LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezuinigingen noodzakelijk?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door topery »

Ja, ondanks dat ik tot de minder verdienende behoor, ben ik ervan overtuigd dat bezuinigen noodzakelijk was.

Maar als ik kijk naar de huidige situatie in Nederland dan zakt mij weleens de moed in de schoenen.

Steeds meer mensen afhankelijk van gratis boodschappen-pakketten.
1.000.000 mensen een schuld via een incasso bureau (op het nieuws vernomen)
Gedeelte van de detailhandel (kleding,schoenen,meubels,keukens) op het randje van faillisement omdat de mensen de knip gesloten houden.
Energie wordt steeds duurder, benzineprijzen stijgen de pan uit, zorgstelsel wordt duurder, huren worden vrijgegeven.......

Wie is/was hiervoor verantwoordelijk?
Heeft Paars te laat gereageerd? Heeft dit kabinet te fors ingegrepen?

Ik denk allebei, maar ik ben bang dat er voorlopig geen oplossing is.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Paars heeft de boel jaren op zijn beloop gelaten, de bomen groeiden tot aan de hemel en het paradijs op aarde bestond. Asielzoekers, uitkeringstrekkers, kom binnen en sla je slag.

Het nieuwe kabinet was in mijn ogen genoodzaakt om behoorlijk fors in te grijpen en dat hebben ze ook gedaan. Zeker goed, maar de huidige manier is ook niks. Benzineprijzen rijzen de pan uit, het nieuwe zorgstelsel baart iedereen en ook mij ernstig zorgen etc. af en toe vraag ik me af of we wel goed bezig zijn en of het leven na volgend jaar nog wel betaalbaar is.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door pluisje »

en dan toch een nieuwe auto voor peter-jan-balkenende.... :roll: :roll:


pluisje :cry:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door topery »

Gelukkig deel je mijn bezorgdheid Dilbert, want als ik het wel heb vernomen, heeft het kabinet in het recente verleden een meevaller gehad, waarmee ze in mijn ogen de huidige situatie niet hebben weten te (of willen) verbeteren.

Nederlanders zijn bang voor de toekomst en zullen dus de hand op de knip blijven houden tot alle negatieve berichtgeving wat positiever wordt.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door JH »

Het is al jaren zo, wanneer links in het pluche zit, dat er vele `leuke dingen` voor de mensen mogelijk zijn. Potverteren heet dat. Maar regeren is ook vooruitzien. Wanneer het bedrijfsleven zou handelen zoals links het doet dan behoren wij hier in den lande al snel tot de derde wereld.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door topery »

Maar bent u het dan niet met mij eens dat de huidige regering die stap naar een derde wereld land ook doet versnellen, gezien de huidige situatie in dit land?
Potverteren is voorbij...vooruitzien heeft mijns inziens ook niet geholpen....

Het bedrijfsleven is naar mijn mening binnen de huidige situatie het lijdend voorwerp

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door S. »

Meer rijken,
Hoe kan het dat er steeds meer echt rijken bijkomen?
Denk dat er een grotere kloof komt tussen arm en rijk.
Voorheen werd je min-of-meer door de staat verzorgd van de wieg tot het graf. Wanneer je nu ergens voordeel uit wilt behalen moet je behoorlijk slim en mondig zijn. Je moet haast een cursus formulieren-kunde of ambtenarij/burocratie volgen.
Anders grijp je mis.

Stabiliteit,
De mensen die niet zo stabiel in het leven staan door een zwakke gezondheid, hoge ouderdom of omdat ze nu eenmaal wat minder slim zijn, zijn afhankelijk van de goodwill van anderen; die er steeds mionder is.
Zij zijn degenen die steeds sneller tussen de wal en het schip dreigen te vallen.

Leningen,
Voor 15 jaar terug zag je toch niet zoveel reclame over goedkope leningen die je, wanneer je je gezonde verstand gebruikt, bijna niet kunt terugbatalen.
Waarom heb je anders een lening nodig?
Niet uit weelde!

Je zou er depri van worden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoe kan dat nou Dilbert dat je ineens zo
bang bent.
Bij de topic van dure euro geef je aan dat er
niks mis is.
Je gaat nog twee keer op vakantie heb je
autootje gaat regelmatig uit eten en dat met
een studiebeurs en een modal inkomen van
je vriendin.
Overigens ben je volgens mij nu 30 jaar vind je
niet dat je met je studiebeurs nu lang genoeg
geprofiteerd heb.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door stekel »

ja pluisje, JP heeft een nieuwe auto bijna €170.000. wel extra gepantserd! waarom eigenlijk?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Bezuinigingen noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Uhh, paars is medeverantwoordelijk, maar niet hoofdverantwoordelijk.
Den Uyl begon met leuk sinterklaas te spelen, en de kabinetten daarna (allen) hebben te weinig gedaan om dit te beteugelen.
Dit kabinet grijpt eindelijk eens in.

Van de wieg tot het graf verzorgen klinkt heel leuk, en deze o zo "asociale" regering breekt dit af. Maar wie gaat die verzorging betalen?

Gesloten