LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de klant geen koning meer door overname van NRE?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
herfst
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 19:24

Is de klant geen koning meer door overname van NRE?

Ongelezen bericht door herfst »

Normaal gesproken ontvang ik elk jaar rond half september de jaarnota van de NRE. Toen ik deze week nog niets had ontvangen ben ik gaan bellen. Ik vertelde dat ik nog geen jaarnota had ontvangen. De mevrouw vertelde mij, zonder dat zij mijn postcode en huisnummer wist,
ja, dat klopt. Ze hadden namelijk een nieuw computersysteem waarmee de NRE nu werkt. Ik reageerde heel verbaast. Wanneer kan ik die dan misschien wel verwachten. Dat kon nog weken duren, kreeg ik te horen. Ze vroeg naar mijn adresgegevens en mijn naam en vertelde mij dat ik deze maand niets hoefde te betalen. Er zou geen automatische incasso plaatsvinden deze maand, dat mocht volgens haar juridisch gezien niet. Ze adviseerde mij zelfs om een bedrag opzij te zetten elke maand tot ik de jaarnota had ontvangen. Prima allemaal, maar waarom hebben jullie je klanten niet hierover ingelicht, bv via de media. Ik moest maar wachten tot ik een jaarnota kreeg. Is er iemand die dit ook te horen heeft gekregen.

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Is de klant geen koning meer door overname van NRE?

Ongelezen bericht door JustMe »

NRE werkte tot voor kort in het MVS systeem van ENECO Energie. Ze hebben nu hun eigen systeem waar blijkbaar wat facturatie moeilijkheden in zitten. Wachten is het enige dat je kunt doen

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Is de klant geen koning meer door overname van NRE?

Ongelezen bericht door medewerker »

Ongeveer een jaar voor de energiemarkt openging was dit bij vele van de energiebedrijven het geval. De toenmalige systemen waren niet voldoende geschikt voor de vrije markt. Een nieuw systeem kun je testen wat je wilt, maar ooit moet je het invoeren. En dan komen er altijd kinderziekten om de hoek kijken... Soms is het onmogelijk om af te rekenenen. Soms zijn de afrekeningen helemaal verkeerd en kun je beter beslissen de facturatie op te schorten tot de problemen verholpen zijn.

Het kan dus zijn dat factureren op dit moment technisch onmogelijk is, maar het kan ook zijn dat er klachten zijn geweest waardoor blijkt dat rekenprogramma's niet correct functioneren. Wat wilt u dan liever als klant, even wachten en een correcte jaarnota of misschien een die u een rolberoerte bezorgt.

Leuk zijn dit soort dingen nooit, maar reserve het maandbedrag dat u voorheen betaalde... Reken uw jaarverbruik uit... Is dat gelijk aan dat van vorig jaar op de jaarnota? Bouw dan bijv een veiligheidsmarge van 5% in en verhoog uw maandbedrag met 5 % ten opzichte van vorig jaar... Komt u hoger uit met uw verbruik bouw dan een hogere veiligheidsmarge in...

Een voordeel... zolang ze niet factureren heeft u de rente van het gereserveerde geld...

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Is de klant geen koning meer door overname van NRE?

Ongelezen bericht door sprokkel »

medewerker;
Het was beter geweest als de energie bedrijven gezegd hadden, we zijn nog niet klaar voor de invoering van de vrije markt.
Maar ja, wel een grote mond tegen hun klanten, en te laf om tegen een overheid in te gaan.

Mohawkmarcje
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2005 21:44

Re: Is de klant geen koning meer door overname van NRE?

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Pardon? "te laf om tegen de overeid in te gaan?" Sorry, maar de overheid drukte dit gewoon door omdat er dik aan te verdienen viel. En straks wordt ook het vrijgeven van het netwerk doorgedrukt, tegen elk advies in. Maar ja: dat levert weer 20 miljard op, en je ziet de oogjes weer glimmen in menige gemeenteraad of in Den Haag.

Nee Sprokkel, dit is toch even NIET de schuld van de energiebedrijven. De overheid denkt dat de Vrije Markt zaligmakend is, kijk maar naar de Zorg straks.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Is de klant geen koning meer door overname van NRE?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Mohawkmarcje;
Toch kun je als bedrijf weigeren iets van de overheid uit te voeren als je systeem nog niet aan de eisen voldoet.
En inderdaad de nieuwe zorgverzekering wordt ook een rommeltje.
Trouwens op de telecom markt (wordt trouwens nu al weer duurder)na is alles wat geprivatiseerd of geliberaliseerd is, mislukt.
Ik geloof dan ook niet in een vrije markt daar is Nederland veel te klein voor, en zijn er te weinig spelers op de markt.
Want om nu voor een voordeeltje van €10 per jaar te gaan switsen, de mensen kijken wel uit om zich die rompslomp op de hals te halen.
En vergeet niet dat de heren directeuren nu een pracht salaris hebben.

Gesloten