Waarom laat iedereen zich zo makkelijk beïnvloeden door reclame/ marketing? Uiteindelijk kiest bijna iedereen weer voor zn oude leverancier. Ik begrijp dat sommige mensen er ingeluisd zijn...maar een heleboel consumenten gaan er zelf mee in omdat ze denken een paar euro's goedkoper uit te zijn of omdat ze een leuke dvd erbij krijgen of iets dergelijks. Ze verdiepen zich niet in de gevolgen ervan. De meesten weten niet eens dat ze transportkosten nog moeten betalen aan de netbeheerder. Het is duidelijk dat je altijd verbonden blijft aan je netbeheerder. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant...maar uiteindelijk blijkt dat niet zo te zijn. Sorry, maar ik vind dat veel consumenten zo makkelijk zijn en snel ontevreden zijn en elkaar napraten.....en dus maar even overstappen naar een onbekende leverancier.
Waarom doen die bedrijven met al hun reclame e.d. nou eens niet gewoon wat er wordt beloofd!
ZONDER poespas, ZONDER kleine lettertjes, ZONDER een "Ja, maar.." als een klant eenmaal klant is en ZONDER misbruik te maken van het goede vertrouwen van mensen.
In het geval van Greenchoice, dat zijn net Jehova's. Ze komen met twee man, en proberen je echt over te halen. Als je de deur wil dicht doen, drukken ze gauw hun voet ertussen. Ze gaan echt niet weg, voor je hebt getekend. En dan zit je eraan aan vast. Het is gewoon intimideren wat ze doen...
Er komt bij ons een man aan de deur die beweert in samenwerking met de huidige energie leverancier goedkoper te kunnen leveren. Daarbij zwaaiend met een printje van RTL niuws dat de energie prijzen wel 300 euro kunnen stijgen. Bij RWE kun je dat allemaal voorkomen door voor drie jaar de prijs te laten vastleggen. Dat je dan dus van energieleverancier veranert wordt er even niet bij verteld. De samenwerking met NUON betsaat daarin dat ze gebruik moeten maken van het reeds bestaande netwerk dat in handen is van NUON (via continuon) een andere mogelijkheid is er niet. De huidige energie en vooral olie prijzen zijn vooral het gevolg van speculaties op de olie termijn markt. Olie maatschappijen mken flinke winst maar er valt voorlopig geen pijl te trekken op de energie prijs dus vastleggen voor drie jaar is niet slim. Vooral de manier van presenteren van deze heer is irritant en onjuist, mag ik weer zo een ouderwets bordje met aan de deur wordt niet gekocht??