LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantietours falliet en dus geen vakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
FrankMeussen
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2005 10:38

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door FrankMeussen »

Hallo gedupeerden,

Ik ben net als jullie voor in totaal 1000 euro gedupeerd.
Ik heb echter heel wat bewijs verzameld via de kamer van koophandel en via diverse sites dat het pure oplichters zijn die dit vaker hebben gedaan en dat ze echt niet failliet zijn gegaan, maar gewoon het geld in een nieuw bedrijf en waarschijnlijk dure auto's hebebn gekocht.

De curator is echter ook iets over te melden.
Deze heeft namelijk een e-mail adres wat eindigt op tmfweb.nl.
Gaat er ergens geen belletje rinkelen bij jullie???

Niet denken jammer maar helaas AANGIFTE DOEN MET ZIJN ALLEN, EISEN DAT ZE JE AANGIFTE OPNEMEN, omdat ze papieren hebben toegestuurd waarin staat dat ze aangesloten zijn bij de SGR en ANVR en dit is niet zo, MENSEN DIT VALT ONDER MISLEIDING EN OPLICHTING EN DAT IS STRAFBAAR VOLGENS DE NEDERLANDSE WETGEVING EN DUS MOET DE POLITIE DIT OPNEMEN.

willyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2005 22:16

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door willyke »

ook ik heb aangifte gedaan bij de politie en ze namen dit hoog op
zij spelen alles door naar de politie in etten-leur.
ik ben voor 2400 euro opgelicht.
op pagina 1 heb ik een reactie gegeven over sundial.nl/ of zonzoekers.com wat hetzelfde is.
meneer zonzoekers.com heeft erop gereageerd met een bericht dat alles anders was en niets heeft maken met vakantietours, wat waarschijnlijk wel is. en zijn bericht weer vlug verwijderd.
we hebben ook nog telefonisch contact met meneer zonzoekers gehad
om daar zogenaamd een reis te boeken, en wist mijn bericht van pagina 1 voor te lezen.en was boos
er zou nog iemand van zijn buro contact opnemen om ons een reis aan te bieden, maar daar heb ik dus niks meer van gehoord.
ik weet dat meneer zonzoekers deze berichten ook leest, en vraag me af waarom hij op dit forum terecht is gekomen :?: :?:
DUS MENSEN DOE AANGIFTE BIJ DE POLITIE EN LAAT JE NIET AFSCHEPEN.

FrankMeussen
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2005 10:38

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door FrankMeussen »

Beste mede-gedupeerden,

Eis dat de politie je aangifte opneemt. Puur en alleen om al de feiten die ik eerder aangaf (strafbaar feit e.d.) maar ook omdit dit je reinste willekeur is van de Nederlandse politie. En het verbod van willekeur (detournement de pouvoir) is een algemeen beginsel van behoorlijk bestuur dat zelfs wettelijk is vastgelegd (AWB).

Wat heeft aangifte doen voor zin vraag je je misschien af, als ik toch niets terugzie van mijn geld? Het moet duidelijk worden hoeveel mensen opgelicht zijn en voor hoeveel. Mocht er een rechtszaak van komen, dan kan het Openbaar Ministerie zoveel mogelijk feiten ten laste leggen. Dan kan er wellicht een hogere straf geeist worden, we willen toch zeker wel dat deze gasten hun verdiende loon krijgen?

Verder wil ik iedereen aanraden om de beschikking op te vragen waarin het failissement dat is uitgesproken op dinsdag 27 september jl. bij de rechtbank te Breda. Je kan dit doen door een fax te sturen aan:
Rechtbank Breda
aan de afdeling faillissementen
faxnummer 076-531 1580

Hopelijk staan hier de namen in van de oplichters en kunnen foto's verkregen worden die getoond kunnen worden op tv. Zodat deze gasten nooit meer datgene kunnen flikken wat ze ons hebben geflikt.

Hoewel we hoogstwaarschijnlijk nooit meer iets terug zullen zien van ons geld, zijn dit wel dingen die binnen onze invloedssfeer liggen. Met andere woorden, doe dus wat je kan. Daar houd je voor jezelf dan ook een iets beter gevoel aan over, dan wanneer je het allemaal maar langs je heen laat gaan..

Succes!!!

Flo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:23

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Flo »

Vertel eens Frank wat er mis is met dat mailadres?????????

loukes
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 00:09

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door loukes »

Frank hoe kom je aan dat e-mail adres dan?
Als ik de brief van de curator Hofland lees,zie ik onder een heel ander adres als het correspondentie adres.
Je gaat me toch niet vertellen, dat de curator er ook iets mee te maken heeft?

