LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aton club

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kupukupu
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2005 01:07

aton club

Ongelezen bericht door kupukupu »

Geplaatst op: Di Aug 30, 2005 11:29 pm


Ik word benaderd door iemand van ATON CLUB.
Het wordt verteld dat als je lid wordt van hun club, je via hun reisbureau ( telefonisch), goedkope reizen kan boeken. Voor de lidmaatschap van 5 jaar moet je 2500 euro betalen. Welke vliegtuig maatschappijen, hotels, landen enz. hierbij zijn aangesloten, kun je pas weten als je al lid ben en die 2500 euro reeds betaald hebt. Dan krijg je een code waar je in hun website kan inloggen en alles kan zien.
En als je andere mensen als leden kan werven, dan krijg je 350 euro per nieuwe lid.
Kan iemand mij misschien iets over deze club vertellen en wat zijn de ervaringen?


bijvoorbaat dank,

Gasssst

Re: aton club

Ongelezen bericht door Gasssst »

Klinkt heel betrouwbaar, ik zou het meteen doen. 2500 euro uitgeven zonder te weten wat je ervoor krijgt, geen enkel probleem. En daarna 10 mensen zoeken die nog gekker zijn als jij en je hebt 1000 euro verdiend nog voordat je gereisd hebt.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: aton club

Ongelezen bericht door jurrien »

Staat ook onder piramidespelen.! trap er niet in !
Waarom eerst € 60.- betalen? waarom eerst naar
bijeenkomst? lees de dingen die bij piramidespelen
staan en je weet genoeg.Nu niet gaan roepen dat dit
geen piramidespel is want iedereen met een klein beetje verstand
weet wel beter.
jurrien
Laatst gewijzigd door jurrien op 31 aug 2005 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: aton club

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Lijkt me duidelijk, niet doen.

member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2005 12:17

Re: aton club

Ongelezen bericht door member »

Hallo allemaal,

Even iets rechtzetten. ATON Club is geen multi level marketing bedrijf maar een CLOSED USERS GROUP!!! Net als de ANWB bijvoorbeeld. Dus wie dit heeft geschreven verteld geen waarheden.

Ook kan ik je zeggen dat de ATON CLUB helemaal legaal is en dat het geen PIRAMIDE SPEL is!
Het breidt zich piramidaal uit maar dat doet alles in de wereld nietwaar?
Als ik een bedrijf begin met 1 klant die tevreden is komen er vanzelf door de mond op mond reclame meer klanten en meer en meer. Dus piramidaal!!!

Ik kan jullie vertellen dat ik member ben van ATON CLUB en dat je nergens bang voor hoeft te zijn want het is gokken zonder te verliezen. Je inleg heb je er binnen no time weer uit dus verlies je er niets op. Ook al zou je geen mensen aanbrengen ( dus geen geld verdienen) haal je het er uit vanwege de fantastische vakanties die je kunt boeken met heel erg veel korting. Ik hoef nu niet meer moeilijk te doen over een tripje naar de BAHAMAS want het is ineens betaalbaar geworden door de ATON CLUB en daar ben ik hun erg dankbaar voor!
Ik denk trouwens dat jullie iets door de war halen, ATON de Freedom Travel Club. Radar heeft in 2001 aandacht besteed aan praktijken rondom de piramidespelen van de Freedom Travel Club. En ATON CLUB is iets heel anders mensen.

Dus wees nou eens niet zo schijterig en ga het eens zelf bekijken. ( doen jullie toch niet want o jee mischien heeft hij gelijk) Want ik durf te wedden dat de mensen die negatief zijn nergens voor openstaan en overal bang voor zijn. De chte NEE mensen zijn dat. Ik krijg er nu al de kriebels van als ik er aan denk. BAH!

