LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEAWOO TACUMA

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
yvonne diepenmaat

DEAWOO TACUMA

Ongelezen bericht door yvonne diepenmaat »

Wij hebben sinds oktober 2003 een DEAWOO-TACUMA 1.6.
Bijna 1 jaar lang met veel plezier gereden totdat vorige zomer de ellende begon.
De auto ging "schudden". De auto ihoudt dan in, net of deze niet genoeg brandstof krijgt. Naar de garage geweest (Cuppers in Lichtenvoorde). Eerst was het de schuld van de brandstof, we moesten maar duurdere benzine gaan tanken. Dat hielp niet. Ze hebben daarna in de garage van alles geprobeert om het probleem op te lossen. Alle onderdelen die maar iets te maken hebben met de brandstof toevoer zijn vervangen of schoongemaakt. Zelfs de computer is vervangen. Ook hebben we contact gehad met de importeur, maar daar schieten we ook niets mee op. Als de auto in de garage is geweest, gaat het nu even goed, maar na wat kilometers begint de ellende van voor af aan.

Wie herkent dit probleem eventueel ook bij een ander merk auto en hoe is dat opgelost ?

Yvonne

flepp

Re: DEAWOO TACUMA

Ongelezen bericht door flepp »

Herken het probleem van andere daewoo type, bij koude even inhouden bij het weg rijden, als de motor warm was ging het prima verder. Is het al eens geprobeerd met nieuwe software te installeren op de auto..

marcel1970

Ongelezen bericht door marcel1970 »

tank af en toe eens v-power en voor overige tankbeurten merkbenzine
dit ivm motorreinigende toevoegingen

rij ook niet te rustig, dat geeft een luie motor
wat pittig optrekken, bij warme motor uiteraard, is veel beter voor de motor
en gebruik de auto zo min mogelijk voor korte stukjes

marcel

Jessica30

Ongelezen bericht door Jessica30 »

Ik had ook ongeveer dezelfde kklachten met mijn Daewoo Kalos. Bij mij bleek het probleem de bougies te zijn. Deze waren of defect of aangevreten door marters. Na vervanging geen problemen meer gehad.

Gesloten