Fam. Verheul
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2005 16:08

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Fam. Verheul »

TMFweb.nl is gewoon een provider. Eigenlijk hetzelfde al @chello.nl, of @wanadoo.nl. Daar is dus op zich niks mis mee...

loukes
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 00:09

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door loukes »

nee, ok, maar toch niet echt het soort provider voor zoiets als een advokaten kantoor!

Fam. Verheul
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2005 16:08

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Fam. Verheul »

volgens mij heeft u groot gelijk

FrankMeussen
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2005 10:38

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door FrankMeussen »

mijn naam is Dagmar, ik heb de vorige reactie onder de naam van mijn vriend Frank geplaatst op het forum.

als je curator zoekt met www.detelefoongids.nl krijg je een e-mail adres te zien waarin tmfweb is opgenomen. Dat leek ons vreemd. Dus we hebben online wat meer achtegrondinformatie opgezocht.

De curator is volgens de site van de orde van nederlandse advocaten in 1984 beedigd als advocaat. Bij deze orde kun je alleen advocaten vinden die ook daadwerkelijk deze titel mogen voeren. Dus vooralsnog is het in elk geval een advocaat. (http://www.advocatenorde.nl/algemeen/zo ... vocaat.asp)
Hij is volgens de gegevens van curatoren.nl ook curator.
Dus dat lijkt in orde te zijn, wij hebben ook gezien dat de curator een wel heel erg vreemd e-mail adres heeft.. en vonden dit zelfs verdacht. Welke zichzelf zich enigszins respecterende advocaat/curator heeft nou zo'n e-mail adres? Wat kun je hiermee? Wij hebben het opgenomen in het proces verbaal. De politie alhier (Venlo) vond het ook een vreemde zaak.

Voor de envelop van vakantietours met als inhoud de registratie en een losse ongeadresseerde brief van de curator heb ik denk ik wel een mogelijke verklaring. Zoals je wellicht wel weet mag een curator (toegewezen door rechter) zich een vergoeding vragen voor zijn diensten, en daarnaast moet hij natuurlijk ook
kosten maken. Door het gebruik maken van o.a. de enveloppen van
vakantietours bespaart hij geld. Dus blijft er theoretisch meer over om te verdelen. Hier heb ik wel een aantal kanttekeningen bij. Voorzover er al onroerend goed kan worden verkocht, denk ik niet dat er veel te verdelen valt onder de gedupeerden. Want, voordat een rechter een faillissement uitspreekt moeten er behoorlijk wat schulden zijn, vaak zijn er dan al incassobureau's en deurwaarders aan de pas gekomen. En, van een kale kip kun je niet plukken. Daarnaast is ook nog eens zo dat wij als gedupeerden geen preferente, maar concurrente schuldeisers zijn. Wie is preferent: een schuldeiser is preferent als hij voorrang heeft op andere schuldeisers. De staat is bijvoorbeeld een preferente schuldeiser. Is er dus sprake van een
schuld bij de belastingdienst of gemeente dan hebben zij voorrang op ons om hun vordering te voldoen (zuur he, zij hebben de sterkste schouders, en hen is geen vakantie door de neus geboord). Kortom: het ziet er weinig belovend voor ons uit. Volledigheidhalve zou ik toch de curator conform zijn verzoek
aanschrijven. Dit eveneens in verband met een zo volledig mogelijk overzicht dat eventueel gebruik kan worden bij de tenlastelegging.
Ik vond het ook vreemd dat ons adres niet eens op de brief van de curator vond, ook dit zal in het kader van tijds- dus kostenbesparing zijn gedaan. Het papier was ook een beetje goedkoop voor een advocaat.Nogmaals, allemaal rare dingen die het beste aangegven kunnen worden bij de aangifte. Mensen die al aangifte hebben gedaan en dit niet aangegeven hebben, kunnen een zogenaamde aanvullende verklaring laten opnemen bij het proces verbaal. Misschien kan dit toch eens worden onderzocht, en als er niets aan de hand is, prima. Als er niets te verbergen valt, zal hij hiertegen toch geen bezwaar hebben.

Wat is het idee van de beschikking aanvragen? Mijn idee is: duidelijkheid verkrijgen in de hoogte van de schulden waarvoor het faillissement is verkregen en de identiteit van de daders achterhalen.
Dan gaan zoeken naar gegevens over hen en die kenbaar maken aan de media. Van mij mogen ze aan de digitale schandpaal. Denk bijvoorbeeld aan Peter R. de Vries, Radar, andere consumentenprogramma's.Mijn eerste insteek van de beschikking aanvragen was, om na te gaan of er wel daadwerkelijk sprake is van een faillissement. Dat lijkt wel zo te zijn.

