Daar moet op staan dat het betreden van het perceel is verboden op grond van artikel 461 van het wetboek van strafrecht. De vorm en uiterlijk kan dus verschillen, maar er moet wel worden verwezen naar dat artikelnummer.Dan moet u me toch eens duiden waar ik terug kan vinden aan welke eisen zo'n bordje dient te voldoen om er rechtswerking van uit te laten gaan.
Over het algemeen mag je er echter vanuit gaan dat je ook je gezond verstand mag gebruiken. Wanneer een inbreker op een woonhuis NIET ziet staan, dat hij daar niet welkom is, betekent dat nog niet dat hij dan ook maar zijn gang mag gaan. Inbrekers weten echt wel dat ze zich op een terrein bevinden waar ze in hun hoedanigheid niets te zoeken hebben.
Een jehovagetuige MAG in een flatgebouw zijn verhaal doen, MITS deze dat keurig vraagt aan de bewoner van een flat. Wat er echter gebeurt: ze vragen aan 1 persoon of ze het verhaal mogen doen, zegt die JA, dan zijn ze binnen, en dan gaan ze deur voor deur langs. Aangezien het bij appartementen vak om afgesloten ruimtes gaat, dienen ze daarvoor bij iedere bewoner apart steeds toestemming voor te vragen. Het is ook daarom dat je ze (althans bij mij in de woonblok) zelden op galerijen langs de deur ziet gaan. Ze weten heel goed dat ze slechts zelden te woord gestaan worden, en om voor iedere flatwoning weer naar beneden te gaan, levert hen niets op.