LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boetes bij slagharen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
kontakkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2005 23:00

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door kontakkie »

Koop gewoon een auto met cruise control dat spaart veel geld uit in jouw geval.

kimi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2005 17:20

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door kimi »

Slagharen.... als je het park verlaat en je gaat bij het eerstvolgende stoplicht links af dan staat daar een vuilnisemmer met een flitsapperaat erin :shock: zelf ben ik ook gepakt met 8km te hard ,het is een schande dat zoiets mag ,achter elkaar werden de mensen geflitst die het park verlieten.
Het is nogal misleidend in die buurt want je mag daar bijna overal 70 km rijden maar dat stukje slechts 50 km.
Zonde van de 30 euro.
Enne.... het park zelf valt wel mee maar de huisjes op het ponny park Collendoorn vind ik een aanfluiting.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Angelic »

Stonden er wel verkeersborden?
Doorgaans is het wel zo dat je in de bebouwde kom -doorgaans- geacht wordt max 50 km/u te rijden, tenzij anders aangegeven.

Har

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Har »

Weer iemand ,die zeurt over een verleersboete, 8 KM te hard is daar levensgevaarlijk.

kimi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2005 17:20

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door kimi »

Je wil van je tegenvallende(huisjes) Slagharen weekend naar huis en je rijd bij het eerste stoplicht weg en na 100 meter zie je voor je een grote flits!!!! :twisted: Ik begreep niet waar die flits vandaan kwam dus ben ik gaan keren om te kijken hoe of wat ,en.... zoals ik al eerder schreef zag ik een groene (huis) rolemmer met een camera en een fliter erin en een agente die vriendelijk naar mij lachte.
Op mijn teller reed ik tussen de 55 en 60 km dus ik dacht nog die zal wel vaar het verkeer van de andere weghelft zijn ,niet dus. :twisted:
Ik was gewoon de pineut.
Er zullen best borden staan, maar ik weet uit ervaring waar ik 50km mag rijden en waar niet.
Altijd houd ik mij aan de snelheid, want bonnen vind ik weggegooit geld maar ben er nu toch echt ingetrapt ,de mannier hoe ze je pakken vind ik beneden alle pijl.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Angelic »

Ik had ergens gelezen dat flitscamera's in KLIKO's niet meer mochten omdat deze onder misleiding zouden vallen. Weet niet of dit waar is, indien wel, dan kun je het aanvechten.

En sorry: maar dan denk ik dat jouw "ervaring" op dat moment niet toereikend was, anders was je niet geflitst, neem ik aan.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door topery »

Altijd houd ik mij aan de snelheid, want bonnen vind ik weggegooit geld maar ben er nu toch echt ingetrapt ,de mannier hoe ze je pakken vind ik beneden alle pijl.
U bent er niet ingetrapt, u reed 61 km per uur binnen de bebouwde kom. 61- wett.corr. van 3 = boete voor 8 km.

kimi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2005 17:20

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door kimi »

Te hard is te hard oke,maar vanuit eenrolemmer vind ik wat overdreven.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Angelic »

Mss schrale troost: ben gisteren ook gepakt op een kilometertje of 10... Was te lang blijven hangen bij een vriend en ik wilde ff gassen om sneller thuis te zijn.
Door een flitspaal die "normaal" alleen voor door roodlicht rijden.
Hmmz helaas.... Maar goed, eigen schuld. 8)

pietjanhein
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2005 13:33

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pietjanhein »

Je kunt hem sluiten, maar je zult gewoon moeten dokken.

TE HARD IS TE HARD

Ook op je vakantieadres.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door JH »

TE HARD IS TE HARD

Ook op je vakantieadres


Helaas wel, vorige week weer een acceptgiro ontvangen voor een paar km te hard dan is toegestaan. :cry: Het is zonde van het geld maar het is niet anders, betalen moet je toch !

Gast

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 28 Jun 2005 18:18 door flappie


--------------------------------------------------------------------------------

te hard is te hard ook ik ben een automobilist en hou me dus ook keurig aan de snelheden want 1 km te hard is gewoon te hard en dus betalen.

Dan moet u nooit in Duitsland komen, want daar krijg je al voor 1 km. te hard een fikse boete.
Inderdaad 50 is 50 en geen 61.
Ik sluit mij aan bij de menigte, gewoon betalen en niet zeuren, u bent fout geweest, u heeft geen recht vanspreken.

