LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk digitale cameramerk levert de beste service?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
LeeGer

Welk digitale cameramerk levert de beste service?

Ongelezen bericht door LeeGer »

Hallo allemaal

Op dit moment ben ik de aanschaf van een nieuwe digitale camera aan het overwegen. Nu heb ik al veel ervaringen van mensen gehoord en gelezen. Alleen nog maar weinig over de service. De merken waaruit ik wil gaan kiezen zijn Canon, Fuji, Minolta en Nikon. Nu vroeg ik me dus af hoe deze bedrijven omgaan met klachten en/of reparaties?

inxsnl

Re: Welk digitale cameramerk levert de beste service?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Er is er maar 1 en die staat er bij u niet bij.

PANASONIC

LeeGer

inxsnl
BerichtGeplaatst op: 15 Sep 2005 14:49 Onderwerp:

Er is er maar 1 en die staat er bij u niet bij.

PANASONIC
Nogmaals, de merken waaruit ik wil gaan kiezen zijn Canon, Fuji, Minolta en Nikon. Wat zou het dan voor nut hebben Panasonic te vermelden?

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

U vraagt wie de beste service verleend.
Die heeft u er niet bij staan .
De merken in uw lijstje geven allen dezelfde service.
Niet naar behoren.

Tim

LeeGer

inxsnl
BerichtGeplaatst op: 15 Sep 2005 18:50 Onderwerp:

U vraagt wie de beste service verleend.
Die heeft u er niet bij staan .
De merken in uw lijstje geven allen dezelfde service.
Niet naar behoren.

Tim
Wie van die vier die ik opnoem ja.

Om maar zo te zeggen dat ze alle vier dezelfde service geven is wel erg kort door de bocht. Als alle vier merken van een en dezelfde eigenaar waren zou dat nog kunnen maar volgens mij is dat niet zo. Bovendien heeft volgens mij elk van deze vier merken een eigen verkoop- en servicekantoor in Nederland. Heeft u persoonlijke ervaring met de service van alle vier? En wat voor slechte ervaringen heeft u ermee? En hoezo levert Panasonic veel betere service? Geeft u eens een praktijkvoorbeeld (liefst uit eigen ervaring).

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik werk in een camerawinkel en de service is over het algemeen hetzelfde, alleen Minolta duurt beduidend langer omdat die apparaten naar Duitsland gaan. Daardoor zijn reparaties soms ook duurder dan je zou verwachten, en verloopt de communicatie nogal stroperig.

En Panasonic verleent inderdaad over het algemeen goede service, dat is een feit. Een ander feit is dat zij in bijna ieder segment een concurrerende camera kunnen leveren met beeldstabilisator, Leicalens, veel snelheid en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Zeker een merk om in de gaten te houden.

LeeGer

Captain Pervert, mag ik vragen in welke zaak jij werkt? En waar?

Captain Pervert

Megamax in Groningen

LeeGer

Jammer, das toch net wat te ver weg. :wink:

Anders ging ik toch eens op zoek naar de perverse kapitein

Captain Pervert

We hebben ook filialen in Apeldoorn en R'dam. :)

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Wel ik lees hier dat een deelnemer op het forum werkt bij een vestiging van de Megamax. Ben ik ooit eens geweest en wat betreft de service: de verkoper doet een poging om een veel te dure camera te verkopen onder het mom dat de service bij de Megamax veel beter is en dat je bij de concurrent (ongeveer 50% goedkoper) vooral geen camera moet kopen omdat de concurrent camera's importeert uit Duitsland. Bij een defect zou de camera dan maandenlang weg zijn. Wel als het gaat om service: vraag eerst af of je voor een a-merk camera veel teveel wilt betalen voor de mogelijk te leveren service omdat de camera via de veel te dure Nederlandse importeur komt. Vraag je vervolgens af hoe groot de kans is dat een camera defect is of raakt. Als je goede service bij de camera wil, neem dan in elk geval geen Nikon.

LeeGer

Camera is inmiddels aangeschaft; Fuji finepix S9500.
en hoe groot de kans is dat een camera defect raakt? Mijn vorige camera, een Kodak heeft 't amper twee jaar volgehouden en daar ben ik altijd voorzichtig mee geweest en hij werd steeds in een tasje opgeborgen.

Heb de camera gekocht bij Frans v. Aarle in Tilburg en ik was erg tevreden over de service. Kreeg alle gelegenheid om de camera te proberen en te bekijken en men nam alle tijd om mijn vragen te beantwoorden en de opties/instellingen van de camera uit te leggen. Ook toen ik nog niet gezegd had de camera te kopen.

whisky4

Ongelezen bericht door whisky4 »

Zeker geen Nikon nemen, weinig tot geen software, contact alleen via website, importeur in Nederland is arrogant.

ploppor

Ongelezen bericht door ploppor »

:D Natuurlijk de FUJI FinePix S9500 !
:lol: Heb deze camera nog maar net in huis maar heb met de vorige camera eveneens een FUJI heel goede ervaring gehad wat betreft de garantie en reparatie (bleek later niet nodig geweest te zijn).Werd later buiten de garantie periode nog helemaal kosteloos gerepareerd !
Dus eenmaal een FUJI altijd een FUJI![/b] :P

elcrotos

Ongelezen bericht door elcrotos »

