LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrachtwagenchauffeurs allemaal de dupe?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
sandra71
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:19

vrachtwagenchauffeurs allemaal de dupe?

Ongelezen bericht door sandra71 »

Als ik het allemaal goed begrepen heb gaat zo ongeveer iedere chauffeur er hard op achteruit.In het oude stelsel word namelijk gekeken naar je basisloon als grens en bij het nieuwe naar het verzamelloon.Aangezien chauffeurs het moeten hebben van hun overuren maken ze diedan ook vrij veel waardoor een gemiddelde chauffeur me een werkende partner echt wel over die 40000 bruto heen gaat.Wat dus inhoudt dat zij geen toeslag krijgen ern er t.o.v nu erg op achteruit gaan.Mag dit zomaar ineens??

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: vrachtwagenchauffeurs allemaal de dupe?

Ongelezen bericht door Ictinus »

het is geen kwestie van mogen of niet mogen. Er wordt uitgegaan van het basis salaris, niet van de toeslagen.

Dus het is niet eens zo dat het zomaar mag, het is gewoon de normale manier van berekenen.

Ict

sandra71
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:19

Re: vrachtwagenchauffeurs allemaal de dupe?

Ongelezen bericht door sandra71 »

Dat is nou precies het punt in het nieuwe stelsel,het gaat niet berekend worden vanuit je basissalaris maar vanuit je gehele loon of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?

heuvelop
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2005 23:17

Re: vrachtwagenchauffeurs allemaal de dupe?

Ongelezen bericht door heuvelop »

ICT: ook toeslagen en overwerk behoren bij je inkomsten.
Sandra 71 je hebt het goed begrepen:

Toetsingsinkomen 2006, wat is dat eigenlijk?
Het belastbaarloon, pensioen en uitkeringen voor 2006, als u geen aangifte inkomstenbelasting 2006 doet.
of voor wie wel aangifte inkomstenbelasting 2006 doet: het verzamelinkomen over heel 2006.

zo staat het vermeld in de folder aanvragen Zorgtoeslag
bij het verzamel inkomen behoort dus ook je geschatte overwerk over 2006.
uiteraard is dat niet vooraf te voorspellen dus geeft men aan dat je wijzigingen door moet geven. dus je moet je loonstrook in de gaten houden en als je ziet dat het belastbaar inkomen van 2006 boven je opgave dreigt uit te komen je dit moet doorgeven.

Gesloten