LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ADSL
ADSL
Heeft iemand ook adsl via tele 2. Wij hebben nu nog steeds problemen met internetten. We moeten onze computer in veiligmodus op starten om te kunnen internetten. Wie heeft dat probleem ook. We kunnen niks uit printen of iest anders doen. En als we dat willen doen dan moet de computer weer helemaal overnieuw op starten en dan kunnen we wat anders doen.
-
Re: ADSL
Beste Greetje, dat heeft helemaal niets met adsl of met Tele2 te maken hoor...
Het is zo te lezen gewoon een puinhoop op je PC...
Dat je bijvoorbeeld niet kan printen heeft natuurlijk niks met je Internetverbinding te maken.
Ik kan me voorstellen dat de Helpdesk-medewerkers van zo'n internetprovider soms een inzinking nabij zijn...
Het is zo te lezen gewoon een puinhoop op je PC...
Dat je bijvoorbeeld niet kan printen heeft natuurlijk niks met je Internetverbinding te maken.
Ik kan me voorstellen dat de Helpdesk-medewerkers van zo'n internetprovider soms een inzinking nabij zijn...
Als eerste zou ik U willen aanraden om eens te gaan informeren bij vrienden/ buren ed. hoe ik de computer kan opruimen want zo te zien is het een enorme puinhoop. Of zoek gebruik een programman van Norton Systemworks of iets dergelijks deze nemen je veel werk uit handen. instaleer een goede Spyware scanner van Ad/Aware of voor XP Hitman Pro, en een goede virusscanner.
Suc6.
Suc6.
Ik heb mijn computer helemaal over nieuw laten installeren door de personen waar ik mijn computer weg heb dus ik heb geen puinhoop meer op mijn computer. Maar kunnen jullie als de computer op de veilige modus wel printen dan dat kan ik niet want hij reageerd er niet op. En ik kan niet zonder de VEILIGE MODUS internetten. EN DAT IS GEKOMEN SINDS IK DE ADSL HEB VAN TELE 2. Ik heb ook al van alles geprobeerd wat ze tegen mij hebben gezegt maar het lukt niet.
Quard, op welke site kan ik dat dan vinden
Quard, op welke site kan ik dat dan vinden
O dus ik heb het niet goed gedaan. Ik heb het zo giinstaleerd zoals de provideer het me heeft verteld en sinds dien doet hij het zo. En mijn computermonteur weet ook niet verder wat we er meemoeten.
Heb ook al een nieuwe kabel er tussen gedaan zoals de provider me heeft gevraagt en nog moet ik in mijn veilige modus opstarten. Dus hoe zo eigenwijs.
HEB ALLES PRECIES ZO GIINSTALEERD ZOALS TELE 2 MIJ AAN DE TELEFOON HEEFT UITGELEGT. EN ALS JIJ HET BETER WEET DAN MOET JIJ OOK MAAR EEN ADSL VIA TELE 2 NEMEN EN DAN KOM JE ER ZELF WEL ACHTER.
Ronaldm en wat heb je er nu op tezeggen
Heb ook al een nieuwe kabel er tussen gedaan zoals de provider me heeft gevraagt en nog moet ik in mijn veilige modus opstarten. Dus hoe zo eigenwijs.
HEB ALLES PRECIES ZO GIINSTALEERD ZOALS TELE 2 MIJ AAN DE TELEFOON HEEFT UITGELEGT. EN ALS JIJ HET BETER WEET DAN MOET JIJ OOK MAAR EEN ADSL VIA TELE 2 NEMEN EN DAN KOM JE ER ZELF WEL ACHTER.
Ronaldm en wat heb je er nu op tezeggen
Het spijt me maar de anderen hebben toch echt wel een punt hoor.
Als de computer in staat is om in de veilige modus een internet verbinding tot stand te brengen dan ligt het zeker aan de software. Belangrijke boosdoeners zijn dan meestal ofwel de Firewall, en/of het anti-virus programma (Norton heeft er nog wel eens een handje van en dan specifiek de ingebouwde firewall in Norton 2005). In de veilige modus laadt de computer deze programma's niet en kan er dus blijkbaar wel een verbinding tot stand komen. Probeer de Windows Firewall en een eventueel virusprogramma eens uit te schakelen en vervolgens een internet verbinding tot stand te brengen.
Als de computer in staat is om in de veilige modus een internet verbinding tot stand te brengen dan ligt het zeker aan de software. Belangrijke boosdoeners zijn dan meestal ofwel de Firewall, en/of het anti-virus programma (Norton heeft er nog wel eens een handje van en dan specifiek de ingebouwde firewall in Norton 2005). In de veilige modus laadt de computer deze programma's niet en kan er dus blijkbaar wel een verbinding tot stand komen. Probeer de Windows Firewall en een eventueel virusprogramma eens uit te schakelen en vervolgens een internet verbinding tot stand te brengen.
-
Het is inderdaad mogelijk dat Greetje van de Tele2-helpdesk de 'tip' heeft gehad om uit armoede de PC dan maar in veilige modus op te starten om zo de beveiligingssoftware te omzeilen (bloedlink natuurlijk!)
Greetje zal zich dus eerst moeten gaan verdiepen in de werking van een firewall en antivirus-software om daarna in normale modus een adsl-verbinding tot stand te brengen...
Greetje zal zich dus eerst moeten gaan verdiepen in de werking van een firewall en antivirus-software om daarna in normale modus een adsl-verbinding tot stand te brengen...
