LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldlening aanbod van Wehkamp

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hannah254

Geldlening aanbod van Wehkamp

Ongelezen bericht door hannah254 »

Tot mijn verbazing ontving ik onaangekondigd per post een aanbieding voor een geldlening bij Wehkamp. Het gaat om Money@Home en er staat o.a. "welke wens u ook heeft wij hebben altijd 2000,-- voor u klaar liggen" Alles was al ingevuld, het enige wat ik hoef te doen is het bedrag aankruisen en mijn handtekening zetten. ER zat ook al een geplastificeerd kaartje (a la creditcard bij met al mijn gegevens).
Ik heb een klein bedrag openstaan bij Wehkamp dus ze kunnen aan mijn bestedingspatroon niet zien dat ik om geld verlegen zit.
Ik vind dat door alle TV reclame's mensen het idee krijgen dat geld lenen de oplossing is. Banken spelen daar zeer handig op in met hun aanbiedingen maar als Wehkamp daar nu ook al mee begint komen de financieel zwakkere nog meer in de problemen. Want wat is (in hun ogen) er niet makkelijker om op deze manier het ene gat met het andere te gaan dichten. Ik vind dat dit soort acties verboden zouden moeten worden.
Hannah

Jan1

Re: Geldlening aanbod van Wehkamp

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ga in de politiek, en maak hier een wet voor, wat let je.

topery

Ongelezen bericht door topery »

Deze brief kreeg ik maanden geleden al, ik vond het heel grof, zeker omdat ik regelmatig iets bestel, maar direct na goedkeuring betaal.
Ik heb dus helemaal geen krediet nodig, als ik geen geld heb, bestel ik niets.

Wat ik nog erger vond en waar ik dus ook over heb geklaagd was mijn bestedingsruimte....... Toen ik deze optie voor de gein eens bekeek, bleek dat ik een bestedingsruimte had van 4.500,=. Voor dat bedrag mocht ik dus gewoon bestellen zonder direct te betalen.

Mijn gedachte......Wehkamp klaagt over het aantal mensen met een minimaal inkomen dat niet aan hun betaalverplichtingen kan voldoen.....nou ik weet waarom...je geeft ze allemaal de gelegenheid om zich diep in de schulden te steken en daarna speel je de vermoorde onschuld.

nellekewannet

Ongelezen bericht door nellekewannet »

ze moeten een nieuwe slogan bedenken: Wehkamp, stort je lachend in de schulden! Maar inderdaad het is zo makkelijk om geld te lenen, ik kan bij postkrediet een lening van 5000,- euro afsluiten terwijl ik student ben en dat dus echt niet zomaar terug kan betalen. Dus ik ga dat ook niet doen maar als het aan hun ligt doe je het wel, hoe meer schulden hoe meer hun verdienen (aan rente enzo)

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@hannah254, wat ik nog erger vindt is dat als je poststuk onderschept was en iemand je handtekening had vervalst, wat dan?
Stel dat ze de spullen op een ander adres laten afleveren, dan worden er dingen besteld warr jij niks van af weet, maar waarvoor je wel moet betalen.

Gesloten