LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ORANJETOURS FAILLIET !!!!!!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
maickey

ORANJETOURS FAILLIET !!!!!!!!

Ongelezen bericht door maickey »

Vandaag bericht ontvangen dat Oranjetours failliet is verklaard.
De reis naar Side gepland van 22 oktober tot en met 1 november is
dan ook definitief van de baan.
Tevens staat er in dezelfde brief dat wij ons geld kwijt zijn.

Help wat nu ???

JaapBouwman

Re: ORANJETOURS FAILLIET !!!!!!!!

Ongelezen bericht door JaapBouwman »

Het zou kunnen zijn dat de site oranjetours van dezelfde oplichters is als die van vakantietours en van www.zonzoeker.nl Voor zover ik heb kunnen zien is Oranjetours niet aangesloten bij de ANVR/SGR en dat zou betekenen dat je je geld kwijt bent! Kijk maar eens op het forum bij de klachten over vakantietours, er zijn vandaag duizenden mensen de dupe geworden!

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Ik vind het heel erg rot voor degene die zijn/haar zuurverdiende centjes kwijt is aan zo'n reisbureau, echter, je hebt wel willens en wetens gekozen voor een reis bij een reisbureau dat niet aangesloten is bij SGR en ANVR.
Dacht je voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, blijkt het voor paal te zijn.
Sterkte.

loukes

Ongelezen bericht door loukes »

Niet willens en wetens en goedkoop was het ook niet!!!!!!!
Er stond duidelijk vermeld,dat ze waren aangesloten bij de erkende ANVR/SGR!

An

Ongelezen bericht door An »

Ik weet het! Jullie hebben HIER niets meer aan, maar de volgende keer EERST op de sites zoeken of ze wel degelijk aangesloten zijn. Dat bespaard heel wat ellende, dat jullie nu mee moeten maken.

En ach Joost . Wij hebben WEL voor dat bekende dubbeltje geboekt en dat is prima gegaan. Als je maar eerst goed voor onderzoek doet.

En als je dat niet wilt of geen zin in hebt en je wilt zekerheid, boek dan lekker weer bij je reisburo op de hoek, die meestal overal bij aangesloten zijn.

Beste gedupeerden, het beste ermee. Mochten jullie nog een vertrouwd internetreisburo zoeken ( zeker weten aangesloten bij ANVR en SGR), zeg het even, dan laat ik het jullie weten! :wink:

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Ik heb zelf ook vaak zat geboekt bij de "mindere" (lees goedkopere)reisbureau's, dat veroordeel ik ook niet, zelfs bij niet bij de SGR aangesloten reisbureau's heb ik reizen geboekt en bijna altijd mazzel gehad.
Maar toen ik een keer geen mazzel had liep ik ook niet te z......

rowanja

Ongelezen bericht door rowanja »

Is dit niet erg toevallig dat 2dezelfde bedrijven failliet gaan, dit kan toch niet.Misschien een e dezelfde organisatie.Ik had ook geboekt bij vakantietours, dit is toch wel heel sterk. Dit lijkt me toch echt geen toeval

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Waarschijnlijk horen er nog meer bedrijven bij deze oplichters, die zitten nu in Turkije te genieten van een stapel geld. Walgelijk!!!
Krijg opeens wel visoenen van de bekende reisorganisties, lekker veilig, lekker bekend, geboekt bij reisburootje om de hoek.

lammertc

Ongelezen bericht door lammertc »

Hallo
Vorig jaar hadden wij hetzelfde met VBIRD failliet.
We hadden toen met creditcard betaald
Door het insturen van een verzoek hebben tientallen mensen hun geld teruggekregen
Er zit namelijk in de meeste creditcards en verzekering tegen oplichting
We hebben hierover vorig jaar "geweblogd" zie
http://hanky.web-log.nl/log/1209794
Ik heb via de ING card alle centen teruggekregen dus ik zou zeggen
Als je met een creditcard hebt betaald, neem contact op met je creditcardmaatschappij.