Het is inderdaad een pc probleem. Dit kan veroorzaakt zijn door spyware of een virus. Heeft u 1 of meerdere partities aangemaakt dan kan t helemaal lastig worden. Zelf heb ik in het verleden ook zoiets meegemaakt. Ik raad u aan om alle beveiligingsprogramma's eens uit te zetten en er online een aantal te draaien. Alle zijn te vinden via google...Norton (symantec), AVG en panda. Vul gewoon in de naam van de virus scanner en daarachter free online virusscan, dan krijgt u vanzelf de goede linken te zien. Deze geven zowel virussen aan als een hoop adware (spyware). Mocht dit geen resultaat geven ga dan opzoek naar hitman pro. Dit anti spyware prgramma draait 4 spyware programma's achtereenvolgens af.......Heeft dit nog geen resultaat opgeleverd dan rest u vrees ik nog maar 1 optie......formateren. Let daar wel bij op dat alle partities weer zijn samengevoegd tot 1 partitie. Als u dit niet doet is er namelijk een aanneemlijke kans dat als u bv partite C formateerd er een back up wordt gemaakt op partitie D wat er weeer toe kan leiden dat u na 1 of 2 weken weer dezelfde problemen ondervind.
Succes
Succes
Hallo,Geplaatst op 26 Sep 2005 19:15 door Greetje
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb mijn computer helemaal over nieuw laten installeren door de personen waar ik mijn computer weg heb dus ik heb geen puinhoop meer op mijn computer. Maar kunnen jullie als de computer op de veilige modus wel printen dan dat kan ik niet want hij reageerd er niet op. En ik kan niet zonder de VEILIGE MODUS internetten. EN DAT IS GEKOMEN SINDS IK DE ADSL HEB VAN TELE 2. Ik heb ook al van alles geprobeerd wat ze tegen mij hebben gezegt maar het lukt niet.
Ik wil het een beetje minder cru zeggen, maar het heeft inderdaad met je pc. te maken.
Ik adviseer jou het volgende, scan je hd. in veilige modus op virussen.
Als jij Nis2005 hebt, zet je instellingen via firewall; je hebt daar een boekje van, netbios scan toestaan, deze staat nu op blokkeren.
Sommige providers maken gebruik van een poortscan om te zien of de mensen wel aan gedragregels houden.
Ik durf hierbij te zeggen dat indien jij netbios toestaan insteld en uiteraard moet je er zeker van zijn dat je geen virussen hebt; zie 2e regel voor werkzaamheden, jij geen problemen meer hebt.
Succes
Hallo Greetje, kan het zijn dat de bijgeleverde software voor de modem, misschien niet goed voor jou versie windows is. Ik weet niet welke windows jij hebt. Maar bij elke provider die ik ooit heb gesproken, vragen ze altijd even welke windows versie je gebruikt. Misschien een tip om even na te vragen of kijken.
Ook kun je vragen of ze je modem kunnen updaten (of hadden ze dat al geprobeerd?)
Groet cisdy
Ook kun je vragen of ze je modem kunnen updaten (of hadden ze dat al geprobeerd?)
Groet cisdy
Zoals eerder opgemerkt zou je internet verbinding het ook niet doen als je in de veilige modus opstart, het enige wat je in de veilige modus doet is een uitgeklede windows starten, en dat heeft dus helemaal niks te maken met internet verbinding...Heb ook al een nieuwe kabel er tussen gedaan zoals de provider me heeft gevraagt en nog moet ik in mijn veilige modus opstarten. Dus hoe zo eigenwijs.
Een van de dingen die uitgezet wordt in de veilige modus is je firewall, probeer die eens helemaal uit te schakelen in je normale modus, zeer waarschijnlijk is je firewall gewoon veel te actief bezig en heeft alle poorten op slot gegooit, misschien heb je bij het eerste verzoek van de firewall om explorer te mogen gebruiken op nee gedrukt
Ik heb sinds gisteren 5 oktober weer internet.
Maar ik moet dan wel mijn firewall uitschakkelen en de antivirus want die geven de problemen nu. En ze hebben de modum van de adsl op nieuw ge-updat. Jullie allemaal bedankt voor het advies.
Maar ik moet dan wel mijn firewall uitschakkelen en de antivirus want die geven de problemen nu. En ze hebben de modum van de adsl op nieuw ge-updat. Jullie allemaal bedankt voor het advies.
Greetje,
Voor computer vragen en weetjes kun je hier prima terecht:
http://www.beginnersweb.nl/forum/index.php
Succes en veel PC-plezier.
Voor computer vragen en weetjes kun je hier prima terecht:
http://www.beginnersweb.nl/forum/index.php
Succes en veel PC-plezier.
greetje, ik hoop dat je snapt dat je nu wel erg veel risico loopt op internet, juist voor internet heb je een firewall & virusscanner, als je deze niet gebruikt hiervoor kan je ze net zo goed weggooien....
mijn tip is uninstall je firewall, en installeer hem opnieuw, hierdoor zijn alle foute instelling weg en kan je rustig opnieuw beginnen...
En hoop dat je nu stopt met Tele2 de schuld te geven, want je weet nu zelf ook dat die niet schuldig is
mijn tip is uninstall je firewall, en installeer hem opnieuw, hierdoor zijn alle foute instelling weg en kan je rustig opnieuw beginnen...
En hoop dat je nu stopt met Tele2 de schuld te geven, want je weet nu zelf ook dat die niet schuldig is