LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Gratis" Forum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nelleke2607
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:04

"Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Nelleke2607 »

Ik ben een grote fan van de politieserie Flikken . Mij leek het dus leuk om er een forum over te maken,ik heb wat geinformeerd naar een gratis forum. Zo kwam ik terecht bij www.xsbb.nl. Je kon daar snel en simpel een gratis forum aanmaken. Zondagavond had ik dus me forum klaar en al 15 mensen die zich geregisteerd hadden. Maandag kreeg ik de meldingen dat er 300 berichten geplaats waren,en dat er niet meer op kon. Als je een groter account wou moest je 18 euro per maand gaan betalen. Je moest dan credits nodig (12 stuks) per credit betaal je via een telefoongesprek 1,50. Ik vind dit schandalig: ze hadden je een GRATIS forum belooft en dan moet je als je een groter account wil 18 euro per maand gaan betalen wat neer komt op 216 euro per jaar. Ik wou zo forum voor de lol hebben maar als je zo groot bedrag moet neer leggen voor een GRATIS forum hoeft dat van mij niet.

dit stond er op het forum:

2.2. Is het standaard forum echt helemaal gratis?
Ja (zoals beschreven bij 2.1)! Waar andere forum-providers en hosting-bedrijven tientallen euro's voor vragen is het standaard forum (zoals beschreven bij 2.1.) bij ons gratis én bannervrij, als enige in Nederland en België! U zult nooit een rekening van ons krijgen en we hanteren ook geen opstart- of administratiekosten. Volledig gratis (zoals beschreven bij 2.1) en bannervrij!

Jaja, je leest het goed!
xsBB biedt in samenwerking met XS Networks aan iedereen een gratis en bannervrij forum aan. Als enige in Nederland en België!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gratis is gratis, en gratis is nog steeds hetzelfde, als: je hoeft er niets voor te betalen.

Heb je echter vantevoren kennis kunnen nemen van wat zij onder een standaardforum verstaan, en staat daarin ook niets vermeld over die 18 euro, dat hebben ze een probleem.

Ik beheer zelf een klein forum, maar daarbij zijn die beperkingen dus niet. Het is er een van Invision. Een link erheen plaatsen mag helaas niet, maar ik zou zeggen: google eens op die term, wellicht kom je die dan tegen.


Overigens staat ONDERIN hun eigen homepage de echte provider: PhpBB, daar kun je WEL kosteloos en onbeperkt terecht.

Gasssst

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Gasssst »

Jaja, je leest het goed!
xsBB biedt in samenwerking met XS Networks aan iedereen een gratis en bannervrij forum aan. Als enige in Nederland en België!
... (zoals beschreven bij 2.1) zoals je zelf tot 3 maal toe citeert. Gaan we eens lezen wat daar dan staat, bij 2.1:

- 300 posts (bij meer leden heb je ook de beschikking over meer posts)
- Uitbreidingen, zoals meer posts tegen een kleine vergoeding


Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen? Wat kan worden verstaan onder een 'kleine vergoeding' in het midden gelaten, maar je had je kunnen afvragen wat er dan gebeurt bij 301 posts. Meer in het algemeen kun je je afvragen waar bedrijven van moeten bestaan als ze hun produkten gratis aanbieden, waarna je vaak tot de conclusie komt dat er meerdere opvattingen bestaan over het begrip 'gratis'. Vergeef me de opmerking dat je kijk op dit gebeuren lichtelijk als naïef kan worden aangemerkt.

Nelleke2607
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:04

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Nelleke2607 »

Kleine vergoeding? ik vind 216 euro per jaar een hoop geld anders.

Gasssst

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Gasssst »

Dat wilde ik juist in het midden laten, vanwege het puur subjectieve karakter. Voor massa's mensen is het een jaarsalaris, en voor massa's mensen is het de sigaar na het diner. Waar het om gaat is dat wel erg duidelijk is aangegeven dat 300 posts per maand gratis zijn, en dat daarna de teller gaat lopen.
Dat staat nu niet bepaald alleen maar in de kleine lettertjes vermeld.

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door jbroeders »

Er zijn zat sites waar u echt een gratis forum kan hosten. Eventueel kan ik een forum voor u opzetten als u dat wenst.

Nelleke2607
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:04

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Nelleke2607 »

Een eigen forum heb ik gister zelf aangemaakt. Het resultaat is te bewonderen via deze link: http://www.fulltimewebmaster.com/myforu ... um=nelleke

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ziet er perfect uit, Nelleke, dat is dus de ''host'' die ik bedoelde, maar je hebt het al via een andere weg gevonden.

Nelleke2607
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:04

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Nelleke2607 »

Dankje wel voor de complimenten. Het is vrij makkelijk om een forum aan te maken. Totaal is het iets van 2 uur werk geweest.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door topery »

Dat heb je dan maar mooi "geflikt", succes ermee

Knakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2006 19:11

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Knakker »

Alleen het nadeel van die gratis forums is, dat je er niks op kan aanpassen.
Als je bijvoorbeeld je eigen hosting hebt, dus waar de website op draait (met mysql database)
Kun je jou eigen stijl gebruiken, modificaties er op installeren.
Modficaties zijn extras (zoals beveiliging, proxy blokker, etc etc)
En verjaardagen, shops etc etc.

Mocht je daar meer info over willen , zou ik zeggen stel je vraag eens op http://phpBBservice.nl daar vraag ik het ook altijd, zei installeren modificaties en phpBB ook voor andere , deskundig. een goude tip

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door bot321 »

Een echte Knakker he.
Kijk eens naar de datums. :wink:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door NAK »

En als dit allemaal niet goed loopt kan men nog altijd naar
http://www.een.be/flikken/ ook daar is een forum.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: "Gratis" Forum

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Schijnbaar hebben ze het afgedekt. Maar ik krijg ook heel sterk het gevoel dat het woord gratis is bedoeld om mensen te lokken. Wetende dat de meeste mensen de algemene voorwaarden niet zulen lezen.
Juridisch zullen ze correct handelen, maar ze laten aldus wel een naar gevoel achter.

Gesloten