LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door keukenjager »

Toch maar even naar duitsland gereden voor een offerte van siematic.
Bij gerwens is de offerte van de nederlandse siematic-dealer op vele punten aangepast.

Zo zou een granieten blad van 4 cm te dun zijn (zou de la onder de gaskookplaat te warm worden, is nu 6 cm geworden.

Een smalle klepkast met glazen front voor de siematic sc66k zou niet bestaan (alleen met houten klep), is nu een dubbele knik-kast geworden

Een hoge kast voor de sc66k met ingebouwde koelkast/magnetron zou alleen leverbaar zijn met daarboven een klepkast, wat wij eigenlijk te hoog vinden.

enz.

Hierdoor hebben we niet alleen een hele andere keuken maar deze is daardoor nog duurder ook.

Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

apo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:47

Re: Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door apo »

Misschien was de verkoper in Nederland niet goed op de hoogte van wat er leverbaar is.
De vraag is natuurlijk of je nu tevreden bent of voel je je tegen je zin verleid/gepushd naar een duurdere keuken. In het laatste geval natuurlijk niet doen en de goedkopere keuken nemen.

Wij hebben onlangs een keuken besteld bij Gerwens. De rede hiervoor was de geduldige en professionele manier van advisering en geen spel met kortingen maar direct zonder blabla een eerlijke zeer concurrerende prijs.
Wij hebben dus alle vertrouwen in deze zaak. Over een paar maanden zal ik nog wel een post doen over de plaatsing van onze keuken.

keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Re: Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door keukenjager »

bedankt voor je reactie apo. We zijn uiteindelijk wel tevreden met het resultaat maar zijn benieuwd of het betaalbaar blijft. ik hoor morgen wat de prijs van de keuken is. Hebben jullie nog over de prijs onderhandeld?

apo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:47

Re: Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door apo »

Wij vonden de prijs goed en hebben daarom geen korting gevraagd. Misschien dat er nog iets in zat maar de rede dat we Duitsland zijn gegaan was dat we geen prijzencircus wilden. Dit hebben we ook direct aangegeven.

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

Zo zou een granieten blad van 4 cm te dun zijn (zou de la onder de gaskookplaat te warm worden, is nu 6 cm geworden.

Een smalle klepkast met glazen front voor de siematic sc66k zou niet bestaan (alleen met houten klep), is nu een dubbele knik-kast geworden

Een hoge kast voor de sc66k met ingebouwde koelkast/magnetron zou alleen leverbaar zijn met daarboven een klepkast, wat wij eigenlijk te hoog vinden.
Dit getuigt anders niet van 'goed advies', het is namelijk klinkklare onzin...

keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Re: Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door keukenjager »

ik ben met de info van gerwens naar de siematic dealer gegaan en, afgezien van de bladdikte klop de informatie van gerwens dus zijn we duidelijker voorgelicht bij gerwens. De dealer in nederland is mij vervolgens zodanig tegemoet gekomen dat ik met dit verschil liever
zaken doe bij mij in de buurt ( nu composiet in plaats van graniet).

omerobbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:05

Re: Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door omerobbie »

@keukenjager: dus een 4cm dik graniet blad is okay? geen te warme laaadjes?

keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Re: Ervaringen met kuchenprofi gerwens (siematic) uit Gronau?

Ongelezen bericht door keukenjager »

tja de meningen zijn verdeeld. Atag nederland en de siematic-dealer zeggen dat het geen probleem is en gerwens zegt dat het te warm wordt. Ik denk dat het niet zo is omdat;

1. aan de lopende band 4 cm bladen worden geplaatst en als dat
problemen geeft zou dat gauw afgelopen zijn.
2. niet het hele blad maar alleen het front wordt opgehoogd, het
gedeelte ter hoogte van de koopplaat is rond de 4cm of zelfs
nog wat minder.

Gesloten