LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] heffingskorting bij bijstand

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
marclaudia

heffingskorting bij bijstand

Ongelezen bericht door marclaudia »

Kan iemand mij vertellen of men recht heeft op heffingskorting als men in de bijstand zit?

marclaudia

Re: heffingskorting bij bijstand

Ongelezen bericht door marclaudia »

wie het weet mag het zeggen...

welke heb je wel en welke heb je geen rechtop als je een bijstandsuitkering hebt?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 04 Okt 2005 11:43 door marclaudia

--------------------------------------------------------------------------------

Kan iemand mij vertellen of men recht heeft op heffingskorting als men in de bijstand zit?

Ik begrijp wat je bedoeld, heffingskorting wat je kunt krijgen word toegepast op de loonbelasting welke de Sociale Dienst maandelijks op je uitkering inhoudt, maar dat betekend wel dat jij omdat jij een heffingskorting krijgt ook minder bijstand ontvangt van jouw gemeente.
Immers omdat jij een heffingskorting ontvangt van de Fiscus, zou jij meer loon krijgen, de gemeentelijke instanties kennen een bepaald bedrag toe aan mensen die een uitkering van hen ontvangen, door die heffingskorting zou jij dan meer loon ontvangen, wat de Sooz niet leuk vind, dus word dit verrekend met jouw uitkering.
Indien je twijfels mocht hebben over mijn uitleg, dan kun je dit bij je gemeente opvragen.
Dus voor alle duidelijkheid moet je die heffingskorting aanvragen bij de belastingdienst.

particulier

Ongelezen bericht door particulier »

Iedereen heeft recht op de Algemene Heffingskorting: Het komt er gewoon op neer dat je onder dit bedrag geen belasting hoeft te betalen. Waar je geen recht op hebt is echter de arbeidskorting omdat je geen inkomsten hebt uit tegenwoordige arbeid.

De loonheffing die je werkgever of uitkeringsinstantie inhoudt, houdt geen rekening met je persoonlijke omstandigheden. Doe daarom altijd aangifte. Er zijn instanties die je gratis helpen met je aangifte, zeker met een uitkering op bijstandsniveau. Ik kan er alleen even geen noemen.

Fac ut vivas !!!

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Er zijn een aantal verschillende heffingskortingen, iedereen heeft recht op de algemeene, soms heb je recht op de kinderkorting, aanvullende kinderkorting en combinatiekorting. Als je op alles recht heb kom je op een bedrag van 178 euro uit,

Dit bedrag wordt verrekend met wat je aan loonbelasting betaald.

Maar WWB is een NETTO grondslag, waarover je geen belasting betaald. De heffringskortingen worden gezien als inkomen, wat je moet aftrekken van de norm, afhankelijk van je situatie.

Ookal krijg je dus meer heffingskortingen, je totlae netto inkomen zal er niet op vooruitgaan, tenzij!!! de gemeente dit bedrag al standaard van je uitkering aftrekt.

advies is ga naar de bijstandswinkel, of naar het CWI, o f bel de belastingtelefoon, of vraag het aan de soza

Gesloten