LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Bellen Buitenland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lisaa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2005 21:37

Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door Lisaa »

Tijdens mijn vakantie heb ik de actie van Vodafone "bellen in het buitenland" geactiveerd. Ik krijg nu de rekening, en die is € 274,- ex. btw. voor bellen en gebeld worden in het buitenland.

Een rekensommetje..

Er van uitgaand dat ik 25 keer gebelt heb x het starttarief van 0,99 eurocent per gesprek, maakt € 249,- : 10 uur (feit) dat ik gebelt heb, maakt per minuut € 0,415 en niet de 25 eurocent zoals ze beloven. (zie hier --->
http://www.vodafone.nl/Prive/Abonnement ... bonnement/

Ik ben niet of nauwelijks gebelt in het buitenland, maar stel dat .... dan nog betaal je daar (volgens de site van vodafone) alleen maar € 0,99 cent per gesprek voor.

Ik ga Vodafone een brief sturen en vermeld mijn ontsteltenis over deze rekening en ga een specificatie opvragen.

Hebben jullie nog suggesties?

druivie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2005 00:29

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door druivie »

1) heb je een bevestiging ontvangen dat de aanmelding geactiveerd is? wie weet is je sms niet aangekomen.
2) heb jij wel een abonnement met gebruikskosten van 25 cent per minuut? (volgens wat in de link staat: is het voor of na 9 mei dit jaar afgesloten)
3) belde je wel vanaf een vodafone netwerk?
4) had je je voicemail uitstaan (als een gesprek naar de voicemail doorschakelt krijg je een gesprek binnen + maak je een verbinding, dit merk je niet als bijvoorbeeld je toestel uitstaat natuurlijk)
5) heb je ge-sms-t in het buitenland? deze kosten zitten er ook bij

en als laatste:

6) ervan uitgaan dat je precies weet wat je gebeld hebt is altijd heel gevaarlijk :twisted:

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door Predicador »

weinig aan toe te voegen. Voicemail aan in het buitenland kan tot 3 x gesprekskosten opleveren per oproep:

ontvangen, doorschakelen en afluisteren.

25 ct geldt inderdaad alleen als je abo na 9-5 is aangesloten op een Bel & SMS tegoed. Voor oudere abonnementen gelden de tarieven buiten de bundel, dus 20 a 30 ct per minuut.

Vraag voor het gemak eens een specificatie op bij Vodafone, kost je 5 euro, maar dan weet je precies wat er gebeurd is.

Libel
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2004 02:17

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door Libel »

Nog wel even een toevoeging.
Belde je in een land die in de lijst staat waar de 99ct van toepassing is.

Lisaa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2005 21:37

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door Lisaa »

Ik heb bij vodafone de specificatie opgevraagd, en die zenden ze bij uitzondering met als reden dat de rekening erg hoog is. Morgen of overmorgen weet ik meer.

Uiteraard laat ik jullie weten hoe en wat...

Lisaa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2005 21:37

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door Lisaa »

Geen specificatie ontvangen, dus gister gebelt waar ie bleef, zenden hem alsnog....

Wel brief gekregen dat ik nalatig ben in betalen, en dat afsluiting over een week volgt.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door Predicador »

Wat je ook doet, weigeren je rekening te betalen is wel het domste dat je kan doen. Als je bezwaar maakt tegen de kosten die op de rekening vermeld staan, doe je dat altijd achteraf. De specificatie die je daarvoor opgevraagd hebt, is daar onderdeel van. Blijkt dat Vodafone echt iets onterecht in rekening heeft gebracht, dan zullen ze dat zeker crediteren.

Tot het moment dat je bezwaar behandeld is, dien je echter wel je betalingsplicht te voldoen. Doe je dat niet, dan volgt blokkade of volledige onvrijwillige afsluiting (heraansluiting niet mogelijk).

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door ?? »

Om mijn voorganger nog ff aan te vullen:

Bij een volledige afsluiting zullen ze na een tijdje ook je contract eenzijdig ontbinden. Dan krijg je een afkoopsom gepresenteerd van de resterende maanden van je contract en krijg je uiteraard ook een eervolle vermelding bij de stichting Preventel (waardoor je geen abo's meer af kunt sluiten) en wellicht een aantekening bij het BKR.

Hou je dus aan je contract en betaal. Je bent contractueel verplicht om te betalen (zie algemene voorwaarden) en als je gelijk hebt krijg je het echt wel weer terug.

Lisaa
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2005 21:37

Re: Vodafone Bellen Buitenland

Ongelezen bericht door Lisaa »

Alles op opgelost, rekening betaald.
Voortaan bij het een bezoek aan het
buitenland de voicemail uitzetten, dat scheelt enorm veel geld....

Gesloten