LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN ADSL upgrade problemen.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
andre.l
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:20

KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door andre.l »

BESTE MENSEN, Heeft u plots geen internet meer dan heeft ook KPN in uw buurt ook het adsl netwerk geupgrade naar adsl2+. Door deze onaangekondige aanpassing werken veel modems/routers niet meer van oa Belkin,Sitecom en zelfs oudere USB speedtouch modems. Tot op heden is er geen firmware upgrade die werkt bij belkin of sitecom !!! . Voor USB speedtouch is wel al een upgrade mogelijk maar zonder internet dus absoluut onmogelijk !

KPN helpdesk stuurt hun "klanten"maar naar een internet cafe, iets wat absoluut niet door de beugel kan.

Ik vraag me af waar zijn we mee bezig in deze maatschappij, geef je klanten toch minstens een mail waarin je ze vertelt over wat er staat te gebeuren en eventueel wat te doen !

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Ik heb een soortgelijk probleem:
Ik heb planet internet adsl advanced: De oude snelheid is 8000kbits dn/1024kbits up.

De nieuwe snelheid zou 12000kbits dn/1024kbits up moeten worden.

Mijn Thomson speedtouch 510 modem kan echter maximum tot 8000kbits dn.

Het gaat mijn hoe dan ook dus geld kosten:
Een adsl2 modem kost geld en downgraden naar een trager pakket kost ook geld en dit gaat mij te ver.

Ik heb liever gezien dat de prijs met 33,3% gedowngrade werd met behoud van mijn huidige snelheid ipv dat het mij geld gaat kosten!!!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door hoffie »

wat een onzin, ik heb hierover gewoon bericht gehad van mijn provider, en als ik jou zou moeten geloven heeft meer dan de helft van Nederland nu geen internet meer.....

broodje aap dus

En downgraden kost idd een paar Euro, maar die heb je snel zat terug verdiend

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Het is niet zo dat ik geen internet meer zou hebben, maar wijzer wordt ik er ook niet van omdat ik gewoon mijn oude snelheid zou blijven houden(een enkel usb modempje daar gelaten)

Downgraden vind ik geen strak plan!!!
Mijn download snelheid mag van mij gerust wat trager, dat is geen een enkel probleem. Echter heb ik dit pakket genomen voor de 1 megabits upload en het vaste ip adres omdat de kabel waar ik eerst op zat met dynamische ip's werkt en toen de tijd liet ook de verbinding ter wensen over. Een pakket trager betekend ook een lagere upload en daar zit ik niet op te wachten.

Hetgeen wat mij in het verkeerde keelgat is ingeschoten is dat als ik dus hetzelfde betaalt als iemand die wel een adsl2 compatible modem heeft en dus wel van de snelheidsverhoging kan profiteren en dat de klant zoals gewoonlijks zelf voor de kosten van een nieuw compatible modem moet opdraaien. :evil:

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door hoffie »

zeuren om te kunnen zeuren dus.....
zeer waarschijnlijk heb je je huidige modem gratis gekregen maar goed.....

ik neem aan dat je je provider reeds gebeld hebt met deze vraag??????

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door Tosbaga »

kpn heeft alleen maar alcatel modems verkocht, dus mensen die een sitecom of belkin modem hebben moeten maar klagen bij sitecom en belkin.

de tijd staat niet stil, technologische vooruitgang is niet tegen te houden, en dat je een modem moet vervangen is nou niet een on overkombaar iets, trouwens is de stap naar adsl2 voor usb modem sowieso te groot, die vervelend modems hebben ze maar kort gehad omdat die niet stabiel bleken en snelheden hoger dan 1mb niet aan konden,

je bent ook niet verplicht om een hoegere snelheid te nemen, je kan ook een stap terug doen en in het lage abonnement zitten. triple play zit eraan te komen en dan moet toch alle apparatuur vervangen worden, de acties die dan gelden zijn ook met gratis modem, dus het gaat weer nergens over, een zielig klein mannetje dat heel de dag zit te fantaseren en praktiseren over samenzweringen e.d.

waar praten we eigenlijk over, krijgen we extra snelheid voor dezelfde prijs is het nog niet geoed, je kan natuurlijk altijd nog je abo opzeggen en een nieuw abo aanvragen, je krijgt dan toch weer een nieuw modem gratis.

als je trouwens een modem zoekt, ik heb een speedtouch adsl 2 modem liggen, die heb ik van mijn provider gehad, maar ik heb een echt goed modem van zyxel dus ik ben voorzien, je mag hem hebben voor 60 euro inc splitter en tang

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Op het moment van dat ik mijn abbo afsloot viel ik net buiten de boot en heb ik het modem zelf moeten aanschaffen bij kpn.

Aangezien downgraden voor mij geen optie is heb ik maar een nieuw adsl2 modem/router besteld en voor de oude zooi heb ik al een koper gevonden.

Dan maar een week geen vlees bij mijn prak ;), we krijgen immers niet allemaal een directeursalaris :(

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door BjcK »

Als je zelf kiest om een ander/eigen modem te gebruiken kan de ISP & KPN daar niets aan doen als die opeens niet meer werkt natuurlijk.

De apparatuur houdt zich aan de standaarden die daar voor zijn en zijn iets netter geworden waardoor bepaalde modems die daar minder netjes met om gaan niet meer werken.

Sitecom heeft bij mijn weten wel nieuwe firmware waardoor ze weer werken gewoon zoals het zou moeten.

Dit zelfde 'probleem' is eerder ook al bekend geworden met bepaalde type Sitecom, Sweex, Trust, E-tech en andere modems toen Tiscali bijvoorbeeld begon met netwerk aanpassingen voor ADSL2+ diensten.

