LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overal kattenharen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Loeki
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2005 12:56

overal kattenharen

Ongelezen bericht door Loeki »

Hoi mensen,

Mijn kat is echt een schat en heel erg aanhankelijk. Het probleem is echter dat zij erg verhaart en daardoor zitten mijn kleren helemaal onder de haren. Met een kleefroller en een twee klerenborstels kom ik al een heel end, maar op sommige stoffen krijg ik die haren er maar niet van af. Hebben jullie tips?

alvast bedankt!

Loeki

Shiraya
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2005 15:57

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Shiraya »

Ik weet niet of je een droogtrommel heb maar in een droger gaan vrijwel alle haren eraf.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door topery »

Je moet je kat niet in de droger doen! Dat was flauw maar ik kon het niet laten sorry.

Loeki, de meeste katten vinden kammen heel lekker, daarmee kun je de ellende enigzins beperken.
Een betere oplossing is de stofzuiger op de laagste zuigstand over de kat te halen, maar daar moet je kat het wel mee eens zijn......

Loeki
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2005 12:56

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Loeki »

Hoi mensen,

Helaas, Shiraya, ik heb geen droger, ik moet het met de buitenlucht doen.

Borstelen vind mn katje ook wel goed, maar ik heb nu niet echt het idee dat de harenstroom er minder van wordt...

Loeki

essey
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:11

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door essey »

Ik had ook een kat die heel erg haarde. Mijn dierenarts gaf het advies om een soort gist aan te schaffen en dat aan het voer toe te voegen. Je kunt het bij dierenspeciaalzaken kopen. Het hielp bij mij waanzinnig goed.

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Janneke B »

En bij de kat ?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tinkertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:40

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Tinkertje »

Het is nu gewoon de tijd van het jaar dat katten erg verharen.Ze gaan hun nieuwe wintervacht aanmaken,na het verharen.Ik heb 8 katten(Perzen!!!) en begrijp dus het probleem maar al te goed. :cry:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door bitchy »

de konijnen verharen, het paard is aan het verharen, honden & katten verharen, vogels zijn in de rui...
als je niet tegen die haren kan moet je geen huisdier nemen
je denkt toch niet dat mijn huis helemaal haar vrij is?
degene die bang is voor een haren op zijn broek blijft maar lekker buiten de deur.

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door akita »

neem dan een kaal beest als je niet tegen haren kan

essey
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:11

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door essey »

Nou, nou, sommige reacties zijn wel heel heftig, Loeki pleegt geen misdaad, ze vraagt alleen om tips :shock:

Sommige stoffen trekken meer haren aan dan andere, er is volgens mij niet veel aan te doen dan inderdaad borstelen en met de kleefroller in de weer blijven.

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door akita »

ja de tip was om een kale kat te nemen scheelt een hoop haren

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Marianna »

Om snel ff de kleding te ontharen gebruik ik het goedkoopste breedste plakband die de doe het zelf zaak verkoopt. Rol het tape met de plakzijde naar buiten om de rol of hand. Het haar hangt beter aan dan bij een kleefroller en het is goedkoper.

Groetjes,

Marianna

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door bitchy »

ik snap gewoon het hele probleem niet, wanneer ik thuis kom of terug kom van een leuke avond trek ik mijn ''goede, zwarte'' kleding uit en lekker mijn spijkerbroek aan... laat de kat maar lekker op mijn buik liggen en laat de honden maar lekker komen knuffelen. so what...
als ik haren op mijn kleding een groot probleem vindt dan moet ik een goudvis nemen ofzo

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat is waarschijnlijk de visite niet met je eens. Die moeten dan maar in hun ouwe kloffie bij jou op bezoek komen??

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door bitchy »

je moet niet denken dat je bij mij omkomt in de hondenharen of katteharen, ik heb Geen vrienden die gek worden van hondenharen.
je kan best in nette kleding op visite komen, maar ga niet jammeren als er ergens een hondenhaar zal zitten.
die dieren wonen hier nou eenmaal en je kan 2 x per dag stofzuigen, achter je rug dwarreld er altijd wel weer een haar neer.
als je daar NIET tegen kan moet je een makkelijker huisdier nemen.

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door Janneke B »

A husband of zo :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door S. »

Probleem is, mensen verharen ook, zo ook hubbie. :lol:
Of hij moet kaal zijn. :wink:

Maar om ff serieus te blijven: kammen werkt goed, al zul je niet alles hiermee tegenhouden.
Verder maakt het ook uit of de kat buitenkomt( dan haart ie minder) of enkel binnenblijft.
Gladde vloeren of bekleding van meubels scheelt ook al in het haarverwijderingsgemak.
En ach....een haartje hier of daar heeft ook zijn charme ,dan weet je weer dat je leeft in je huis.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

ik heb Geen vrienden........
Vind je dat gek met al die haren :lol: :lol:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: overal kattenharen

Ongelezen bericht door bitchy »

pfffff ff dimme he reintje!!


:roll: :wink:

Gesloten