LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voicemail schakelt automatisch aan in België

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
consui
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2005 23:38

Voicemail schakelt automatisch aan in België

Ongelezen bericht door consui »

Zijn er Vodafone Prepaid klanten die ook ervaren hebben dat wanneer je in België bent en gebeld wordt, na 4x overgaan van je telefoon, het inkomende gesprek automatisch wordt doorgeschakeld naar je voicemail, terwijl je zeker weet, dat je de voicemail uitgezet hebt. Je zou verwachten dat daarmee roamingkosten gemaakt worden, maar die worden gelukkig toch weer niet van je beltegoed gehaald. Toch vraag ik me af of er toch 'n mogelijkheid is om te voorkomen dat de voicemail aanschakelt in België. Je bent immers niet altijd in de gelegenheid om de telefoon direct aan te pakken. Bovendien werkt nummerweergave daar helaas ook al niet, dus je weet niet wie er gebeld heeft als je 'n SMS-je van voicemail krijgt.

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: Voicemail schakelt automatisch aan in België

Ongelezen bericht door lola »

Consui, als je je voicemail niet hebt aanstaan verandert daar niets aan als je naar het buitenland gaat. De standaardinstelling is inderdaad 4 keer over gaan (15 sec) misschien dat je normaal gesproken altijd sneller opneemt en je daardoor niet doorhebt dat de voicemail aan staat. Als je naar het buitenland gaat zijn er verschillende mogelijkheden: of je je schakelt je voicemail helemaal uit door 12330 of ##002# te bellen, of je regelt een directe doorschakeling naar de voicemail zodat ieder gesprek naar de voicemail gaat zonder dat je toestel over gaat, dat kun je aanzetten door te bellen naar 12332. Als je altijd je voicemail snel uit wilt luisteren omdat je wilt weten wie er gebeld heeft kun je het beste kiezen voor een notificatie door telefonische oproep gevolgt door het afspelen van berichten (in te stellen via: 1233 bellen, optie 11-2-2-2) Deze informatie staat ook op de site van vodafone, www.vodafone.nl, klik op klantenservice rechtsboven, en vervolgens op handleidingen

consui
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2005 23:38

Re: Voicemail schakelt automatisch aan in België

Ongelezen bericht door consui »

Bedankt voor je antwoord, hetgeen ik ook op de Vodafone website heb gelezen. Toch wordt het inkomende gesprek na 4x overgaan automatisch doorgeschakeld naar de voicemail als ik gebeld wordt in België, terwijl ik vooraf in Nederland, via 12330 en ##002# de voicemail helemaal uitgezet heb. Dit ook uitgetest in Nederland; zowel vooraf en zelfs achteraf blijft telefoon langer dan 4x overgaan, dus voicemail staat dan echt uit. Ook bij het opvragen van de status via *#002# wordt zowel in Nederland als in België aangegeven dat alle doorschakelingen uitstaan en gewist zijn (dus ook voicemail), terwijl dan toch bij 'n inkomende oproep in België plots op het toesteldisplay de melding "omleiding actief" verschijnt en vervolgens na 15 seconden doorschakelt naar de voicemail. Behalve bij de Belgische netwerkpartner BelProximus, treedt dit probleem ook op als je handmatig kiest voor één van de andere twee netwerken (Mobistar of Base).
Het probleem heb ik overigens ook al enkele keren voorgelegd aan de klantenservice van Vodafone, maar zij hadden nog geen enkele verklaring voor dit vreemde verschijnsel, laat staan een oplossing.
Daarom wil ik langs deze weg inventariseren of dit probleem alleen bij mij (simkaartprobleem?) optreedt of zich ook bij andere Vodafone Prepaidklanten voordoet en daarom misschien wel normaal is. Ik heb namelijk wel eens ergens gelezen dat in België de voicemail helemaal niet uitgezet kan worden, althans niet bij de Belgische providers. Alhoewel, bij mijn vorige provider Telfort (met Base) trad dit probleem niet op. Verder vraag ik me af of het ook in andere landen voorkomt. Tenslotte zou het mooi zijn als iemand wist hoe je, ook in België, de voicemail helemaal uit kunt zetten. Alvast bedankt voor uw ervaringen en mogelijkerwijs een oplossing.

erstas
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2005 12:07

Re: Voicemail schakelt automatisch aan in België

Ongelezen bericht door erstas »

Hallo,

Ik zit nu met een soortgelijk probleem bij een mobiel abonnement bij kpn.
Ik had een 2 jarig contract bij de kpn (is inmiddels van afgelopen juni beëindigd).
In Januari ben ik op vakantie geweest en besloot de telefoon mee te nemen en deze alleen te gebruiken om te zeggen, goed aangekomen, en eventueel voor noodgevallen. De hele vakantie is mijn telefoon dus uitgeschakeld geweest.
Laatst januari kreeg ik de factuur, bijna 300,- euro!!! Ik heb dan ook een gespecificeerde rekening gevraagd, daarop stond een hele waslijst met gesprekken tussen de 1 á 5 sec.

Nu heb ik contact opgenomen met de klantendienst die me informeerde dat dit aan de voice-mail instelling lag, ik zou deze zelf zo hebben ingesteld. Ik wist zeker dat ik dit niet had ingesteld, weet niet eens hoe dat moet.
Later kreeg ik dus een brief van de kpn dat die voice mail instelling standaard zo is ingesteld.

Ik ben het hier niet mee eens omdat ik hierover totaal niet ben geìnformeerd en dit staat ook niet in de papieren die je krijgt bij het afsluiten van het abonnement.
Waarom stellen ze de voice mail standaard niet op non actief zodat je deze zelf moet inschakelen dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Zijn er nog meer mensen met soortgelijke klachten, en weet iemand misschien of ik hier iets tegenin kan brengen.

Alvast bedankt.

Groeten erwin

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Voicemail schakelt automatisch aan in België

Ongelezen bericht door Predicador »

een simpele reden. Standaard voicemail aan genereert airtime (dus beltijd, waaraan de provider geld kan verdienen). Als je naar het buitenland gaat, voor vakantie ofzo, dan wordt er van alle kanten geadviseerd om je voicemail uit te schakelen.

Overigens kan het in Nederland ook gebeuren dat er zulke korte gesprekken op je specificatie staan, maar doorgaans kosten die je geen geld.

Omdat het hier gaat om een aanvullende dienst die een provider levert op je abonnement (maar ook op prepaid), hoeft de provider hier niets over te communiceren in de algemene voorwaarden. Als je een welkomstboekje weet te bemachtigen, zal daar wel in staan hoe je je voicemail kan instellen en dergelijke. Aan jou de keus om die kennis te gebruiken of weg te gooien.

consui
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2005 23:38

Re: Voicemail schakelt automatisch aan in België

Ongelezen bericht door consui »

Het eerder omschreven probleem is inmiddels opgelost door de technici van Vodafone. De fout zat in de netwerkcentrale. Bedankt hiervoor!

Gesloten