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: aton club

Ongelezen bericht door jurrien »

En NEE ! Jou geloven wij dus ook niet. Ga maar lekker clubje
spelen op de bahama's, Maar niet van onze euro's
jurrien :D

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: aton club

Ongelezen bericht door student26 »

Als ik een bedrijf begin met 1 klant die tevreden is komen er vanzelf door de mond op mond reclame meer klanten en meer en meer. Dus piramidaal!!!
Een knap staaltje onzin... Klanten van een bedrijf zijn niet geordend in een bepaald patroon, iedereen is namelijk gelijk. De ene klant is op geen enkele wijze afhankelijk van een ander. Heeft dus niets met piramidale opbouw te maken.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: aton club

Ongelezen bericht door Econometrist »

Want ik durf te wedden dat de mensen die negatief zijn nergens voor openstaan en overal bang voor zijn. De chte NEE mensen zijn dat. Ik krijg er nu al de kriebels van als ik er aan denk. BAH!
Goed dan, dan doe ik mee. Maar dan wil ik wel die € 2500 even van jou lenen, want zelf zit ik een beetje krap. Maar voor iedereen die ik vind lever ik die € 350 linea recta bij jou in, en ook van elke keer dat ik op vakantie ga maak ik mijn korting aan jou over. Tot een bedrag van € 3000, voor de rente.
Ik neem aan dat jij positief bent over jouw club? En dat je geen BAH-mens bent en ik dus geen NEE van je hoef te verwachten?
Schrijf me maar in. Welke gegevens heb je daarvoor nodig, naast mijn bankrekening om die € 2500 op te storten?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: aton club

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@member, over schijterig gesproken: waarom plaatst aton niet gewoon de bedrijven met welke ze samenwerkt op de site zodat iedereen dat clubje vooraf kan beoordelen?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: aton club

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@member:

1 van de eigenschappen van MLM is dat je eerst naar zo'n bijeenkomst gaat, waar je verteld wordt dat jij nieuwe leden aan moet werven, waar dan als stimulans een premie tegenover staat.

Je inleg heb je er zo weer uit, dus het is gokken zonder te verliezen? Ga toch een eind fietsen, geloof je in je eigen onzin?

Dat betekent dus dat jij 8 mensen hebt lopen te bedonderen. En elk van die 8 moeten ook weer 8 mensen zien te vinden om uit hun eigen kosten te komen. Dat zijn 64 mensen die elk 2500 euro moeten ophoesten om lid te worden. Dat is 160.000 euro. En jij noemt dit geen pyramide? Dit is nou net HET kenmerk van een pyramide!

Toen ik de eerste regels van je berichtje las, wist ik het al.

Meteen doen hoor, als je echt meteen je geld kwijt wil, moet je er vooral mee in zee gaan. Eens kijken hoe ver jij gaat reizen.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 13 sep 2005 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: aton club

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb even op hun website rondgekeken. Ze reppen van een luxe lifestyle, zus, en exclusieve vakanties zo. Precies dezelfde nonsens als al die andere gouden berg belovers. Waarom moet ik die luxe nastreven? Waarom moet ik 2500 euro betalen voor gebakken lucht?

En waarom moet deze wazige club haar website zo samenstellen, dat je de artikelen slechts voor de helft kunt lezen. Alleen al die ondoorzichtigheid doet bij mij al heel veel bellen rinkelen.

Volgens mij heb jij alleen maar een advertentie voor je club hier op het forum geplaatst om leden te werven, en er zelf beter van te worden.

Mensen die nee zeggen, zijn realistischer bezig dan iemand die gouden bergen en gebakken lucht nastreeft, en anderen probeert over te halen ditzelfde te doen.

Het interesseert echt niet hoe deze club heet, ATON of Freedom Travel Club, het produkt is hetzelfde, de manier waarop het verkocht wordt is hetzelfde, het zou me niets verbazen, als de bedenkers van deze club ook achter FTC zaten.