Als je nu een KPN_DSL FAST aansluiting hebt en geen modem met ADSL2(+) ondersteuning zal je verbinding gewoon op maximaal 8000/1024 blijven werken hoor na de snelheids verhoging. Je hoeft niet persé een nieuw modem te kopen, alleen als je de hogere snelheden wilt hebben.

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door mercvrivs »

BESTE MENSEN, Heeft u plots geen internet meer dan heeft ook KPN in uw buurt ook het adsl netwerk geupgrade naar adsl2+. Door deze onaangekondige aanpassing werken veel modems/routers niet meer van oa Belkin,Sitecom en zelfs oudere USB speedtouch modems. Tot op heden is er geen firmware upgrade die werkt bij belkin of sitecom !!! . Voor USB speedtouch is wel al een upgrade mogelijk maar zonder internet dus absoluut onmogelijk !

Het is algemeen bekend dat je als je van ADSL2+(hoger dan 8mbit) gebruik wilt maken dat je een ander modem nodig hebt!
Bijvoorbeeld de Speedtouch 516!!

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door BjcK »

Dat is opzich waar om de snelheid te kunnen halen. Maar heb je een ouder (geen ADSL2+ geschikt modem) werkt het ook prima, haal je alleen maximaal 8000/1000 snelheid van ADSL1 techniek.

Als bepaalde modems (lees belkin & sitecom) weer eens andere firmware nodig hebben om te blijven werken zegt het wat over de modem fabrikanten.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door queenfan »

ADSL 2 kan dit wel via glasvezel????

Het blijkt namelijk dat ik geen ADSL kan aavragen (sinds kort) ivm glas.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Planet heeft abonnees een voorstel gedaan als je 2 jaar bij planet zou blijven kreeg je een splinternieuw modem ka-do.
Wij zijn op dit aanbod ingegaan en kregen via KPN een speedtouch 716 I met een usb `speedtouch wireless netwerk kaart.
Wij zijn al van het begin toen in onze plaats adsl beschikbaar werd bij planet en volgens mij, is dit als ik hier de klachten van andere providers eens lees een goede keus geweest.
Hebben nog geen noemenswaardige problemen bij planet gehad zodoende heb ik met een gerust hart die 2 jaar bijgetekend.
Misschien iets duurder maar ja kwalietijd gaat nu eenmaal nog steeds boven kwantitijd

Peeters_Hunter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2005 18:26

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door Peeters_Hunter »

Even voor de duidelijkheid,... Een firmware upgrade heeft geen enkele zin omdat de hardware in het modem niet voorbereid is op ADSL2(+)
Analoog toestel kan ook niet op een ISDN lijn

Met een oud modem kun je gewoon gebruik maken van ADSL op de oude snelheid

USB modems ondersteunen sowieso al geen 8Mbit

En,.... het is een GRATIS upgrade, dus ga niet klagen over het wel of geen gebruik kunnen maken van,.... bla bla bla.

Ik draaide nog op een speedtouch home,... die ondersteunt ook echt geen 12 Mbit, mij hoor je niet klagen, mooi moment voor een upgrade.

En als laatste,... mensen,... zeur toch eens niet zo!

Hajime
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 01:51

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door Hajime »

Ik vraag mij af of ze wel alle centrales hebben geupgrade, omdat ik nog steeds op 8mbit zit en niet op adsl2+ zit 12mbit.. Vraag me af wat ik moet doen, wachten of bellen. Moeilijke keuze want emailen heeft namelijk niet echt veel zin omdat je geen antwoord krijgt op je vraag alleen een standaard mailtje pfff... :roll: we zien het wel :roll:

Guusvb6
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2004 13:21

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door Guusvb6 »

Allereerst dit Kpn levert de verbinding en de callcenters blaffen je af en je moet maar eerst bij de provider Planet zijn. En bij Planet neehoor, KPN lvert de verbinding dus naar KPN. de gratis upgrading heeft er voor gezorgd, van 800 kbit naar 464 kbit. (upgrading nieuwe stijl) meermaals per dag wordt het modem gereset. De centrale is volgens kpn ge-upgrade, alleen wat aanloopproblemen. De vraag gesteld toen de aansluiting er kwam heb ik tweeenhalve maand zonder enig moment van verstoring op 800 kbit gestaan. Nu deze mankementen wat gaan we eraan doen. Nu na 3 weken geen enkel bericht, geeneens waarom er constant gereset wordt, helemaal niks.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: KPN ADSL upgrade problemen.

Ongelezen bericht door vdberg35 »

ook hier geen upgrade verschillende keren gebeld (staan mij wel netjes te woord) maar geen oplossing.
1 e oplossing voor een speedtouch 585 modem was In de routerr Speedtouch aan klikken dan naar configuration gaan rechts boven configure aanklikken naar beneden scrollen daar staat dan
System Configuration nu moet je het volgende disable
Web Browsing Interception: op disable zetten.
Scheelt wel iets in snelheid maarja bij mij geeft de router ook nog steeds geen 12 mb aan.
Maar 7.45 dus bij mij ligt het gewoon aan de kabel van KPN en die gaan niet graven natuurlijk voor een klant.
De volgende oplossing sloeg nergens op kwamen met nieuwe software voor ST112G netwerk adapter JA die heb ik geen eens aangesloten staan wij hebben gewoon een vaste Cat5 verbinding liggen hier.
Al met al zit ik er over te denken om maar een abo lager te nemen en dat moeten ze maar zonder kosten doen zij beloven 8 tot 12 mb voor 79 euro dus als ze dat niet kunnen waar maken dan wil ik desnoods wel ff een kortgeding aanspannen.
En dan maar op de kabel gaan internetten.

Gesloten