LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan overh. de gevolgen exhorb. stijging olieprijzen wel aan?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Jonjo

Re: Kan overh. de gevolgen exhorb. stijging olieprijzen wel aan?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Sorry in Rusland ook tegenwoordig.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ohja hier noemen ze het een meevaller. Als jij als particulier zoiets in stand houdt en er flink van profiteerd, heb je grote kans om in opgelicht te komen. IK zie het verschil niet.

zonnetje2

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Beste cfi,
Hoewel ik meestal geen behoefte heb op een reactie in te gaan die aannemingen doet, zonder echte kennis van de feiten, wil ik je toch bij deze wel even toelichten dat voor mijn beroep het destijds noodzakelijk was om zelf over vervoer te beschikken, mijn beroep in de gezondheidszorg veronderstelt dat ik op afgesproken tijden bij mijn klanten (clienten) in (de) uitgestrekte polder(s) kom.. Hoezo dan dichter bij mijn werk gaan wonen?? Waar dan ??
Overigens is dit (hoewel ook ik er echt de dupe van word), een klacht waardoor zeer veel mensen getroffen worden...!
Weet je nog wat het item was?
Dit neemt niet weg dat jouw frustraties niet terecht zijn, maar dit is een ander hoofdstuk, ws. valt hier nog meer over te zeggen dan hetgeen hier aan de orde is...!
Maar sorry het ging hier, nou ja je weet wel.
Groetjes zonnetje.

S.

Ongelezen bericht door S. »

zonnetje2 schreef:Om te kunnen blijven rijden moet ik echter wel momenteel iedere keer als ik tank meer betalen..! Mij wordt dit echter echt niet vergoed..!
Hee Zonnetje,

Ook werkzaam bij de thuiszorg?
Maar wat lees ik nu; krijgen jullie geen kilometervergoeding?
Of lees ik het verkeerd, vind je dat deze mee moet stijgen met de brandstofprijzen mee?
In dat geval ben ik het met je eens!

Groet, S.

zonnetje2

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hallo S,
Hoewel je in de goede hoek zit, ben ik niet dagelijks "fysiek" in de weer.
Mijn beroep heeft meer te maken met de zorgbehoefte en indicatiestelling van mensen die gedwongen een beroep moeten doen op de "tot nu toe nog" door de overheid erkende plicht om zowel de in ons land levende ouderen als jongeren hulp te bieden als de "mantelzorg" afwezig is of als voor ouderen thuis niet meer de nodige zorg aanwezig is. Om terug te komen op het item en waaraan je refeert, ja ik had graag dat de kilometervergoeding een reeele weergave is t.a.v. de huidige benzineprijs....
Ja, ik krijg een vergoeding, maar momenteel betaal ik hiervan een groter deel van mijn salaris.... maar ja wie verdient er nog meer momenteel...??? :roll:

vvseverine

Ongelezen bericht door vvseverine »

Zoals uit het verhaal van Brinkhorst bij Buitenhof blijkt reageert Den Haag heel laconiek. Aan accijnsverlaging denken ze niet wel aan een soort compensatie om de koopkracht op peil te houden. Ook ziet hij het als een voordeel: Mensen moeten leren het licht meer uit te doen en groene energie winning zal bevorderd worden en niet te vergeten de grote financiele meevaller voor de regering. Door niet gewoon de accijns te verlagen, te beginnen met het kwartje van Kok maar te kijken welke groepen uit de samenleing compensatie krijgen houden ze de macht lekker zelf in handen. Kunnen ze dat geld weer fijn uitgeven aan onrendabele hoge snelheidslijnen en de grote bouwfraudeurs hun schuld minimaliseren zodat ze weer met ze in zee kunnen als de kleine bouwbedrijfjes het loodje hebben gelegd.
Eigenlijk zouden we dit systeem eens echt moeten gaan sabotteren en onze auto's allemaal dwars op de weg moeten zetten naast die van de vrachtwagenchauffeurs vooral rondom Den Haag.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

vvseverine; Minister Brinkhorst vertelde ook dat hij zijn collega in Belgie had gebeld, om te horen of Belgen een prijscompensatie krijgen voor de gestegen energiekosten.
Nee hoor zij Brinkhorst tegen de verslaggever de Belgen niet en wij zeker niet.
Maar als je dan dit bericht leest vraag je je toch af wie er nu liegt.

Bedrijven boos over compensatie olieprijzen
Gepubliceerd op zaterdag 10 september 2005

BRUSSEL (ANP) - Diverse Belgische economische sectoren plannen acties tegen de maatregelen van de regering-Verhofstadt om huishoudens te compenseren voor de sterk gestegen olieprijzen.

De Belgische Federatie van Brandstofhandelaren zegt niet te zullen meewerken aan een verplichte gespreide betaling van de rekening voor stookolie, om burgers tegemoet te komen. Daarnaast kondigde de organisatie van kleine transportondernemers UPTR zaterdag blokkade-acties aan, omdat de regering transporteurs geen verlaging van de dieselaccijns heeft toegezegd.

Verontwaardiging

De maatregelen van de Belgische regering bevoordelen alleen burgers en niet de bedrijven. Het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) reageerde zaterdag ook al verontwaardigd op het uitblijven van fiscale compensatiemaatregelen voor het bedrijfsleven.

De regering-Balkenende kon vrijdag geen overeenstemming bereiken over compensatiemaatregelen. De paarse regering-Verhofstadt besloot vrijdag tot een tijdelijke afschaffing van de accijns van 17,35 procent op stookolie gedurende de tweede helft van dit jaar. Alle burgers kunnen verder een beroep doen op een nieuwe kredietregeling, waardoor zij gespreid de rekening kunnen betalen.

Maatregelen

De Belgische regering laat de accijns op autobrandstoffen voorlopig niet meestijgen met de olieprijsverhogingen. Burgers die op gas stoken, krijgen begin 2006 een fiscaal goedmakertje. Gezinnen met lage inkomens kunnen ook nog eens aanspraak maken op een extra korting op de energierekening van 195 euro. De maatregelen blijven van kracht zolang de olieprijs niet daalt onder de 50 dollar per vat.

Naar verwachting kosten de maatregelen de Belgische staat 150 tot 200 miljoen euro. Door de met de olieprijs meestijgende accijns heeft de regering dit jaar al 275 miljoen euro extra ontvangen.

vvseverine

Ongelezen bericht door vvseverine »

Brinkhorst legde verder ook nog uit dat de regering niet aan accijnsverlaging denkt en niet zoals in de jaren 70 de fout zal maken om de extra inkomsten door de meegestegen accijns aan de burger terug te geven.
Vrij vertaald: Daar waar de regering het nodig acht wordt compensatie gegeven maar verder willen ze zelf uitmaken wat ze met deze extra inkomsten doen zogenaamd in het belang van ons land. Maar dat geloof ik nou net niet meer na al die schandalen waaruit blijkt dat ze handjeklap met de grootindustrie en het grote geld spelen.

Gesloten