LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Datalimiet overschreden? Onmogelijk!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Is uw snelheid wel eens onterecht teruggezet?

Nee
5
83%
Ja, één keer
0
Geen stemmen
Ja, meerdere keren
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Janine74
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2005 13:22

UPC Datalimiet overschreden? Onmogelijk!!!

Ongelezen bericht door Janine74 »

Ik zou deze maand mijn datalimiet van 1GB hebben overschreden en ontving dus vandaag 1 oktober om 7:44 uur het enge mailtje dat mijn snelheid is teruggezet. En pas weer per 1 november wordt hersteld.

Ik kan met alle eerlijkheid zeggen dat ik de hele maand oktober heb liggen slapen. Gisteren (dus nog september) naar mijn bedje gegaan en heerlijk heb uitgeslapen tot een uur of half twaalf (voor de grapjas, vanochtend 1 oktober dus pas weer wakker geworden)

Kan iemand mij uitleggen hoe ik al slapend in één nacht 1 gigabyte heb opverbruikt? Mijn pc stond natuurlijk uit. Die laat ik echt niet aanstaan. Het tien-cent-per-minuut-klantenservice-nummer gebeld. Ze geven toe dat dit inderdaad niet mogelijk is. Maar door een technische storing kunnen ze er niets aan doen, het moet tot na het weekend wachten. Wel werd er gezegd door deze medewerker dat het vaker voorkomt, onterecht snelheden aanpassen omdat de datalimiet onterecht overschreden zou zijn. Ik hoop maar dat ze maandag het juiste knoppie kunnen vinden :?

Vorige maand ben ik ook al teruggezet en had ik mijn twijfels. Maar toen heb ik wat programma's via het internet gekeken en kan me voorstellen dat ik misschien toch aan de limiet ben gekomen. Al had ik toen maar 7 dagen de beschikking over mijn normale snelheid. Maar mijn twijfels zijn door de actie van UPC alleen maar groter geworden.

Ze geven aan dat je je datagebruik kan bijhouden, maar als ik op de bewuste pagina inlog, zie ik alleen maar een verbruik van nul komma nul, al sinds juli.

Stel je via het internet een vraag, krijg je geen antwoord. Vandaag maar weer eens geprobeerd, want ik ben een beetje boos en wil in ieder geval dat ze een aantal dagen compenseren. Een contract geldt nog altijd voor twee partijen. Zij moeten ook aan de voorwaarden voldoen!!!!

Zijn er meerdere mensen die met dit probleem kampen?

Greetz, Janine

Okke
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2005 10:34

Re: UPC Datalimiet overschreden? Onmogelijk!!!

Ongelezen bericht door Okke »

Janine,

Ik heb ook internet via upc (chello). Ik ben nog niet over mijn datalimiet heengegaan van 1GB.

Maar, het klopt inderdaad dat je via de site niet kan zien wat je datagebruik op dit moment is. Zo kun je dus ook niet zien hoeveel je erover bent gegaan e.d.

Janine74
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2005 13:22

Re: UPC Datalimiet overschreden? Onmogelijk!!!

Ongelezen bericht door Janine74 »

Vandaag maar weer eens gebeld, want het zou vandaag worden hersteld.....

Nou mijn laatste snelheid was nog bedroevend. Een downloadsnelheid van 78 kbps ipv 800 of zoiets. Wil je de jouwe ook testen ga dan even naar http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp. (Als je je registreert worden de resultaten zelfs opgeslagen!!)

Ik kreeg via de klantenservice te horen dat het een algemeen probleem was en ik niet de eerste was die het meldde. Wanneer het hersteld zou zijn? Hij kon niet zeggen of het een dag of een aantal dagen zou gaan duren. En nu maar afwachten......

Maar ik wil over die dagen wel een deel van mijn centjes terug...

Eens zien:
Ik krijg maar 10% van wat ik zou moeten krijgen, 90% dus niet.

22,95 (geloof ik) voor 30 dagen
0,77 per dag
90% wat ik niet krijg is dus 0,69 per dag

De teller staat nu dus al op 2,06€ (afrondigen reken ik ook netjes mee) Nog even en ik heb een stiekeme spaarpot :wink: Nu alleen nog kijken of ik het van de bank af kan krijgen :?:

Janine74
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2005 13:22

Re: UPC Datalimiet overschreden? Onmogelijk!!!

Ongelezen bericht door Janine74 »

Zowaar!!!

Sinds gisterenmiddag weer normale snelheid, zo rond de 800kbps!!!

Gesloten