LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chinese kruidendoktoren

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
boktor X

Chinese kruidendoktoren

Ongelezen bericht door boktor X »

Alweer een uitzending met een negatieve belichting over de alternatieve zorg.
Pff wat een waardeloze vertoning weer. heren erbij met westerse universitaire achtergrond. Lekker gestudeerd van onze centen maar alleen om er zelf een lekker luxe leventje op na te kunnen houden. Antoinette, je weet toch dat wetenschap en God slecht samengaan.

Wanneer belichten jullie iets over de reguliere zorg. Daar gebeuren meer 'ongelukken', beste Antoinette. met de dood tot gevolg en veel verdriet voor de nabestaanden. Ga daar eens stikum filmen hoe de heren doktoren tijdens een operatie met jou als patient omgaan. Je zult schrikken.

en wat te denken van het volgen uit de afgelopen maanden

Antidepressiva werken slecht
Telegraaf di 15 mrt 2005, 07:15

‘Chemotherapie helpt tegen kanker... en de aarde is plat’
Tijn Touber
Dit verscheen in Ode nummer: 60

Duizenden doden door verkeerde medicijnen
Telegraaf 17-02-2005

Een op de vijf patiënten belandt bij verkeerde spoedarts
Uitgegeven: 8 februari 2005 10:13

Farmaceutische industrie manipuleert onderzoek
Telegraaf, di 1 mrt 2005

Geestelijke gezondheid bevolking in diep dal Psychisch leed fors
vr 28 jan 2005, 07:00

Urologen declareren ten onrechte de besnijdenissen van jongens om religieuze redenen bij het ziekenfonds.
Uitgegeven: 19 november 2004 06:09

NRC Handelsblad,
21 december 2004
Naproxen - Weer een pijnstiller met risico’s wegens verhoogde kans op een hartaanval.

Rode bloedlichaampjes klonteren door mobiel bellen
Geplaatst op 15.03.2005 om 11:13:16 uur

'Tienduizenden krijgen verkeerd medicijn'
Uitgegeven: 20 januari 2005 07:13
DEN HAAG - Tienduizenden mensen per jaar krijgen medicijnen die schadelijk voor hen zijn. Honderden mensen overlijden of lopen letsel op door dergelijke vermijdbare fouten.

Wat lopen jullie nu te ouwehoeren over een potje zonder etiket waarvan een deel van de mensen blijkbaar baat bij heeft, maar zeker geen last omdat het laxeermidelen bevat. Kunnen ze eindelijk eens lekker naar het toilet.

hmm en soms smaakt het beter als de medicijnen die ik heb mogen proeven. en die niets geholpen hebben, maar alleen mijn darmflora en mijn weerstand naar de filistijnen geholpen hebben

Antoinette wordt eens wakker.

boktor X

karr-2

Re: Chinese kruidendoktoren

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als je je heil moet zoeken in een merkloos, blanco potje met meer dan 90 % laxeermiddel erin dan ben je verder heen als dat je denkt.

Het is toch onmogelijk om een wauwelende man die amper Nederlands kan en zijn product weer in wil nemen als er serieus naar gekeken wordt, serieus te nemen?

Boktor X

Ongelezen bericht door Boktor X »

En wat te denken van een zg westerse doktor die aan je vraagt als je op consult komt: En wat denkt u zelf, dat u scheelt??
Komop daarvoor ga ik niet naar de dokter die er 8 jaar lang voor gestudeerd heeft en mijn premies voor de zorg behoorlijk negatief beinvloed

ikier

Ongelezen bericht door ikier »

Boktor X......

Jou mag ik, ik kan me alleen maar aansluiten bij je betoog. Laten ze eerst in de reguliere zorg maar eens gaan filmen, Zelf heb ik veel baat bij alternatieve behandeling en met name de asr therapie, dat wat ik heb mogen meemaken hebben ze me bij de reguliere zorg niet kunnen bieden, dus....mijn complimenten.

karr-2

Was dat niet die therapie waar je in je blote kont op de behandeltafel erotisch gemasseerd moest worden ? Zal zeker bijdragen aan je genezingsproces.....

Boktor

Ongelezen bericht door Boktor »

Goh, je bent geinformeerd. Leer eerst eens waar het echt om gaat voor je reageerd

karr-2

Dat heb ik ook gedaan. Er is geen onderzoek op de wereld dat mij kan vertellen dat Chinese kruidendokters, homeopathen of wat voor alternatief gezwam ook beter helpt dan een reguliere huisarts die wel gestudeerd heeft voor zijn diploma.

