LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
gustaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2005 19:54

Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door gustaaf »

V&D heeft een aanbieding voor vroege vogels. Een Philips DVD recorder DVD-R 725H voor €299,-. Deze Kost normaal €599,-. Dus mijn broer om acht uur voor de deur om zo'n apparaat te halen(voor mij uiteraard ook een). Eenmaal aangekomen bleek er een rij van 100 man te staan voor dezelfde aanbieding. Dus even wachten en dan naar huis met de nieuwe aanwinst. Echter na 5 minuten werd er doodleuk verteld dat ze op waren. Er waren slechts 45 stuks beschikbaar.... hij kan ook niet meer besteld worden. Ik heb het vermoeden dat deze aktie alleen gebruikt is om mensen te lokken. Tussen 8 en 10 zou hij €299,- kosten en daarna €349,-. Hij is alleen niet verkrijgbaar. Een paginagrote advertentie achter op hun folder om zoveel mogelijk mensen te lokken. Hier moet toch groot op ingekocht worden?? Slechte zaak van V&D...

link naar advertentie: http://www.vroomendreesman.nl/VD/200509 ... 04001.html

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het eerste waar mijn oog op viel, toen de folder bij mij in de bus viel, waren de woorden Op=op

Dat betekent: wanneer de aanbieding uitverkocht is, dat de mensen die daarna komen, achter het net vissen. Zeer slim om twee prijzen te vermelden. Dit lokt zoveel mogelijk mensen zo vroeg mogelijk naar de winkel.

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door bigjon »

En 45 stuks is ook niet een aantal dat je kunt zeggen dat hij er niet was. Kortom, jammer volgende keer beter.

gustaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2005 19:54

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door gustaaf »

Ik weet wat OP=OP betekend. Dit is overigens ook vaak een term die gebruikt wordt om aan te geven dat de prijs goed is en dat de mensen er snel bij moeten zijn. Negen van de tien keer kan het app. dan gewooon nog besteld worden. Ik heb zelf jaren in een winkel gewerkt en daar kochten we zelf de akties in. Er werd vooraf bepaald hoeveel we er dachten te verkopen. Als dit een hele goede aktie was, en we deze niet meer bij konden bestellen, dan werd er ook groot ingekocht. V&D kan er vanuit gaan dat er meer dan 45 stuks verkocht worden, dat is waar het mij om gaat. Het is inderdaad wel een aantal dat je kan zeggen dat hij er was.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als er in een folder OP=OP staat, en er wordt later toch bijbesteld om klanten niet teleur te stellen, dan vind ik dat juist misleidend. Want de ene zaak zal wel bij bestellen, en de ander zal dat niet doen. Je weet nooit wat de filiaalhouder in zo'n geval gaat doen.

Overigens was die actieprijs van 299 euro zeer scherp, zelfs voor 349 kon je het apparaat elders niet tegenkomen. Ik zag op internet zelfs een winkel die het apparaat voor 730 euro (denk dat dat de adviespijs is) probeert te verkopen. Voor dat geld had je er bij Vroom en Dreesmann zelfs 2.......

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat er 100 man zo vroeg opstonden voor zo'n ding, dat vind ik onvoorstelbaar... ;-)

Richard1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:34

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door Richard1 »

In filiaal Hilversum zelfde verhaal. Ook vlak na 8 uur al uitverkocht! Ook hier velen voor nop naar de V en D... :(

Op=Op... maar ik vind het toch een soort verlakkerij. Na 10:00uur gold een andere prijs, dan mag je er toch vanuit gaan dat ze genoeg voorraad zouden hebben en niet binnen 5 minuten al "uitverkocht" hoeven te verkopen. Het gaat er bij mij niet in dat ze niet konden voorzien dat er animo voor zo'n apparaat zou zijn en voor zo'n prijs(je).

Rare actie van de V en D.
Gustaaf, ik voel me ook belazerd, hoor! :evil:

HenkBo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2005 16:07

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door HenkBo »

Ik was ook in filiaal Hilversum. Om 08:01 werd al via de omroepinstallatie omgeroepen dat alles was uitverkocht!! :evil:
Ik ben het dan ook volkomen eens met voorgaande reacties dat dit een slechte actie was van V & D.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hoe laat gaat die winkel dan open, vraag ik me af? Wanneer die zaak om 8 uur open gaat, is het volstrekt onmogelijk dat ze om 8.01 uur enkele tientallen van die apparaten hebben verkocht.

Tenzij ze kunnen verkopen met de snelheid van het licht, natuurlijk.

Ik wist trouwens niet dat V en D zelf ook weer elektronica verkocht. Dat valt tegenwoordig toch onder Electric City?

Richard1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:34

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door Richard1 »

Beste bodejosm43,

Een toelichting op jouw berichtje hierboven:

In filiaal Hilversum reikten ze "aan de gelukkigen" een bon uit waarna je bij de kassa-counter een speler kon afhalen. Geen bon=geen speler!

Zo ging het bij Hilversum althans en dat uitreiken van die "tegoed"-bonnen was dus in 1 minuutje gepiept! :cry:

Lijkt eigenlijk wel op "voorbedachte rade" van de V en D zit ik net dus te bedenken van die tegoedbonnen. Die hadden ze anders wel heel snel ter plekke beschikbaar... :? :evil:

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door bigjon »

Indien er 45 aanwezig zijn dan vind ik dat een aantal wat voldoende is. Waar een tijdje geleden wat om te doen was, was dat kruidvat computers onder het mom van op=op en dat ze dan helemaal niet geweest zijn. Dat is misleiding.