Naar aanleiding van diverse testen waarbij de Nikon D70 steeds goed uit de bus kwam wilde ik die camera wel aanschaffen. Omdat de D70 kort na de introductie in NL zeer slecht verkrijgbaar was en dit in die periode in Duitsland geen probleem was, heb ik hem daar gekocht. Vanzelfsprekend mankeerde er een NL-handleiding maar, zo werd me verzekerd, geen probleem, die kun je bij de Nederlandse importeur vragen. Inca BV, de importeur, gebeld; nul op request. Daarna contact opgenomen met Nikon Deutschland waar men vertelde dat men in Nederland wel degelijk de handleiding moest leveren. Van hen een ander adres en tel.nummer gekregen en uiteindelijk lukte het dan wel. Conclusie: service van de importeur Inca Bv is niet om over naar huis te schrijven, zelfs ronduit slecht.
Na enige tijd raakte ik de lenskap kwijt. Omdat ik de originele graag terug wilde heb ik contact opgenomen met Inca BV. Zij wilden hem niet leveren aan particulieren. Bij plaatselijke leveranciers lukte het ook niet, gevolg: na ruim een jaar nog steeds geen lenskap.
Zo maar twee kleine dingen maar ik vrees het ergste voor als er ooit een echt probleem met de camera of lens ontstaat.
Conclusie: aan de camera mankeert niets maar de service van Inca bv, de importeur van Nikon, is abominabel.
Het was daarom mijn eerste Nikon maar tegelijk de laatste. Ik zal ook niemand adviseren om een Nikon te kopen.

koekie

Ongelezen bericht door koekie »

Ik ben ook aan mijn 2e Fuji camera en heel tevreden. :D

Captain Pervert

Vanzelfsprekend mankeerde er een NL-handleiding maar, zo werd me verzekerd, geen probleem, die kun je bij de Nederlandse importeur vragen. Inca BV, de importeur, gebeld; nul op request. Daarna contact opgenomen met Nikon Deutschland waar men vertelde dat men in Nederland wel degelijk de handleiding moest leveren. Van hen een ander adres en tel.nummer gekregen en uiteindelijk lukte het dan wel. Conclusie: service van de importeur Inca Bv is niet om over naar huis te schrijven, zelfs ronduit slecht.

Ik heb gehoord dat een importeur van het merk een bepaald budget (percentage van omzet) krijgt voor 'service'. Daarom zijn ze niet happig om kosten te maken (reparaties, handleidingen versturen) voor camera's waar ze niks aan verdiend hebben (dus gekocht in het buitenland of via grijze import uit het buitenland). Je gaat geen service verlenen op dingen die je niet hebt verkocht.
Ben ik ooit eens geweest en wat betreft de service: de verkoper doet een poging om een veel te dure camera te verkopen onder het mom dat de service bij de Megamax veel beter is en dat je bij de concurrent (ongeveer 50% goedkoper) vooral geen camera moet kopen omdat de concurrent camera's importeert uit Duitsland. Bij een defect zou de camera dan maandenlang weg zijn
Klinkt nogal overdreven, zeker dat percentage lijkt me niet echt overeenstemmen met de werkelijkheid (er zijn zeker verschillen maar over het algemeen is dat hooguit 15-20%). Ik laat even in het midden of dat door je eigen toedoen is of door de desbetreffende verkoper, maar het is zeker gebaseerd op waarheid. Kan je het tegendeel bewijzen?
Het is natuurlijk verschillend per merk, soms gaat het heel goed. Maar over het algemeen is het het makkelijkst wanneer je een winkel binnen kan lopen waar je persoonlijke service krijgt. Dat is een keus die je maakt als consument. Als het echt heel erg veel scheelt koop ik persoonlijk ook op internet, maar voor goedkope dingen doe ik dat zeker niet. En dat geldt voor meer mensen, anders konden alle winkels wel dicht, en werd er alleen nog verkocht vanuit tuinschuurtjes in Onstwedde (want dat zijn de webshops). :)

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Wat betreft de prijzen van Megamax. Vorige week was een Fuji E550 bij Megamax € 399,-. Dezelfde camera bij Norrod (ook een reguliere winkel): € 255,-. Het percentage prijsverschil is dan vrij eenvoudig uit te rekenen lijkt me. Zo gaat het ook met meer modellen. En nee: de zogeheten laagste prijsgarantie die Megamax claimt werd niet toegepast. Helaas is de E550 sinds deze week niet meer via Norrod te krijgen.
Wat betreft de service van de importeur van Nikon in Nederland: in dit forum is ook een thread te vinden waarin staat een verhaal over iemand die een camera in Oostenrijk heeft gekocht en die is aangeleverd via de importeur in Nederland. Ook die krijgt geen service.

Captain Pervert

De E550 is inderdaad niet meer leverbaar... Is alweer oud, o.a. de E900 is er al.

En Norrod importeert modellen uit Duitsland, dus je houdt altijd een prijsverschil. Norrod levert de camera's dan ook niet onder dezelfde voorwaarden als reguliere winkels, afgezien van het ontbreken van NL handleinding loop je na het eerste jaar garantie door de winkel tegen problemen aan die hier eerder werden besproken met buitenlandse camera's. Bij grote prijsverschillen zou ik het er persoonlijk wel op wagen (vooral via internetverkoop), maar als het verschil niet zo groot is ben je beter af met een Nederlands model.

Gesloten