Ik heb mijn leven veel te lief om het toe te vertrouwen aan een kwakzalver met vage kruiden in een potje.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Vertel, door wie heb je je laten informeren? En wat zegt een diploma als er zoveel leed veroorzaakt wordt door de reguliere zorg en de chemische medicijnen. Lees eens wat over ritalin bijvoorbeeld

karr-2

Ik laat mij informeren door de Nederlandse overheid die een officieel register bijhoudt van mensen die gestudeerd hebben en dus gerechtigd zijn zich arts te noemen.

Ik zeg niet dat de normale geneeskunde perfect is, overal worden fouten gemaakt. Maar ze wekken in ieder geval niet de illusie dat suikerziekte te genezen is of dat kanker slechts een manier van denken is die veranderd moet worden.

Boktor X

Ongelezen bericht door Boktor X »

Hmm De nederlandse overheid.. Lees eens wat meer over de achtergrond van de gezondheidsraad die de nederlandse overheid adviseert. Er is genoeg over te vinden op internet. En ja overal worden fouten gemaakt, maar om nu door een onschuldig laxeermiddel zo negatief over alle kruidendokters te berichten en in een negatief daglicht te brengen gaat me iets te ver.

temeer vanwege een artikel:
Duizenden doden door verkeerde medicijnen
Telegraaf 17-02-2005

En dat in 1 jaar

wordt eens wakker

ikier

Ongelezen bericht door ikier »

Even nog over de asr therapie.....Idd , dat was die therapie waar je in je blote kont mocht liggen
Maar ik had zelf de keus of ik dat al dan niet wilde. En erotiek is ver te zoeken bij asr therapie, dat kan ik jou en de rest van de wereld verzekeren, triest toch dat een enkeling er zo'n ophef over maakt terwijl het merendeel er zoveel baat bij heeft.......

hoffie02

Ongelezen bericht door hoffie02 »

Antoinette, je weet toch dat wetenschap en God slecht samengaan.

Misschien de bijbel nog maar eens goed lezen?????????

vonny

Ongelezen bericht door vonny »

heel jammer van de uitzending van radar...
ik vind de uitzending veel te eenzijdig belicht vooral omdat de goede chinese kruidendokters het nu ontgelden.... er was niks geen positiefs bij. als ik deze kruidenarts zo bezig zie, zou ik hardlopend bij hem weggaan, en dan die prijzen veel te duur... ik ben regelmatig behandeld in het chinees med. centrum in amsterdam, en er staat keurig op de potjes wat er in zit... de uitleg is goed, en er wordt ook nog een gedeelte door de ziektekosten vergoed...heel teleurstellend deze uitzending.. het lijkt wel of alle chinese artsen slecht zijn.. mijn ervaring is heel anders.. en ook reguliere artsen maken fouten...

dulac

Ongelezen bericht door dulac »

Ik vind het ook slecht dat er meteen over één kamp wordt geschoren en dat ze nu allemaal in een slecht daglicht staan, maar dat geldt voor heel veel mensen en culturen, we hebben allemaal een vooroordeel en door dit soort uitzendingen wordt dit alleen maar bevestigd.

Laat de mensen die er baat bij hebben lekker hun gang gaan en ze moeten ook de reguliere gezondheidszorg doorlicht, het is gewoon schandalig dat er zo veel fouten worden gemaakt door ongediciplineerd en onvoldoende opgeleid personeel die veel te laks zijn voor hun taak!

hoffie 02
(Wetenschap en geloof gaan ook slecht samen en zijn bijna het tegen overgestelde van elkaar.
het is het uiterste tegen uiterste
heeft onze lieve heer het over medicijnen en chemotherapie in de bijbel? Of legt hij het ontstaan van de heelal uit, om te zeggen dat er een grote explosie was? o nee hij was degene die ervoor zorgde dat vliegtuigen door de geluidsbarriere konden.
niet echt hè?)

vonny

Ongelezen bericht door vonny »

ben het helemaal met je eens dulac
dit programma moet beide kanten bekijken... de voor en de tegens.
door deze eenzijdigheid, moeten de goede het ontgelden tegen de kwaden
Kwakzalverij is er ook bij de zogenaamde alternatieve artsen. het is maar waar je je goed bij voelt. Van mij mogen de juise chinese artsen samenwerken met de reguliere geneeskunst... ik denk dat je een heel andere vorm van geneeskunde gaat krijgen... en er is dan ook veel meer controle op zowel de behandeling als op de medicijnen... ik heb een keer een documentaire gezien, waarvan ik meende dat het in een ziekenhuis was in rotterdam... waarbij een chinese arts accupunctuur toepaste bij patienten waarbij narcose onmogelijk was.. een hele goede ontwikkeling waarom is dat niet meegenomen???

hoek

Ongelezen bericht door hoek »

Ook ik ben ooit door een chinese arts behandelt in Amersfoort.
Door dat twee chinese artse een verschil van mening kregen werdt mijn behandeling stop gezet.
Ik heb toen mijn geld terug gekregen en mij werdt toen aan geraden daar niet meer heen te gaan daar de arts die er nu zit niet bevoegt zou zijn.
Ik denk dat er meer controlle op dit soort praktijken zou moeten komen zo haal je de goeie er uit en zou je minder ongelukken krijgen.

