LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
kippie
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 aug 2005 08:14

Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door kippie »

Als oud adviseur van spaarbeleg kan ik alleen maar beamen dat tijdens instructies er de nadruk op werd gelegd dat het ging om sparen en dat je inleg niet kom kwijtraken door het garantiefonds. Je moest vooral niet de nadruk leggen dat het om een leenconstructie ging en dat hoge rendementen meer regel dan uitzondering waren. "Als Aegon toch niet minimaal 8% rendement kon maken, nou dan was er toch wel wat aan de hand.

Daarnaast werd door hoge provisie betalingen het voor de adviseur wel erg aantrekkelijk om belangrijke zaken niet te vermelden.

Heb uiteindelijk gelukkig geen sprintplan verkocht.

Heb zelf helaas ook zo'n ding

Nooit meer Aegon
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:48

Re: Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door Nooit meer Aegon »

Nou zeg dit is toch niet te geloven! Ik neem aan dat Consument & Geldzaken ook hier van op de hoogte is? Het gaat toch duidelijk om misleiding, bedrog etc..

NOOIT MEER AEGON!!

kippie
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 aug 2005 08:14

Re: Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door kippie »

Ik heb geen idee, maar vind het wel triest dat het zo gebeuren kan! :D

Ons geld terug!
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:31

Re: Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door Ons geld terug! »

Ook s.v.p. reageren op dft.nl / forum / sprintplan!

Kom uit je wigwam en reageer! Ugh!

20015313
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:56

Re: Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door 20015313 »

Ik ben ook oud spaarbeleg adviseur. Ik heb ook de cursus gevolgd. Daarin is mij duidelijk uitgelegd dat je bij een sprintplan maximaal je inleg kwijt kan zijn, dat in tegenstelling tot het product van de dexia bank, waarin je ook nog verantwoordelijk bent voor je schulden die er gemaakt worden met het geleende geld.
Ik ben adviseur geweest in de tijden dat het goed ging met de beurs. Op dat moment was een sprintplan een goede investering. Ik heb mensen wel altijd op het hart gedrukt welke risico's er aan het product kleefden. In die tijd wilde mensen deze producten gewoon, ze hadden het gelezen in de krant of van kennissen gehoord. Die risico's wuifde ze altijd weg, immers 'het ging financieel allemaal voor de wind'. Ook stond het duidelijk in de voorwaarden, wat er met je geld kon gebeuren. Klanten lazen dat soort dingen in die tijd helemaal niet, ze wisten zeker dat dat hun niet zou overkomen.

Met zulke mensen heb ik geen medelijden. Over beleggingen en spaarplannen (geldzaken) moet je goed nadenken, de mogelijkheden afwegen en dat deden mensen niet. Die wilde het allemaal zelf, zonder discussie en bijna zonder uitleg (wat ik gelukkig altijd wel gedaan heb) veel en vooral snel geld verdienen. Naderhand gaan zeuren over de rendementen vind ik kinderachtig. Klanten mogen blij zijn dat ze niet bij Dexiabank zo'n zelfde soort product hebben afgesloten, dan hadden ze nu duizenden euro's schuld. Je neemt een risico met je geld, het is winnen of verliezen. Je hebt verloren, face it!

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door ad »

Beste oud spaarbeleg adviseur,

Ik heb een Sprintplan afgesloten via Spaar Select en wat "kippie" beschrijft klopt helemaal, zo is het mij ook vergaan.
Al voor de adviseur bij mij thuis kwam had ik telefonisch aangegeven dat ik alleen geinteresseerd was in een spaarplan.
Komt die man het Sprintplan presenteren als zijnde een spaarplan.
Dat zegt toch voldoende over de grote misleiding van dit product.

Natuurlijk ben ik achteraf iets te makkelijk ingestapt en had ik de algemene voorwaarden moeten lezen. Maar mag je van een adviseur niet verwachten dat hij je goed en volledig inlicht. Nee dus. Geen oog voor de klant alleen maar denken aan geld verdienen, aan het opstrijken van de provisie.
Schandalig.

kippie
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 aug 2005 08:14

Re: Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door kippie »

ad, mijn reactie komt van het GESP forum.


Ik zelf dacht dat ik spaarde, maar heb een lening nu lopen. Toetsing bij BKR en dat soort ****. Dat heb ik niet gewild en velen met mij niet!

Ik wil ook niets meer met AEGON te maken hebben!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Gelezen op het GESP-forum (van ene Godo)

Ongelezen bericht door singsing »

REAGEER OP WWW.DFT.NL dat doet pas pijn!


Gesloten