En als het ze bij ATON te heet onder de voeten wordt, bedenken ze wel weer iets nieuws.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: aton club

Ongelezen bericht door topery »

Ik word benaderd door iemand van ATON CLUB.
Zo die wordt dan dus 350 euri rijker als jij reageert....
Voor de lidmaatschap van 5 jaar moet je 2500 euro betalen. Welke vliegtuig maatschappijen, hotels, landen enz. hierbij zijn aangesloten, kun je pas weten als je al lid ben en die 2500 euro reeds betaald hebt.
Dus eerst 2500 euro schokken en daarna de vrienden kennisen en onschuldigen lastigvallen om die 350 euro terug te verdienen.
Ook al zou je geen mensen aanbrengen ( dus geen geld verdienen) haal je het er uit vanwege de fantastische vakanties die je kunt boeken met heel erg veel korting.
Klinkt als time sharing.....en hersengespoeld, ook hij heeft behoefte aan die 350 euro p.p.

Als je 2500 euro op de plank hebt liggen, investeer je dit niet in iets waarvan de vooraf niet weet waarom. Toch?

ondernemer_
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 apr 2005 21:59

Re: aton club

Ongelezen bericht door ondernemer_ »

als ik als franchisenemer (lid NFV) een nieuwe franchisenemer aanbreng, levert me dat ook een éénmalige vergoeding op. Is dat dan een pyramide?

ps ben echt geen franchisenemer geworden om mijn inschrijffee (25.000) terug te verdienen door nieuwe franchisenemers aan te brengen!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: aton club

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Lijkt me niet dat je voor 1 nieuwe franchisenemer meteen je eigen inschrijfgeld terugverdient, maar dat zeg je ook nergens.

Op zich is er niets tegen aanbrengen van nieuwe leden. Doet de boeken- en cd-club ook al tientallen jaren. De vergoedingen blijven binnen de perken. Maar het wordt een ander verhaal, wanneer je boven een x aantal nieuwe inschrijvingen een extra vergoeding gaat krijgen. Dan worden leden ertoe aangezet, om zo snel mogelijk die aantallen te halen.

Jij zal het misschien niet doen, maar er zullen er ongetwijfeld zijn, die het niet zo nauw nemen met de methode om die nieuwe leden dan te werven.

Om terug te komen op je opmerking: de franchise-GEVER (zeg je dat zo) leeft van de inbreng van zijn leden, hij verkoopt in feite de formule. Maar franchise, dat is toch iets anders al MLM, waarbij 1 lid 2 leden aanbrengt, die 2 leden op hun beurt ook weer 2, om zo de eigen inverstering er weer uit te halen. Hoofddoel bij MLM is het aanbrengen van nieuwe leden.

Bij een franchise zaak, staat het verkopen van de produkten aan eindgebruikers voorop. Ik neem tenminste aan, dat het niet de bedoeling van mijn computerverkoper was, om het systeem dat ik pas bij hem heb gekocht, zo snel mogelijk met winst door te verkopen.

chananschouten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2005 18:51

Re: aton club

Ongelezen bericht door chananschouten »

Ik ben zelf bij zo'n bijeenkomst van de Anton Club geweest. Het klinkt allemaal in eerste instantie geweldig, maar ze overdrijven wel alles een beetje, zo beweerde ze dat een vlucht naar india normaal 1800 euro kost en via de Anton Club je het voor 60% minder kon krijgen.nou ik weet niet hoe zij vliegen maar deze vluchten kosten een stuk minder. ze maken je anthousiast door beelden van parel witte stranden en prive eilanden voor vaak echt wel mooi prijzen. maar je moest vaak als nog wel een smak geld neer tellen. ik moet ook zeggen als jij van plan bent om min. 2 keer per jaar met het hele gezin op vakantie te gaan naar de bahama's dan moet je zeker die 2500 euro betalen en zal je het er denk ik ook 100% het bedrag er uit halen.als je dat niet van plan bent, dan zal ik eerst 20x er over nadenken en aangezien dat niet mag(want je moet ter plekke beslissen)heb ik het dus maar niet gedaan. ook het plaatje dat je binnen enkele tijd een groot bedrag met minimale inspanning kan krijgen is heel erg overdreven. want je moet zelf vrienden en familie overhalen om 2500 euro te betalen. nou ik en mijn familie en vrienden zijn niet zo gek om dat te doen en om in het wilde weg mensen op straat gaan bedonderen vindt ik ook wel erg ver gaan.
maar ik denk dat in een zaal van ongeveer 15 potenciele koopers toch zeker wel 5/6 mensen het hebben gendaan. ik hoop voor al die mensen dat het geen weggegooid geld is en dat ze er veel plezier aan beleven. ik geloofde het hele verhaaltje je niet en niet logisch om 2500 euro te gaan betalen voor een paar mooie woorden.