Sjakie W

Ongelezen bericht door Sjakie W »

Vandaag weer een berichtje jaarlijks overlijden er +/- 300! mensen aan een hartdood, te wijten aan geneesmiddelen. bron: AD 13 sept. Sabine Straus promoveert hiermee 14 september aan de Erasmus Universiteit. Stemt ook tot nadenken, toch. Als ik iets heb ga ik naar mijn natuurarts of acupuncturist en niet snel naar een ziekenhuis.( of ik moet een ongeluk krijgen of zo)
Acaupuncturisten zijn vaak aangesloten bij een vereninging, de NAV, NAAV NVA. Dan weet je dat het goed zit.
Ze kunnen wel uit de voeten met klachten waar"je maar mee moet leren leven"

Remster

Ongelezen bericht door Remster »

Ik ben het volledig eens met de mensen die vinden dat de hedendaagse westerse geneeskunst ook eens onder de loep genomen moet worden.

Hoe kan het dat symptoombestrijding de core-business van de farmaceutische industrie is?
Miljoenen proefdieren zijn een afschuwelijke dood gestorven om bij te dragen aan de symptoombestrijding van allerlei welvaartsziekten.
Duizenden ouderen worden op een volstrekt onnatuurlijke wijze jarenlang kunstmatig in leven gehouden. De bijwerkingen van het ene medicijn worden bestreden met het andere. Een goudmijn voor de farmaceutische industrie.

Walgelijk vind ik het. echt walgelijk.

Probeer eens, als je hoofdpijn hebt en een asperientje wil nemen, de afweging te maken of de dood van een proefdier je inderdaad minder waard is dan de bestrijding van jouw welvaartskwaaltje.

deetje10

Ongelezen bericht door deetje10 »

En nog even een aanvulling op dit onderwerp, want die waardeloze uitzending hierover zit me echt hoog!
Naast het feit dat ik over Chinese kruiden zeer te spreken ben, ben ik ook over acupunctuur te spreken en wil daarbij nog een voorbeeld aansnijden over de Westerse en Chinese aanpak en resultaten:

Na mijn val met de motor 2,5 jaar geleden heb ik mijn schouder behoorlijk geblesseerd en heb 2 jaar lang van arts naar orthopeed naar fysiotherapeut gehopt en na een hoop 'dit maar proberen', zoals 3 keer een spuit erin, toen maar fysiotherapie (tegenwoordig ook een snelverdienertje voor ze: 5 minuten frictioneren en even de warme lamp erop...ze hebben waarschijnlijk nog niet door dat ze nu echt moeten gaan presteren voor hun geld...), toen maar krachttraining en na de zoveelste verslechtering dan maar dus het voorstel om een stabiliserende operatie te doen... Mooi niet dus!
Gutgut, Westers komen ze niet verder, dus dan maar snijden...BAH!

Laat maar, dacht ik bij mezelf en zocht wederom mijn heil bij een chinese kruidenarts en acupunturist: HEERLIJK! Na 3 behandelingen acupunctuur ben ik redelijk pijnvrij en dat zonder chemische troep in mijn lijf!!
En nee, acupunctuur of kruiden zal niet helpen om mijn schoudergewricht te "zetten", maar het helpt me wel om weer gewoon te kunnen werken en mijn dagelijkse dingen te kunnen doen!

karr-2

Probeer eens, als je hoofdpijn hebt en een asperientje wil nemen, de afweging te maken of de dood van een proefdier je inderdaad minder waard is dan de bestrijding van jouw welvaartskwaaltje.
En elke keer zal ik antwoorden dat het bestrijden van mijn hoofdpijn de voorkeur heeft. Ondanks de fabeltjes die de Dierenbescherming, Milieudefensie en al die andere clubs ons willen laten geloven, komt het gebruik van proefdieren niet of nauwelijks meer voor en al zeker niet in de mate waarin het voorgesteld wordt.

Zolang er nog mensen zijn die meer vertrouwen hebben in een wauwelende arts, magneetvelden, krachtvelden en weet ik het wat voor onzin meer, dan in de reguliere geneeskunde kan Radar dit soort kwakzalvers niet vaak genoeg aan de orde stellen. Alsof suikerziekte geneest van 3 dagen op de pot zitten met een laxeermiddel......

Gesloten