LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door roeldejong »

Ondanks dat de energiemarkt vrij is en ik naar iedereen kan overstappen die ik maar wil, dus of ik Nuon kies, Essent of wie dan ook maakt niet uit.

Graag zou ik willen weten wie de netwerkbeheerder is van de toelevering van mijn gas, water en licht.

Waar kan ik dit vinden voor Maastricht, Zandvoort of Amsterdam?


Met vriendelijke groeten,


Roel de Jong

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door medewerker »

ik weet niet of dit makkelijk op internet te vinden is,
zal straks eens google-en...
In ieder geval kan dat per product verschillen...
U kunt uw netbeheerder op uw energierekening terugvinden.
Het transport wordt door uw netbheerder in rekening gebracht,
hetzij via een rekening van uw netbeheerder hetzij via de rekeninig van de leverancier waarbij dan de netbeheerder vermeld staat..

Wilt u het meenemen in de overweging naar welke gemeente u wilt verhuizen dan :wink: ???

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door roeldejong »

Zelf woonde ik in Limburg waar alles via Essent ging, zowel facturatie als netwerkbeheerder.

Ik ga nu in Nieuw Vennep wonen en wil graag de engergie, gas en het water afnemen bij de bron, dus diegene die daar daadwerkelijk de netwerkleverancier is.


Roel

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door medewerker »

Houdt u er wel rekening mee dat de regering een grote wig tussen de netbeheerders en leveranciers gedrongen en er sterk op toegezien wordt dat deze blijft zitten waar die zit... Met andere woorden netbeheerder en leverancier horen niet meer bij elkaar...
Maar ik kan mij ook voorstellen dat u het een prettiger idee vindt dat ze bij elkaar hebben gehoord en vaak via de naam nog enige verbindtenis hebben (meer hebben ze niet aan combinaties in vergelijking tot andere leveranciers)

onderstaande komt van de site van de dte oftewel de dienst toezicht energiebedrijven... Vraag via de huurder

Als u verhuist, kunt u gewoon bij dezelfde energieleverancier blijven. Alleen uw regionale netbeheerder, de partij die de aansluiting op het gas- of elektriciteitsnet regelt en die het transport van gas of elektriciteit voor u verzorgt, kan veranderen. Een netbeheerder kiest u niet zelf, deze is namelijk per regio aangewezen. Meestal beheert één regionale netbeheerder zowel het gasnet als het elektriciteitsnet. Maar het is ook mogelijk dat u twee aparte netbeheerders heeft, één voor het transport van elektriciteit en één voor het transport van gas.

Bekijk welke netbeheerder er in uw regio is voor elektriciteit en gas.
http://www.eancodeboek.nl/

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door JustMe »

Amsterdam is continuon de netbeheer voor gas en elektra. Zandvoort ENECO-netbeheer voor gas, continuon voor Elektra en Maastricht is het Nutsbedrijven Maastricht

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door JustMe »

en in nieuw vennep is continuon ook de netbeheerder

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door medewerker »

Dank je Justme,

ik had een aanval van algemene luiheid en heb de plaatsen niet opgezocht... Daarbij kan iedereen met die link naar het eancodeboek zijn of haar netbeheerder opzoeken...

Vanora
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2005 20:06

Re: Wie is eigenlijk mijn netwerkbeheerder?

Ongelezen bericht door Vanora »

Of bel je leverancier op en vraag hen wie de netbeheerder is kunnen ze gemakkelijk nakijken in het landelijke systeem ECH.

Gesloten