LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen eigen risico of ....

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

Zijn de kosten bij een niet verhaalbare schade wel duidelijk bij uw verzekeraar?

Peiling eindigde op 08 okt 2005 10:45

Ja, ik weet meteen wat de kosten zullen zijn
1
100%
Nee, ik heb geen flauw idee van de kosten zullen zijn.
0
Geen stemmen
Het maakt niet uit. Ik ben al lang genoeg verzekerd.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

RichyH

Geen eigen risico of ....

Ongelezen bericht door RichyH »

Ik heb mijn auto all-risk verzekerd met afgekocht eigen risico. :)
Doordat ik nog niet lang genoeg zelf rij zit ik nog maar in trede 12.

Nu heb ik door vandalisme een kras op de auto gekregen van de voor naar de achterkant. Geschatte schade : €750,= :cry:

Als ik dit door de verzekering laat "dekken" dan ga ik terug naar trede 8. Even narekenen vertelt mij dat dat zo ong. €850,= in de komende 4 jaren om op het huidige niveau terug te komen.
Pas vanaf trede 17 kun je eenmalig claimen met minimale kosten (wat die dan ook mogen zijn)

Feit is dus dat ik honderden euro's (duizenden eigenlijk) aan premies betaal, om bij schade nog meer te moeten betalen dan dat ik het zelf betaal.

Dat is toch iets wat best duidelijker mag worden aangegeven door verzekeraars.
Ik zou hier eigenlijk van een "verborgen eigen risico"willen spreken.

Het is maar goed dat er bij je brandverzekering niet wordt gekeken hoeveel jaren je al schade vrij woont om nog maar te zwijgen van de gezondheidszorg. (minimaal 10 jaar geen ziekenhuisbezoek anders betaal je een deel zelf)

Ik kan mij voorstellen dat een verzekeraar niet alles kan dekken, maar dit is toch best raar.
Volledig verzekerd, maar wel meer dan €800,= onkosten. Dat geld heb ik dit jaar ook al aan premie betaald !!!

Volgens mij mag hier best wel eens aandacht aan worden geschonken.
Al was het alleen maar om bij de onwetenden (zoals ik misschien ook zal zijn) enig begrip en te kweken en veel duidelijkheid te scheppen.

FlipKaneel

Re: Geen eigen risico of ....

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

In het kader van onzinnige polls scoort deze vrij hoog.

LEES de voorwaarden die je bij de polis krijgt. Liever nog voor je de polis afsluit. Verzekeraars maken die dingen niet voor niets. In die voorwaarden staat precies welke schade gevolgen heeft voor het bm percentage. In het algemeen is het zo dat een volledig casco schade gevolgen heeft en een beperkt casco schade niet. Dus ff in de voorwaarden kijken waar bij jou vandalisme onder valt.

Of ben jij er zo een die lekker goedkoop bij sterpolis of zo gaat zitten en dan nu gaat klagen dat er niets gedekt is. In dat geval eigen schuld goedkoop is duurkoop.

Overigens is EUR 750,00 een schijntje voor een kras van voor naar achter. Dan moet dus de hele zijkant overgespoten worden en dat voor slechts EUR 750,00.

En de kosten zijn duidelijk want je weet hoeveel treden je terugvalt dus je kunt de kosten dan precies berekenen.

Vertel je wel het hele verhaal??

Gesloten