LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stelen van begraafplaatst....

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
annmisty

stelen van begraafplaatst....

Ongelezen bericht door annmisty »

Ik vindt het godsgeklaag dat mensen spullen jaten van de begraafplaatst...Mijn moeder is vorig jaar overleden en de mensen daar vertelde al dat je alles goed moet vastzetten. ik dacht het zal wel meevallen maar het is inderdaad zo... wat een vervelend zooi...eerst een vlinder weg dan een potje... en niet alleen bij ons en onze dierbaren maar bij meerdere mensen .. bij een vriendin die haar zoontje is verloren hebben ze alle knuffels weggehaald die ze met de sinterklaas had neegezet.... en toen ze met de kerst even er naar toe wilde zag ze dat ze weg waren..
En dan te bedenken dat ze ergens onder de kerstboom liggen of in de zak van piet zitten.... als ik iets erg vindt in deze maatschappij dan is het dat wel......... je krijgt steeds weer een steek in je hart als je ziet dat er iets weg is gehaald...

Dilbert29

Re: stelen van begraafplaatst....

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ben het volledig met je eens. Als zelfs een begraafplaats al niet meer heilig is, wat dan nog wel?

Mensen zetten bloemen, foto's, knuffelbeesten of wat dan ook op een graf en dan wordt het door een ander meegejat. Schandelijk is het.

wat mij betreft mag de politie wat meer controleren en als ze er een oppakken de hoogste straffen opleggen. Je zou je echt diep diep moeten schamen als je zoiets doet.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Het getuigt van bijzonder weinig respect als er op begraafplaatsen dingen van de graven af gehaald worden.

Wat veel mensen, door de schok en het oplaaiende verdriet, vaak vergeten is aangifte doen bij de politie.

Verder wens ik je veel sterkte

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

dit soort dingen zijn toch te erg voor woorden
ik snap dat je heel erg kwaad en verdrietig bent
heel veel sterkte met alles
en inderdaad laat de politie maar hard optreden ertegen
dit kan toch niet

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Helaas doe je er weinig aan :(
Begraafplaatsen zijn niet bepaald plaatsen waar 't altijd druk is, en daardoor voor mensen zonder fatsoen en geweten de uitgelezen plaats om te gaan stelen. Bij mijn oma's graf kun je nog geen rozenplantje neerzetten zonder dat 't een tijdje later weg is.

bart1979

Ongelezen bericht door bart1979 »

Een paar jaar geleden is een vriend van mij verongelukt.
Op de plaats van het ongeluk hebben wij (zijn vrienden) toen een soort van herdenkingsplaatsje gemaakt (met toestemming van de gemeente).
Regelmatig hebben wij toen meegemaakt dat we een vernielde herdenkingsplaats aantroffen toen we daar weer terugkwamen, bloemen vernield, foto's omgegooid, kaarsjes gejat, enz.

Dit is gewoon ronduit schandalig.
't was voor ons al zwaar genoeg een vriend te verliezen (hij was 21).
En dan willen we zoiets niet meemaken. Ik begrijp de overige posts hier dus volkomen.
Maar feit blijft, sommige mensen schamen zich nergens voor en jatten dus ook van begraafplaatsen.

Wheeler

Ongelezen bericht door Wheeler »

Ook ons hetzelfde overkomen.

Van het grafje van onze dochter hebben ze inmiddels diverse dingen weggenomen, onderandere een solarlamp welke wij bij haar grafje hadden neergezet zodat het ook s'nachts een beetje verlicht zou zijn.

Aangifte bij de politie heeft niets opgeleverd, de politie had zelfs eigenlijk geen tijd de aangifte op te nemen, maar door toch aan te blijven dringen is de aangifte uiteindelijk dan toch maar opgemaakt.

Ik vind het wel zo ongehoord dat er lieden zijn die nergens van terug blijken te deinzen, zelfs de laatste rustplaats van een dierbare is al niet meer veilig, echt te zot voor woorden.

In en in verdrietig is het, blijf toch met de handen van andermans spullen af, al helemaal op een begraafplaats.

Ik wens iedereen bij wie het zelfde is gebeurd heel veel sterkte, wij weten al geen ander hoe jullie je voelen.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk diep en dieptriest, om te constateren dat er wéér een engeltje, kaarsje, of een vuurtorentje met een solarlichtje er in gestolen is!, :cry:

Mensen die zich hieraan schuldig maken, moeten wel zeer diep zijn gezonken in hun gedrag, soms wordt een dergelijk atribuut bij een ander graf neergetzet!, daom dit te doen!, dan hoeven ze het zelf niet te kopen!....

Of het bevredigend zal werken, lijkt me erg onwaarschijnlijk,

Eigenlijk hoort er bewaking op een kerkhof aanwezig te zijn, meestal zijn het de tuinmannen en begravenismedewerkers die er de dienst uit maken,

Alles vastankeren aan de grafsteen gaat natuurlijk moeilijk,

Je zou natuurlijk zeggen, dat je elkaar moet kunnen vertrouwen, maar het is helaas niet meer mogelijk, zelfs op het kerkhof niet!,

De enigste mensen die je daar kan vertrouwen zijn de doden zelf!..... :cry:

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

ik had een paar jaar terug bij het graf van mijn vader iets voor kerst neergezet, ook gejat, nog voor het kerst was, ik was woest, had niet veel gescheeld of ik had overal papier opgehangen dat er zelfs al van de doden gejat wordt

Gesloten