kuklos
Berichten: 9887
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: aton club

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus wees nou eens niet zo schijterig en ga het eens zelf bekijken.
Ach, deze meneer heeft zowaar een nieuw psychologisch trucje bedacht.
We gaan refereren aan het "bang" zijn. Tenslotte wil niemand de angsthaas zijn, dus doe je mee. Althans dat hoopt dit sujet.

In de tussentijd is hij zelf te laf om in te gaan op de uitdaging van econometrist.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: aton club

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het zou mooi zijn als je eens met een hele club naar zo'n bijeenkomst kon gaan, en ze alleen kritische vragen gaat stellen waarop die gladjakkers het antwoord niet weten. Gegarandeerd dat ze binnen de kortste keren door de mand vallen.

Het fenomeen is al zeer oud. Het lijkt op timesharing, hoewel daar de bedragen doorgaans rond de 12000 euro lagen.

Wanneer je een all in vakantie boekt, krijg je groepskorting op alle onderdelen. Wanneer je alles apart moet betalen, behalve de accommodatie of de vlucht, ben je het deel wat je daar niet voor hoeft te betalen zonder uitzondering kwijt aan de los te boeken onderdelen.

En dan is het voorgespiegelde voordeel als sneeuw voor de zon verdwenen, maar intussen spelen zij mooi weer met jouw inleg.

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: aton club

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Beste member,

Ben je zelf te angstig om eruit te stappen soms?
Kost wat kost wil je graag je investering terug krijgen. Daarvoor is alles geoorloofd niet waar? Op de bijeenkomst is je als het goed is duidelijk gemaakt datalles mogelijk is toch? Ja alles is mogelijk, helaas kan ik alleen geen verkeersvlieger worden aangezien ik te oud ben voor de opleiding. Kan wel mijn vliegbrevet halen, ben ik dan erna verkeersvlieger?
Ofwel, tuurlijk is veel mogelijk, maar blijf wel met beide benen op de grond.
Als je zo tevreden bent met die ATON Club, ga dan a.u.b. naar de Bahama's e blijf daar lekker. Toch heerlijk daar? Wonen alleen niet zoveel mensen he, heb je weinig aan.
Tip: ga eens naar China, genoeg mensen aldaar. Volgende tip: neem wel eerst Chinese les, waarschijnlijk kun je door 15 euro per uur wel een goede lera(a)r(es) krijgen.

Met vriendelijke groet,

Max van der Veer

highandtyre
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2006 22:04

Re: aton club

Ongelezen bericht door highandtyre »

Kijk even bij het forum over pyramidespellen.Deze Atonclub is gewoon een pyramidespel!!Trap er niet in.Ik ben heel dichtbij de oprichting geweest omdat ik dacht dat het een legitieme club zou zijn/worden maar daar ben ik al snel terug van gekomen.Heeft me alleen maar geld gekost.Check out http://members.home.nl/higaandtyre/ Dit is een website die ik gemaakt heb om eventuele toekomstige slachtoffers te waarschuwen.Probeer zoveel mogelijk te waarschuwen om ze er niet in te laten trappen.Je geld gaat naar een paar Engelse oplichters die hun beloftes niet nakomen.

Maike
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2006 15:52

Re: aton club

Ongelezen bericht door Maike »

Ben ook naar een atonclub presentatie geweest. Mij was heel wat anders beloofd.. Hoe kan ik nou positief aankijken tegen een organisatie waarvan de leden moeten liegen tegen nieuwe mensen om ze mee te krijgen? En iedereen was zo poeslief tot ik geen lid wilde worden en gewoon grof beledidg werd ter overstaan van de hele zaal vol geldwolven. Nee, ik vond het niet een erg prettige club.

Gesloten