SUCCES, en laat het hier weten voor de medegedupeerden.

lammertc

Ongelezen bericht door lammertc »

Nog even iets, hiet is de link van de curator van Vbird, waar nog een aantal tips opstaan.
Doe er je voordeel mee
http://www.thuispartners.nl/default.htm
Kopje ACTUALITEITEN, en dan doorscrollen naar de mededelingen

Succes

JaapBouwman

Ongelezen bericht door JaapBouwman »

Beste gedupeerden,

Wij zijn van mening dat je samen sterker staat en meer voor elkaar kunt krijgen dan ieder individueel. Daarom zouden wij graag in contact komen met mensen die op precies dezelfde manier zijn opgelicht en er, net als wij, meer werk van willen maken.

Willen diegenen die al eerder gereageerd hebben op dit forum en ook vinden dat je samen meer kan bereiken een e-mailadres dan wel telefoonnummer achterlaten zodat we in contact kunnen komen met jullie?

Alvast bedankt!

[email protected]
[email protected]

Jan en Alleman

Ongelezen bericht door Jan en Alleman »

Tja, wat nu? Nu weer sparen en volgende keer wél bij een ANVR / SGR touroperator boeken! Is een wat flauwe opmerking op uw leed, maar uw had het toch echt zelf kunnen voorkomen.

Ga een beetje shoppen bij wat reisbureaus, touroperators en vertel uw leed. Misschien dat een touroperator nog wat stoeltjes teveel overheeft op korte termijn en u wel weg wilt boeken voor een ludieke prijs!

Succes

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Pas maar op voor t zelfde geld zit je weer bij zo'n louche oplichter.

sharon1

Ongelezen bericht door sharon1 »

Vakantietours geeft geen geld terug!!!! Ik heb gelukkig nog een reis kunnen boeken bij fastminute.nl daar hebben ze nog plek voor de 13e en 16e. We willen onze vakantie toch niet laten verpesten en in de tweede week van de herfstvakantie rekenen ze niet eens vakantietoeslag.........en ze zijn sgr aangesloten!! Nu weet ik dat alles goed komt.......

bigjon

Ongelezen bericht door bigjon »

Zowel Oranjetours als vakantietours zijn geregistreerd door dezelfde persoon. Ze zijn te vinden op de Pastoor Jutenlaan 5 te Bergen op Zoom. Op dit adres is nog een uitzendburo te vinden, en de persoon zelf woont er ook. Het nummer is:0164-262292. Het nummer van het uitzendburo is:0164-262313

Daarnaast staat er een stuk over hem op een turkse site:
DUTCH GESTURE TO TURKISH TOURISM
Sun Express, a Turkish Airlines and Lufthansa joint venture, has started charter flights from the Netherlands to Turkey. The first flight was to Antalya and was enjoyed by 50 people, comprised of air crew, various tourism bureau officials, and journalists. Sun Express officials stated that they were also going to fly to Bodrum after June. The owner of Time Travel Agency said they were planning to bring 13,000 tourists to Turkey with Sun Express. /Turkish Daily News/

Dus ook Time Travel is van hem en die zijn ook weer in Kassa geweest:
http://msn.kassa.vara.nl/portal?_scr=ka ... number=375

Tot slot heeft er ook iets bij Omroep Brabant gestaan, alleen kan ik dat niet heel snel achterhalen. Alleen 1 quote was nog goed zichtbaar:
"SGR laat via een woordvoerder weten dat ze niets met hem te maken willen hebben"

Kortom ik zou er niet op rekenen dat je je geld nog weer krijgt.

Hopelijk kunnen jullie met deze gegevens nog iets om je geld terug te krijgen.

gedupeerdenontime

Ongelezen bericht door gedupeerdenontime »

[email protected]

Naar mijn weten was de site van Oranjetoutrs onder beheer van dezelfde meneer die vakantietours beheerde.
Dus.....

