LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flauwe verkooptruc Melodie Muziekinstrumenten

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Rebo

Flauwe verkooptruc Melodie Muziekinstrumenten

Ongelezen bericht door Rebo »

Op zoek naar een keyboard Yamaha PSR-1100 kwam ik op de site van Melodie Muziekinstrumenten in Putten terecht. Daar werd hij aangeboden 'van 899 euro voor BEL'. Ik gebeld en de prijs bleek 699 euro dat zijn. Leek me prima. Ik de volgende dag naar de winkel, wil hem kopen, zegt de verkoper dat de prijs exclusief de adapter is. Dus 40 euro erbij. Zal wel kloppen, denk ik, dus betaal, maar ik vond het toch vreemd. Thuisgekomen check ik de site en er staat gewoon bij 'inclusief adapter'. Ik bel de verkoper op en vraag hoe het zit. Zijn antwoord is dat ik blij mag zijn om voor die prijs dat keyboard te krijgen ('nergens anders goedkoper') en dat het normaal is dit Yamaha-keyboard zonder adapter geleverd worden. Dat op zijn site 'incl. adapter' staat, is een foutje volgens hem. Volgens mij is het geen foutje en is het gelogen dat deze Yamaha-keyboard zonder adapter door de fabrikant geleverd wordt, want op de site van Yamaha zelf staat ook 'inclusief adapter'. Het is gewoon een flauwe verkooptruc. Waarom staat er anders BEL op de site en wordt niet gewoon de prijs genoemd?

Ik heb de winkel op de hoogte gesteld dat ik dit verhaal op een consumentenforum heb gezet en dit kreeg ik als antwoord:

"U moet doen wat u niet laten kunt, u begrijpt dat wij met deze opstelling in de toekomst bij eventuele klachten rekening zullen houden.
Feit blijft dat u nergens in Nederland dit keyboard kunt kopen beneden de euro 759 en u betaalde totaal euro 739.
De site is direct na u telefoontje aangepast."

Heeft het toch nog enig effect gehad.

bodejosm43

Re: Flauwe verkooptruc Melodie Muziekinstrumenten

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat hebben ze gedaan? Zetten ze er nu niet meer bij dat het inclusief adapter is?

Universele adapters kun je al voor een fractie van het bedrag krijgen dat jij ervoor hebt neergeteld. Wanneer zij zeggen dat de adapter er niet bij wordt geleverd, hoef je hem ook niet te kopen, anders is het koppelverkoop.

Dat in de gebruiksaanwijzing misschien staat dat je alleen de originele adapter mag gebruiken, is een verkoop-truc: dat zeggen ze alleen maar om je een paar tientjes eztra ervoor te laten betalen.

Had ik laatst bij de aanschaf van mijn computersysteem: Daarbij koos ik voor een all in one printer van HP.

Bij het afhalen van de spullen legde de verkoper er ongevraagd een printer-kabel bij, voor de prijs van 12 euro. Terwijl ik thuis twee gloednieuwe kabels heb liggen. De verkoper sputterde eerst tegen, en zei dat de printer niet zonder die kabel verkocht mocht worden. Maar toen ik zei, dat ze die in dat geval in de doos erbij moeten verpakken, keek hij me schaapachtig aan, en hing hij de kabel terug. Het ding kun je overal los kopen voor 2,95.

Gesloten