Toen ik hem thuis ging gebruiken bleek dat hij niet goed werkte en ben ik terug gegaan naar de winkel.
Daar vertelde men mij dat men geen geld terug gaf maar dat ik een tegoedbon kon krijgen.
Mag dit zomaar ?????????
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De koopovereenkomst ontbinden betekent dus dat je je geld terugkrijgt. Zou je een tegoedbon krijgen dan is er geen sprake van ontbinden aangezien je nog steeds een product krijgt namelijk de tegoedbon. Aangezien dat dan niet het product is waarvoor je betaald hebt hoef je daar geen genoegen mee te nemen.Is herstel en vervanging van het product onmogelijk of kan dit niet verlangd worden van de verkoper, dan kan de koper de koopovereenkomst ontbinden, of eisen dat een gedeelte van de koopprijs wordt terugbetaald.
De winkelier is niet verplicht ged terug te geven. Dit is een gunst en geen verplichting.Maar wil de klant persé zijn geld terug als het defecte produkt niet gerepareerd kan worden of vervangen worden door een werkend exemplaar dan zal de winkelier wettelijk verplicht zijn geld terug te geven.