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pimmetje »

Wat geeft het op dit forum toch veel mensen die nooit te hard rijden en over andere oordelen . zoals Har bijvoorbeeld . Ik durf te bekennen dat ik vaak te hard rij > Veel borden staan er allleen maar om geld te verdienen even zo flitpalen op de vreemste plaatsen . Dat spekt de staatskas zo goed en heeft niks met verkeersveiligheid te maken

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door topery »

Dat spekt de staatskas zo goed en heeft niks met verkeersveiligheid te maken
Bel eens naar TNO............

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pimmetje »

Daar heb ik TNO niet voor nodig dat ziet ieder mens met een beetje verstand en inzicht .Maar het lijkt er veel op dat jij bij TNO werkzaam bent daar je daar ieder keer weer naar verwijst .

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Hadden ze je rijbewijs maar afgepakt. Van mij mag dat bij een overschrijding van 1 kilometer per uur.

Iedereen denkt tegenwoordig maar dat Nederland een groot formule 1 circuit is en scheurt er maar op los. Zonder ook maar 1 moment aan anderen en dan met name kinderen te denken.

En dan janken als ze gepakt worden.

Voorstel van de minister moet zijn: boete bij 1 kilometer te hard EUR 1.000,00 en voor elke kilometer harder EUR 100,00 erbij. Bij 10 kilometer te hard boete EUR 5.000,00 en bij 20 kilometer te hard je rijbewijs voorgoed kwijt. Zo zou het moeten zijn maar helaas is Nederland watjesland daar niet tegen opgewassen en dus maar weer halve maatregelen. Van die zielige boetes van eur 30,00. De dikke bmw en mercedes rijder die lacht zich echt 3 keer in de rondte.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

ik erger me al zeer lang aan deze zogenaamd in het kader van verkeersveiligheid handhaven van 50 km en dan tolerantie van 3km

het is haast niet mogelijk om exact 50km te rijden.
mijn lukt het in elk geval niet.

ik zelf moet de eerste boete voor te hard rijden nog krijgen,omdat ik eerder te langzaam rijdt als te hard.

mijn vrouw kreeg echter wel een boete van 5km ,zij reedt 58km ipv 50km

dus hier is de tolerantie 3km!!

€ 30, - was de boete.

per saldo> ikvindt, en ik niet alleen, dat de grens bij 60km moet liggen.iedere km daarboven ,gelijk betalen .

50km per uur is zeer moeilijk te handhaven ,zeker in een drukke wijk of stad waar veel verkeer is voor en achter je.

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pimmetje »

Wietwat waar met U kan ik praten ook ik pleit voor 60km nu moet je meer op de teller letten dan op het verkeer noemen ze dat ontspannen rijden En flip kaneel stok heeft zeker zelf geen rijbewijs of kon het niet halen anders zou hij niet zo verschrikkelijk dom reageren. Maar ik ben blij dat kaneelstok nooit minister wordt want dan was ik genoodzaakt om met duitse nummerborden te gaan rijden . Maar ik denk dat kaneelstok iets tegen duitse auto's heeft en zelf alleen een fiets heeft of eenstepje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door stork4 »

Het verhaal is simpel : beboet worden voor 61 km per uur betekent dat je km-teller op minimaal 65 heeft gestaan. Dat is namelijk een normale afwijking van je teller. 65 is hoe dan ook te snel binnen de bebouwdekom.
Ga maar eens dicht langs de weg staan en vraag aan iemand of die met 65 km/h langs wil rijden : je schrikt je rot !
En als je dit nu een onzinboete vind, laat dan je kind eens aanrijden met 65 km per uur. Dan blijkt dat zelfs 50 nog te hard is om fatsoenlijk te reageren in een onverwachte situatie.

Gr, Mark

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door eeliane »

Een beetje slimkees krijgt geen bekeuring. Waar gaat deze discussie in hemnelsnaam over? Diegene die te hard rijdt spekt de staatskas, daar heb ik geen zin in dus rijd ik normaal, met gordel zonder drank op.
En wie zo dom is te hard, te dronken of zonder gordel te rijden tja moet je zelf weten, niet naderhand gaan zueren dat die '******' er weer stonden dat wist je van te voren (al jaaaaaren!!!). Eigen schuld denk ik dan!!!

Gesloten