg dat deze een flinke slok benzine lust, vooral als er een zware kar achter hangt,

Wanneer je in een kleine middenklasser rijdt lijkt het me niet echt zinvol om die wagen te verkopen,

De afschrijving van de wagen, die toch moet betalen, kan het lange na niet halen bij de "winst" die je met je nieuwe wagen probeert terug te verdienen,

Misschien is, wanneer de wagen relatief jong is, een gasinstallatie die aan de eisen van de G3 voldoet, te laten inbouwen, zo'n gasinstallatie kost afhankelijk van de wagen onverveer € 3000,-,

Dit is natuurlijk een dure geschiedenis, maar de wegenbelasting gaat in de 3 maanden ongeveer wel wat omhoog, maar je tankt dan véél goedkoper!, er zijn op isnternet site's te vinden waar je dit na kan rekenen,

Dus niet te snel weg doen die "oude" wagen, er zijn alternatieven te vinden.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Auto verkopen wegens benzineprijzen

Ongelezen bericht door topery »

Ik heb net een nieuwe auto, ik peins er niet over om hem te verkopen, maar ik maak dan ook niet zoveel kilometers.
Een gas installatie is geen optie, het is een KA, waar laat je zo'n tank in een bolhoed.

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Auto verkopen wegens benzineprijzen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Niets liever..

Rij op dit moment 50 000 kilometer per jaar.
Met de huidige prijzen kost me dit zo'n 250 a 300 euro per maand :shock: :shock: :shock:
Naar verwachting zal dit oplopen naar zo'n 500 euro per maand :twisted:

Nu heb ik een auto die toevallig redelijk zuinig rijdt ( voor een benzine althans ) en kan zo'n 800 kilometer rijden op 45 liter... Op zich niets te klagen natuurlijk, maar met de huidige prijzen :?

Ik ruil hem dus liever vandaag dan morgen in voor een gas-variant. Helaas net verhuisd en dus even door me centjes heen :cry:

Gesloten