Dagmar

loukes
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 00:09

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door loukes »

Dagmar, fijn dat je dit alles met ons wil delen,vele handen....
Ik heb de secretaresse vd curator aan de lijn gehad en vond het ook vreemd dat de brief in een enveloppe van vakantie tours aankwam( dacht eerst dat het de tickets waren) dat viel erg rauw op mijn dak!
Dit alles meldde ze was omdat er in een korte tijd erg veel brieven de deur uit moesten en deze enveloppen over waren.
Verder..zegt niet altijd wat natuurlijk..werd ik keurig en geduldig te woord gestaan.
Maar ik werd dat ook bij vakantie tours..voordat ik de boeking deed.
En wat moet je nog geloven op het net..je kan immers vanalles beweren( zoals aangesloten zijn bij ANVR enz).
Ben al een paar dagen erg bitter

camfferman
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2005 22:27

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door camfferman »

frank ,ik wil graag dat een ieder nadenk over het feit dat de ANVR en de SGR niet mede verantwoordelijk zijn doordat hun naam genoemd werd in advertenties en op TV en daar door hun niet op gereageerd is.
Op de site van SGR staat vermeld geen bijzonderheden en mogelijk hadden zij daar de mensen kunnen informeren dat deze reisburo's geen lid zijn van hun organisatie.
Deze organisaties hebben een naam hoog te houden en de mensen hebben vertrouwen in hun!!!!!!!!!
In je prive mail gaf je aan dat je niet overtuigd ben van schuld van deze organisaties ,maar ik heb nog steeds mijn twijfels
Zoals je zelf ook aangaf in je prive mail moeten zoveel mogelijk mensen eisen van deze organisaties dat dit soort reisburo's gemeld wordt zodat je eerder weet of een reisburo corrupt is en dit op hun site in een soort zwarte lijst vermeld staat

a.camfferman

FrankMeussen
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2005 10:38

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door FrankMeussen »

Laatste nieuws:

De curator wenst geen gegevens over de identiteit van de oplichters prijs te geven. Een advocaat heeft zoals jullie misschien weten geheimhoudingsplicht, maar een curator NIET.

Mijn vermoeden is nu dat de oplichters hun eigen faillisiment hebben aangevraagd en in dat geval mogen ze hun EIGEN curator aanstellen.

Dit zijn de feiten, maar ik denk dat iedereen wel snapt waar ik naartoe wil!

We moeten zo snel mogelijk de beschikking van de rechtbank hebben hier staat de identiteit ook op en dus ook WIE de curator heeft aangesteld.

Mark&Astrid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2005 01:33

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Mark&Astrid »

Wij (Mark & Astrid) zijn ook gedupeerden inz. het faillissement van Vakantietours.nl.

Onze schade is ongeveer 2500 euro.

Wij hebben geen brief gekregen van curator Hofland, maar zijn op de hoogte door de t.v.uitzending van RTL-nieuws op vrijdagavond 29-9 jl.

Jaap Bouwman zijn we al tegengekomen op een forum op de website van Vara's Kassa. Omdat wij niet in herhalingen willen vervallen verwijzen we voor de uitgebreide info die wij inmiddels gevonden hebben naar onze bijdragen aldaar.

Het komt er kort gezegd op neer dat wij brood zien in een civiele procedure tegen de Staat der Nederlanden omdat de staat aantoonbaar te kort schiet in de bescherming van consumenten tegen malafide reisbureaus door ontoereikende nationale wet- en regelgeving.

Als je Boek 7, Titel 7a van het Burgerlijk Wetboek inz. de reisovereenkomst bestudeert en dit legt naast hetgeen op Europees niveau van Nederland verlangd wordt op het vlak van garanties i.v.m. het faillissement of insolvabiliteit van de reisorganisator / doorverkoper (in de zin van artikel 7 van de Europese Richtlijn 90/314) kan je niet anders dan concluderen dat consumenten zoals wij aan hun lot worden overgelaten.

Als de boedel geen verhaal blijkt te bieden voor onze vordering en die van andere gedupeerden overwegen wij een civiele procedure tegen de Staat der Nederlanden. Wij doen dit alleen als er voldoende medestanders zijn. Al was het maar om de kosten te delen, voor de broodnodige morele steun en om 'iets' aan dat machteloze gevoel dat ons heeft bekropen, te doen.

Daarnaast hebben wij zondag jl. op het hoofdbureau van de politie in Arnhem aangifte gedaan van het plegen van valsheid in geschrifte door de personen achter Vakantietours.nl / zaga.nl (ook bekend als Last minute Tours / Oranjetours.nl / Super tours / Jet tours / Zonzoekers.nl / Sundial.nl). Het proces-verbaal zou naar Bergen op Zoom worden gestuurd. Hopelijk volgt er zo nodig een (internationaal) opsporingsbevel.