45 stuks is een aantal wat zeer redelijk is, dat betekent landelijk 2250 stuks. Dat je er geen hebt kunnen kopen is vervelend, maar niet te verwijten aan V&D

Richard1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:34

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door Richard1 »

Bigjon,

Of 45 stuks per filiaal "redelijk" is voor zo een groot uitgefolderde actie is natuurlijk altijd discutabel.
Dat er landelijk dan 2250 stuks zouden worden uitgeleverd maakt wat mij betreft weinig uit voor het betoog.

Of iets redelijk is voor je gevoel of dat er gelijk een juridische psycho-babble discussie/strijd moet ontstaan...

Redelijkheid en billikheid en misleiding...bla,bla,bla...
Juridisch zware termen. Juridisch zit het wel dichtgetimmerd, dat geloof ik ook heus wel.

Moreel/gevoelsmatig blijft het voor mij op zijn zachtst gezegd: "Een reclameactie van een grootwinkelbedrijf waarbij toch wel een behoorlijke inschattingsfout is gemaakt tussen de mate/wijze van adverteren -volle pagina achterkant folder nota bene- en de te verwachten animo van hun publiek. Een actie die in elk geval geen schoonheidsprijs verdient."

Groetjens.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Beste Richard,

Dat gedoe met die waardebonnen doet me sterk denken aan de manier waarop ze in het vroegere oostblok te werk gingen. Je hoorde dan via via, dat er op een bepaalde dag suiker te koop was, en haastte je dan naar de winkel, waarbij dus slechts de eerste 50 gelukkigen een pak suiker konden kopen.

De rest moest gaan lijnen.

Rare aktie, in elk geval. Laatste keer dat ik zoiets heb meegemaakt, was toen de Aldi een digitale fotocamera had met alles erop en eraan, en ook maar 30 stuks per filiaal in voorraad. Wie alleen voor de dagelijkse boodschappen kwam, en geen belangstelling had voor de weekaanbiedingen, had pech: je stond toen 2 uur in de rij voor de kassa, voor 2 pakken melk.

gustaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2005 19:54

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door gustaaf »

Moreel/gevoelsmatig blijft het voor mij op zijn zachtst gezegd: "Een reclameactie van een grootwinkelbedrijf waarbij toch wel een behoorlijke inschattingsfout is gemaakt tussen de mate/wijze van adverteren -volle pagina achterkant folder nota bene- en de te verwachten animo van hun publiek. Een actie die in elk geval geen schoonheidsprijs verdient."
Dit is inderdaad waar het mij ook om gaat. Een aktie waarvan je mag veronderstellen dat hij goed gaat lopen, koop je goed in.... Niet als lokker gebruiken. Werkt bij mij tegenovergesteld. Zal niet snel meer iets kopen bij V&D en ze kunnen de klanten toch goed gebruiken.

Richard1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:34

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door Richard1 »

Gustaaf,

Zo is het maar net.
Ben het met je eens en voel dezelfde gevoelens over deze streek van V & D.

En of het Electro World "heet" daar op de elektronica-afdeling of wat dat ook verder nog in dit belazerij-gevoel-verhaal maakt mij ook weinig uit. Ik ben blij voor mezelf dat ik in het door jou gestarte topic in elk geval een medegezel heb kunnen bemerken die dit ook een V & D - onwaardige actie vind.

Ik denk dat ik ook namens jou kan wensen: Veel wijsheid voor de toekomst gewenst voor de inkoopafdeling/marketing van ons aller vroom en dreesman. 8)

Groetjez Richard1

deric
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2005 23:22

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door deric »

joh, bedenk maar zo dat het een DVD recorder betrof voor het branden van -R DVD's en dan kun je beter voor het zelfde geld ergens anders de DVD recorder kopen waar je ook +R mee kan branden.

Heb je veel meer aan.

Ben ondertussen blij dat ik niet gegaan ben, maar dat komt omdat ik toch altijd eerst overal gaat neuzen voordat ik iets koop.
Want je word doodgegooid met aanbiedingen namelijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door crazyme »

Er staat duidelijk OP=OP bij. Wanneer zo'n aanbieding dan toch bijbesteld kan worden dan volgt natuurlijk weer de volgende klacht:

Dan had ik ook niet om 8:00 uur aanwezig hoeven zijn....

Kortom: het is ook nooit goed. :lol:

EdP
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2005 00:29

Re: Philips DVD recorder DVD-R 725H bij V&D

Ongelezen bericht door EdP »

Dat je teleurgesteld bent over het feit dat je geen artikel met hoge korting hebt kunnen bemachtigen heb ik begrip voor, dat is gewoon niet leuk. Alleen vind ik de kritiek op V&D een beetje overtrokken. Ze hebben zich gewoon schromelijk vergist in het marktpotentiaal, oftewel ze hebben zich nooit gerealiseerd dat ze (kennelijk) een waanzinnig aantrekkelijke aanbieding aan het neerzetten waren. Ze willen natuurlijk ook niet blijven zitten met een berg apparatuur die ze niet kwijt kunnen en te laag hebben ingekocht.

Ach, over een tijdje is 300 euro voor zo'n ding alweer duur en staan de mensen in de rij voor eentje van 120 euro. Zo gaat het zo vaak: vandaag koop je de superkoop, volgend jaar heb je alweer spijt omdat er dan een nog mooier apparaat wordt aangeboden voor een nog mooiere prijs. Je krijgt heus nog een (buiten)kans.

Gesloten