LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Ketelbinkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:45

Re: Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Ongelezen bericht door Ketelbinkie »

Waar heb jij gezeten dan. In het klooster??

25 procent goedkoper?? Echt niet. Het verschil in prijs tussen HR en VR wordt almaar kleiner. Een HR toestel kan alleen maar duurder uitvallen wanneer de aanpassing voor rookgasafvoer en condensafvoer door omstandigheden duur uitvalt.

Wat je vergeet is dat wanneer iemand van VR naar HR gaat er vaak ook gekozen word voor een ketel met een hogere CW klasse. En hoe hoger het comfort hoe hoger je gasrekening. Als je dan als leek ook nog een achterlijke installateur treft die denkt dat weersafhankelijk stoken een zuinige vorm van stoken is dan heb je inderdaad een ketel die net zoveel of meer gas verbruikt.

bombo
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2005 23:21

Re: Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Ongelezen bericht door bombo »

Ketelbinkie,
bedankt voor de volledige en juiste informatie betreffende 12 jaar garantie op een nieuwe Nefit ketel, ik had wel begrepen dat je dan een onderhoudsabonnement bij die dealer moet nemen, maar dat is niet meer dan normaal.
groeten,
Bombo

bakboord
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 okt 2005 20:17

Re: Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Ongelezen bericht door bakboord »

>>Het is misschien wat achterhaald maar ik heb net een nieuwe Nefit combi-ketel gekocht, Type Nefit Ecomline HRC 23v-23/28V. Dit schijnt een oud model te zijn dat juni 2005 uit de serie is gehaald.
Heeft iemand ervaring met deze HR-ketel?<<

ietsie langer geleden uit productie gehaald, 2000.
Maar het is een goede ketel. "Ecomline" zegt al genoeg. De opvolger van de Nefit Turbo waarvan er nog werken die begin 80-er jaren gemaakt zijn!

keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Re: Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Ongelezen bericht door keukenjager »

Bedankt voor jullie reacties! Alle verschillende voorkeuren maakte de keus er overigens niet gemakkelijker op. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de REMEHA Quinta 35. Bedankt!

Ketelbinkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:45

Re: Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Ongelezen bericht door Ketelbinkie »

@Bombo. Inderdaad. Je moet een onderhoudscontract afsluiten bij die dealer maar die had je toch al nodig. 12 jaar onder de pannen bij een vaste installateur. Geen gedonder, geen gedoe.

Trouwens, als je net buiten de pot piest met je EcomLine qua actieperiode ga dan eens met een zogenaamde Onderdelen Garantieplan Nefit dealer praten. Daar kun je voor bijna dezelfde voorwaarden een soortgelijk contract afsluiten!! Als je de Nefit consumentenlijn belt dan willen ze je daar graag helpen met het zoeken naar een dergelijke dealer bij je in de buurt. Tis dan wel aan de dealer of hij/zij genegen is om een dergelijk contract te leveren aan iemand waarbij ze de ketel niet hebben kunnen/mogen plaatsen. Maar sommige dealers willen best overstag. Ze verdienen natuurlijk aan het onderhoudscontract.

@bakboord. Prima ketel die EcomLine Economy HRC23/28. Als je de 28 versie hebt dan zit je helemaal snor. Lekker geboost op warm water waardoor ie een hooge CW klasse haalt. Toestel was van origine bedoeld voor de woningbouwmarkt waar men veel kwaliteit wil voor een redelijke prijs. Eigenlijk was ie veel te goed gezien de prijs/kwaliteits verhouding en is waarschijnlijk daarom niet meer in het assortiment. Top ding en innovatief door het gemis van een driewegklep maar met een bidirectionele pomp.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Ongelezen bericht door berna »

Beste ottertje,
U hebt een heel fijn toestel gekocht, dat staat als een paal boven water, maar de laatste is beslist niet in 2005 gemaakt, doe daar maar minstens 2 jaar af.
Kijk naar het serienummer voor op het toestel, het vierde en vijfde cijfer geven het jaar aan en de twee volgenden de week. dus xxx-03-42-xxxx
is dus week 42 van 2003
Maar nogmaals, ook al heeft het toestel ergens wat langer gestaan, u heeft een perfect toestel gekocht.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Kan iemand mij een goede HR-ketel aan bevelen?

Ongelezen bericht door berna »

HVAC monteur,
Ik zou mijn schoolgeld weer ophalen, want ik geloof dat u er niet al veel van begrepen heeft.

WA-regelen voordelig stoken??? lijkt me niet .

Gesloten