Zelfde truukje. MAil me alles wat je weet.
Zie bovenstaand adres.

mfv

Ongelezen bericht door mfv »

Ook ik ben gedupeerd en ik weet het: het was niet nodig geweest. Maar achterom kijken heb ik een hekel aan en ik wil er wel wat aan doen om dit soort tegenvallers te voorkomen, ook voor mijn medelanders. De daders moeten dus worden aangepakt. Maar hoe doe je dat dan? Kent iemand een advocaat die pro deo wel wat publiciteit kan gebruiken? Als aangetoond kan worden dat Oranje Tours nog reizen aan de man bracht terwijl het faillisement al op handen was, dan is er sprake van oplichting en dus een zaak. En een zaak is advocatenvoer, toch............?

De curator (Hofland & Sandijck te (Etten-Leur) heeft laten weten dat Oranje Tours C.V. (dat is het failliete bedrijf) handelt/handelde onder de namen oranjetours.nl, supertours.nl., lastminutetours.nl en Jet Tours. Die zaten allemaal in Etten Leur. Er is dus nogal wat aan de hand.

Hoe is het trouwens met Tour Plan in Amsterdam? Daar betrok Oranje Tours tickets en daar hebben ze op 29 augustus telefonisch laten weten dat Oranje Tours een prima bedrijf was (op dat moment?). Dat valt dus behoorlijk tegen. 4 Weken na mijn boeking zijn ze gewoon failliet.

Tot zover.
Reacties kunnen ook naar: [email protected]

Fred.

mfv

Oke, we hebben er niets aan, maar in de algemene voorwaarden van Oranje Tours staat onder 1g het volgende:

De afgesloten reizen/producten vallen onder de voorwaarden van de SGR & ANVR. In ieder geval krijgt u van ons de naam van de touroperator zodat u in noodgevallen rechtstreeks contact met de desbetreffende touroperator kunt opnemen. Zo bent u verzekerd voor alle vooruitbetaalde boekingen.

Nu weten we wel beter!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Of maakt dit zinnetje het juist extra interessant om er een zaak van te maken??

gedupeerdenontime

Ongelezen bericht door gedupeerdenontime »

Het wordt me meer en meer duidelijk aan de hand van alle reacties op mijn mailadres dat er een stel raszuivere en onverbeterlijke oplichters bezig zijn.
Inmiddels stroomt mijn mailbox vol met allerhande verhalen.
Sommige vanuit de directe omgeving van de vermeende eigenaar van al deze
Ik zal zeer spoedig een samenvatting van alles maken. Moet natuurlijk geruchten en feiten zien te scheiden. Iedereen die me reeds gemaild heeft zal deze samenvatting verkrijgen.
Inmiddels ben ik ook benaderd door Kassa. Zij kijken of ze aandacht willen besteden aan dit item a.s zaterdag.

Blijf alles sturen svp : [email protected]

mfv

Wellicht dat de volgende zinsneden uit een ANP-bericht mogelijkheden bieden om de boeven aan te pakken. Hofland (de curator) zou op een later moment beslissen of aangifte gedaan wordt. Laat hij daar niet mee wachten, het lijkt immers helder.

Hofland heeft inmiddels een eerste gesprek gehad met de eigenaars van de bedrijven. Die houden zich schuil voor boze gedupeerden, maar zijn wel bereikbaar voor de curator. ,,Ze hebben geen antwoord op een aantal vragen, de komende tijd gaan we deze zaak verder uitzoeken'', aldus Hofland.
Hij wil onder meer weten waarom de reisbureaus tot zeer kort voor het faillissement geld bleven innen voor vliegreizen, terwijl ze op dat moment wisten dat die niet door zouden gaan.

Hofland weet nog niet of hij aangifte gaat doen tegen de eigenaren van de failliet gegane BV's. ,,Dat beslis ik op een later moment''.

Bron ANP
zie voor het hele bericht: www.trosradar.nl en link naar Dossiers en kies het dossier Reizen en vakanties.

Gesloten