LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Niet de lengte is bepalend of je wel of niet lekker zit. Zet 2 mensen van 1,86 naast elkaar en de 1 zit wel lekker en de ander niet. Het is ook de verhouding dus bovenlichaam en onderlichaam. Mijn man ik ik zijn beide 1,86. Als we in het vliegtuig zitten, met de kont naar achteren dan zit mijn man met de knieen tegen de leuning van de voorganger en ik niet. Tis maar dat je het weet.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Bij chartervluchten krijg je waar voor je geld en geen extra beenruimte, voor een paar uur vliegen is een krappe beenruimte wel vol te houden.
Bij een langere vlucht een gangpad plaats reserveren, kan een uitkomst zijn, resp. naar de verdieping overboeken tussen de zakenlui.
Bij een langere vlucht een gangpad plaats reserveren, kan een uitkomst zijn, resp. naar de verdieping overboeken tussen de zakenlui.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Martinair heeft vanaf 1 november ook 3 klassen:
- economy
- comfort
- star class
En dan kun je ook voor een paar tientjes meer luxe vliegen.
- economy
- comfort
- star class
En dan kun je ook voor een paar tientjes meer luxe vliegen.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Dat vind ik goed nieuws. Voorheen als ik richting Caribisch gebied wilde vliegen en ik iets meer comfort wilde was ik verplicht te boeken bij de Tui omdat zij met Arke Fly vliegen. Gelukkig kan ik nu ook met Hotelplan en anderen reizen aangezien deze organisaties vnl. met Martinair vliegen.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Wil men naar Isla Margarita (caribisch gebied) of Forteleza ( Brazilie) vliegen, gaat men altijd met MARTINAIR en kan men tevens kiezen voor de luxere klasse stoelen, met bijbetaling!
Samenwerking van Martinair en qxxl.
Samenwerking van Martinair en qxxl.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Dat is bekend, maar dat waren altijd 2 klassen waaruit je kon kiezen. Straks zijn het er 3 en daar gaat dit hele onderwerp over.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
In het voorjaar maakten wij een reis naar Tenerife. Wij boekten via Kras en betaalden een normale prijs voor de reis (dus verwachtten ook een normale vliegmaatschappij). Meestal brengt Kras de vluchten onder bij gerenomeerde maatschappijen. Dit maal hadden wij pech; wij reisden via Martinair. De ruimte tussen de stoelen was ongelooflijk krap (ik ben 1.90m. lang) Tevoren had ik om een plaats met wat meer beenruimte gevraagd. Die waren -zo werd meegedeeld- al lang vergeven. Na terugkeer heb ik geklaagd bij Kras, die mijn brief doorstuurde naar Martinair. Antw. "indien wij 1 rij stoelen uit de cabine verwijderen, moeten de prijzen 10% omhoog" Hoe verzinnen zij zo'n onzin. Er waren in het toestel 186 stoelen (6 naast elkaar) 1 rij eruit betekent een bezetting van 96,77%! en "wellicht ten overvloede melden wij dat de reisorganisaties akkoord gaan met de indeling van onze toestellen" Alsof de organisaties zich met de indeling bemoeien, die bemoeien zich met de kosten! Wij hebben besloten nooit meer met MARTINAIR te vliegen. Ik kan nog even doorgaan, blad is vol.[/b]
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Martinair geen "normale" vliegmaatschappij???Als u een normale prijs betaald is hier toch niks mis mee? 't Kan minder hoor (...) lees bijvoorbeeld topics over Onur air etc. Je kan 't veel slechter treffen & voor die korte tijd naar Tenerife vliegen, kun je toch wel even aanpassen? (ben zelf ook niet de kortste en met wat strekken,lopen etc. is 't best uit te houden)
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Als het relatief kleine stuk naar Tenerife al te lang is, dan zou ik maar nooit naar Australie vliegen...
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Onlangs heeft er in de Anwb gids een artikel gestaan over beenruimte in vliegtuigen. Misschien nog terug te vinden op www.anwb.nl..??
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Kunt u nagaan als je 2 meter lang bent zoals ik? Dan is het bijna niet te doen bij sommige maatschappijen.maar mijn vrouw en ik zijn 1.79 resp. 1.83 lang en hebben ruim 4 uur met de knieëen tegen de achterleuning van onze voorgangers gezeten (die niet naar achteren geschakeld was of zo, maar gewoon in de rechte stand stond). En dan is 4 uurtjes toch best wel lang...
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
voor een aantal bestemmingen kan je bij sunrise ook comfortklasse van arkefly boeken en dat is dan vnl naar griekenland en turkije.
Buiten europa heeft naast arkefly ook martinair comfortklasse die je kan boeken met extra beenruimte.
Bij de comfortklasse van arkefly in europa krijg je trouwens geen gratis drankjes ,wel mag je meer bagage meenemen 25 kg ipv 20 kg per persoon.
