LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DVD+R 8x

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
revolt
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2003 20:29

DVD+R 8x

Ongelezen bericht door revolt »

kan iemand wat vertellen over deze merken en welke ik moet kopen

Arita DVD+R 8 speed Mediacode: RITEK R03
of
platinum DVD+R 8 speed Mediacode: RICOHJPNR02 of CMC MAG E01
of
acro circle DVD+R 8 speed Mediacode: OPTODISCR08

al vast bedankt

Eaglesqw
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2005 09:59

Re: DVD+R 8x

Ongelezen bericht door Eaglesqw »

http://www.videohelp.com/dvdmedia

hier kan je alles vinden over dvd's en spelers
ze worden getest in allerlei combinatie's, zodat je zelf kunt bepalen welke het best is in jou situatie

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: DVD+R 8x

Ongelezen bericht door Ulbe »

In principe kun je elk merk DVD kopen,

Als je echter een oudere DVD recorder of brander hebt, kan het voorkomen dat de "firmware" vernieuwd moet worden!, anders kan het apparaat vastlopen met de nieuwste schijfjes, en is de DVD R vernield, en kan dan slechts nog dienstdoen als kaart of onderzetter!.

Firmware is niks anders dan de interne software om de recorder zijn werk te kunnen laten doen!, als je er geen verstand van hebt, laat dit de dealer of een gevorderde kennis doen!, bij onjuiste behandeling tijdens het laadproces van de firmware kan het apparaat vernield worden!, deze kan dan vaak zo het asvat in!, dus weet wat je doet!,

Persoonlijk gebruik ik veel schijfjes van Nashua en Traxdata, ook Hema ( iets duurder ) doen het prima, ik gebruik vrijwel altijd RW schijven, ideaal, en weinig problemen met uitwisselen tussen andere DVD spelers!,

Een tip, wanneer je een RW schijfje gebruikt, is het natuurlijk heel gemakkelijk om zo'n schijfje weer te kunnen wissen!,

De RW schijven zijn weliswaar duurder, maar in andere DVD spelers heb je over het algemeen minder afspeelproblemen dan met een DVD R!.

Veel succes, en vriendelijke groeten,

Ulbe.

revolt
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2003 20:29

Re: DVD+R 8x

Ongelezen bericht door revolt »

thx voor de tips

Gesloten