Wij denken nl. dat 'Osseworst' gelijk heeft, als hij beweert dat dhr. of mw. O. Desguney op z'n minst de 'administratieve contactpersoon' is van alle voornoemde malafide reisbureaus. Interessant om te weten is ook dat de curator nog steeds in contact staat met de ondergedoken (ex?)ondernemers. Wij schatten in dat de politie in toenemende mate geinteresseerd zal raken in de huidige verblijfplaats van de 'voortvluchtigen'. Het lijkt ons in ieder geval van algemeen belang dat deze personen z.s.m. uit het maatschappelijk verkeer en het handelsverkeer worden verwijderd.

Wij zijn van plan om net als Frans M. de beschikking op te vragen waarin het faillissement van Vakantietours.nl is uitgesproken. Vermoedelijk komen wij dan ook de naam van dhr. of mw. Desguney weer tegen.

Afgelopen zaterdag hebben wij met veel moeite een andere reis naar Turkije (we zijn hardleers) weten te boeken. De kosten daarvan zullen wij ook achteraf proberen te claimen omdat in vergelijkbare gevallen door touroperators ook een alternatief van vergelijkbaar niveau aan gedupeerden wordt geboden. In ons geval werd Corendon valselijk door Vakantietours.nl in de bevestigingsbrief opgevoerd als touroperator. Ons boekings- / reserveringsnummer bleek bij hun niet bekend.

Wij hadden oorspronkelijk niets gepland afgelopen weekend maar hebben ons nu noodgedwongen uren met deze zaak beziggehouden. We willen daarom net als Jaap en Jantine Bouwman, Floris de Jonge en A. Camfferman in contact komen met zoveel mogelijk gedupeerden, zodat we samen een harde vuist kunnen maken om terug te kunnen slaan.

Mark en Astrid

[email protected]

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door Marco Polo »

wij brood zien in een civiele procedure tegen de Staat der Nederlanden
Een kat in 't nauw maakt rare sprongen!

Men boekt bij een malafide reisorganisatie en wil de Staat der Nederlanden (lees: Nederlandse belastingbetaler) aansprakelijk stellen voor de financiële schade.

FrankMeussen
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2005 10:38

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door FrankMeussen »

Aan negatief commentaar hebben dus totaal niks.

Als die rare sprongen mischien zorgen dat we ons geld terugkrijgen, dan maak ik graag een driedubbele saldo.

We zitten hier alleen te brainstormen over een oplossing.

gedupeerdenontime
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 10:22

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door gedupeerdenontime »

Ook wij zitten er voor €2800 in. Notabende nog 19 septembber betaald. 16 septemmber is er nog voor twee mensen bijgeboekt.
Het riekt naar oplichterij.
Ik roep iedereen op om zijn verhaal te schrijven naar [email protected]
Het loont de moeite om te kijken of er hier een misdrijf is gepleegd. Het riekt er wel naar. Immers ten tijde van faillissement nog mensen laten betalen lijkt me strafbaar.
Laten we ons daarom organiseren.

FrankMeussen
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2005 10:38

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door FrankMeussen »

Ook jullie aangifte doen bij de politie en het hele topic doorlezen, er is sprake van oplichterij.

PS Echt het topic doorlezen hier staan allemaal aanwijzingen in voor bij de aangifte!!!!

loukes
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 00:09

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door loukes »

Ben helemaal niet blij,verwikkeld te moeten raken in deze ingewikkelde rompslomp.
Was echt hard aan deze vakantie toe.
Maar even een vraagje.
Ik had een reis- en een annuleringsverzekering erbij afgesloten.
Iemand enig idee bij welke verzekerings maatschappij zoiets wordt onder gebracht?
Het staat nl. niet vermeld in mijn boekingsbevestiging.
Of zouden ze ook een malafide verzekerings kantoortje er op na houden?

gedupeerdenontime
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 10:22

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door gedupeerdenontime »

[email protected]
Stuur alles wat je weet.......

FrankMeussen
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2005 10:38

Re: vakantietours falliet en dus geen vakantie

Ongelezen bericht door FrankMeussen »

Hallo Loukes,

Ik denk dat je er ernstig rekening mee moet houden dat we dat wel betaald hebben, maar dat er nooit een verzekering is afgesloten, dus dat dat fake was.
Het is wel interressant om hier onderzoek na te doen, wat als het fake was is dit ook weer een strafbaar feit.

Groeten Frank Meussen

Gesloten