Buiten europa heeft naast arkefly ook martinair comfortklasse die je kan boeken met extra beenruimte.
Bij de comfortklasse van arkefly in europa krijg je trouwens geen gratis drankjes ,wel mag je meer bagage meenemen 25 kg ipv 20 kg per persoon.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Niet helemaal waar. Martinair bied sinds november 2005 ook een comfort classe aan voor (als ik het goed heb) € 45.- pp per enkele reis.
Arke fly boek ik niets extra's omdat je in dat vliegtuig (en ik ben een lange darm ) echt ruim beenruimte hebt.
Arke fly boek ik niets extra's omdat je in dat vliegtuig (en ik ben een lange darm ) echt ruim beenruimte hebt.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
klopt helemaal maar martinair heeft alleen extra beenruimte op intercontinentale vluchten en ik meen te weten dat ook in de comfortklasse van martinair de beenruimte 4 cm minder is dan comfortklasse arkefly.De toeslag van martinair is trouwens 49 euro per enkele reis dezelde prijs als arkefly
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Wij vliegen ook bijna niet in Europa maar buiten Europa. Dank voor de aanvulling
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Miquel,
Zorg dat je altijd op tijd bent met inchecken. Zo kan je een plaatsje vragen bij de nootuigangen (boven de vleugels). Daar zit je echt riant. Meer beenruimte dan in de first class.
Ik heb het gevoel dat Boeing en Airbus toestellen gemaakt zijn voor de Chinezen. Als je langer bent dan 170 cm dan is het al krap.
Fokkers zijn toestellen waar je genoeg beenruimte heb, jammer dat die er niet meer zijn.
Zorg dat je altijd op tijd bent met inchecken. Zo kan je een plaatsje vragen bij de nootuigangen (boven de vleugels). Daar zit je echt riant. Meer beenruimte dan in de first class.
Ik heb het gevoel dat Boeing en Airbus toestellen gemaakt zijn voor de Chinezen. Als je langer bent dan 170 cm dan is het al krap.
Fokkers zijn toestellen waar je genoeg beenruimte heb, jammer dat die er niet meer zijn.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Vergelijk een KLM Boeing 737 en een Fokker 100 .... beiden een seat pitch van 79 cm.
En de KLM koopt nog steeds Fokker toestellen, dus voorlopig blijven ze nog wel even!
En de KLM koopt nog steeds Fokker toestellen, dus voorlopig blijven ze nog wel even!
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Beemruimte vs capaciteit..de eeuwige strijd...
houd er rekening mee dat de beenruimtes niet extreem zullen wijzigen.. Transavia heeft er niet voor niets voor gekozen om de ruimtes in de galley aan te passen = meer stoelen.
En wat betreft de opmerking over Chinezen..ik heb een binnenlandse vlucht in Japan moeten maken, en dat is geen doen..die stoelen staan heeeeel dicht op elkaar. Daarbij zijn de charters hier in Europa riant bij!
Goede vlucht...en als het even niet gaat...loop even gezellig op en neer..
houd er rekening mee dat de beenruimtes niet extreem zullen wijzigen.. Transavia heeft er niet voor niets voor gekozen om de ruimtes in de galley aan te passen = meer stoelen.
En wat betreft de opmerking over Chinezen..ik heb een binnenlandse vlucht in Japan moeten maken, en dat is geen doen..die stoelen staan heeeeel dicht op elkaar. Daarbij zijn de charters hier in Europa riant bij!
Goede vlucht...en als het even niet gaat...loop even gezellig op en neer..
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
hallo mensen,
ik kan u aanraden eens goed de prijzen te vergelijken van economy en business class. Op bestemmingen waar vrijwel geen zakenreizigers heen gaan is de toeslag naar business erg laag. Wij gaan deze zomer naar de malediven met stopover is Dubai. en betalen voor de vlucht Dubai-Male ongeveer 320 euro retour extra. Dat is net zoveel als Arkefly en nu heb je mega stoelen, lounge voordelen en veel veel meer. het enige nadeel is dat Dusseldorf-Dubai wel economy is. En vind je dat te veel? Ga bij de nooduitgang zitten.
ik kan u aanraden eens goed de prijzen te vergelijken van economy en business class. Op bestemmingen waar vrijwel geen zakenreizigers heen gaan is de toeslag naar business erg laag. Wij gaan deze zomer naar de malediven met stopover is Dubai. en betalen voor de vlucht Dubai-Male ongeveer 320 euro retour extra. Dat is net zoveel als Arkefly en nu heb je mega stoelen, lounge voordelen en veel veel meer. het enige nadeel is dat Dusseldorf-Dubai wel economy is. En vind je dat te veel? Ga bij de nooduitgang zitten.