LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema gaat teveel geld afschrijven

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Maarten0605
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2005 17:25

Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Maarten0605 »

Jaren gaat het goed met casema en zomaar ineens halen ze 2x 47.90 van mijn rekening. Ik betaalde echter altijd 32.50 voor internet. Een beetje vreemd dus.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Het bedrag wat je betaald klopt precies.
Die 47.90 is opgebouwd uit je internet en je kabeltv abbo (32.95 + 14.95).
Het wordt nu een aantal keren sneller afgeschreven omdat Casema de incasso van augustus te laat heeft afgeschreven en nu de boel aan het inhalen is. Daarom ook de verwijzingen op je afschrift (Volgende incasso voor de maand ###### binnen 3 weken).

MelchiorvW
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 22:09

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door MelchiorvW »

Ik heb hetzelfde probleem, en dit lost dat niet op! Ik betaal namelijk alleen voor het internet! Ik heb nooit geopperd ook voor de kabel te betalen want dat is een aparte rekening.
Ik wil graag alleen die 32.95 betalen, precies zoals er stond toen ik het internet bestelde. TV wordt van een andere rekening betaald, dus.

sanderjoachim
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:56

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door sanderjoachim »

Ik woon dus in een studentenhuis, ik betaal huur allin. Behalve internet. dat heb ik dus zelf via de kabel van casema. Mijn huurbaas betaald dus de tv aansluiting. Nu wordt dus sinds drie maanden heel vrolijk het hele bedrag van mijn rekening geschreven. Heb inmiddels drie keer met casema gebeld en ze hebben me drie keer verteld dat het de laatste keer is dat dit gebeurd.
Komt me strot een beetje uit.
Heb tot nu toe ook drie keer het geld terug laten schrijven door mijn bank. en heb na de eerste keer gemeld dat wanneer het nog een keer zou gebeuren dat ik direct van mijn abo's af wil.
Nu probeer ik via email op te zeggen, maar krijg telkens een bericht terug dat mijn klacht niet in behandeling genomen kan worden.
Bellen heeft ook geen zin aangezien de wachttijden enorm zijn.
Ik heb nu de rekening geblokkeerd en wacht gewoon af wat ze gaan doen.
Weet iemand mijn rechten hier?

IkBenJan

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Neem mijn advies voor wat je het waard vindt, ik ben geen jurist. Maar ik heb wel met spookrekeningen te maken gehad. Wat ik gedaan heb is inderdaad de bedragen laten storneren. Het hele bedrag, dat kan nou eenmaal niet anders. Maar daarmee heb je dus ook het geld terug dat je voor je abonnement wél verschuldigd bent. Dat heb ik dus netjes zelf overgemaakt, klantnummer erbij vermeld, en een begeleidende fax hoe de vork in de steel zat. Zorg dat er nooit een betalingsachterstand ontstaat, dan zit je altijd safe.
En ze zijn er niet blij mee kan ik je verzekeren, want hoe passen die stornering en die zelfstandige betaling in hun systeem? Handwerk, dat vinden ze niet leuk en dan zijn de rollen omgedraaid, en gaan zij moeite doen om het op te lossen. En hoeveel moeite kosten jou dat telefoontje naar de bank en die overschrijving 1 keer in de maand nou helemaal?

Rasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:33

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Rasa »

Ook ik wordt nu sinds 2 maanden "arm" van Casema. Bij mij schrijven ze ook € 47,90 af en deze maand zelfs € 47,90 én € 95,80, maar ik heb mijn Internetabonnement per 1 september beëindigd. Ik heb de incasso's ook gestorneerd (is bij de Postbank met Mijn Postbank.nl een fluitje van een cent) en heb de bedragen voor de kabel netjes overgemaakt met een overschrijving waar ik mijn abonneenummer en de maand waar het om gaat in vermeldt heb. Misschien dat het helpt, maar ik denk het niet. Ik lees dat mensen contact hebben gehad met de administratie. DAT VIND IK NOU KNAP!!! Ik probeer die gasten nu al meer dan een maand met regelmaat te bellen en het enige wat ik hoor is; "De wachttijd is langer dan 30 minuten. Wij verzoeken u op een ander tijdstip terug te bellen" of woorden van gelijke strekking. Ik geef het maar op en blijf afschrijvingen storneren. Ze zullen toch eens wel gaan reageren als ik dat stug vol hou? Of ben ik nou te optimistisch???

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Shareena »

Wij hadden dit ook, nu blijkt dat je een maaand vooruit gaat betalen, ipv naderhand zoals gebruikelijk was bij Casema... Dus in september is het 2 keer afgeschreven!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door hoffie »

Wij hadden dit ook, nu blijkt dat je een maaand vooruit gaat betalen, ipv naderhand zoals gebruikelijk was bij Casema... Dus in september is het 2 keer afgeschreven!
zonder de klanten hierover te informeren????????

lijkt UPC wel, maar ja alle kabelbedrijven zijn 1 pot nat, en mogen lekker hun gang blijven gaan :cry:

avd
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2005 20:50

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door avd »

Is er iemand die weet hoe je casema kan benaderen?Via de telefoon is dit absoluut onmogelijk.Wachttijden van meer dan een uur en dan nog geen levende ziel gesproken.Je mag dan wel tegen lokaal tarief bellen maar als je dat via een mobiele telefoon moet doen kost het een vermogen.En ik wil alleen maar vragen wanneer ze nu eens een rekening gaan sturen voor mijn internet verbinding.Ik ben al maanden klant,maar ik heb nog geen cent betaald.Dat gaat aardig oplopen.Het zou mij niets verbazen als ik zomaar word afgesloten omdat er nog niets betaald is.Is er een lezer van dit forum met dezelfde ervaring?

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door flepp »

Wij hadden dit ook, nu blijkt dat je een maand vooruit gaat betalen, ipv naderhand zoals gebruikelijk was bij Casema... Dus in september is het 2 keer afgeschreven
.

Nu ik weet niet hoe lang je klant ben bij casema/wanadoo, ik weet al een aantal jaren niet beter dat je voor uitbetaald.

Rasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:33

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Rasa »

Mijn communicatie verloopt met Casema per brief (Postbus 16192, 2500 BD Den Haag) en per fax ( 070 778 19 98 ). Voor de goede orde, ik stuur mijn correspondentie én per fax én per gewone brief. Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe ook nog geen reactie op heb gehad, maar hoop doet leven :D.

Groet, Ron

occultwoman
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:28

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door occultwoman »

Installeer snelhelp van casema dan word je wel snel geholpen,bij mijn tenminste wel....succes :wink:

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Shareena »

Nu ik weet niet hoe lang je klant ben bij casema/wanadoo, ik weet al een aantal jaren niet beter dat je voor uitbetaald.
Ik ben pas een jaar klant, maar heb dus bijna een jaar naderhand betaald... Als het afgeschreven werd begin september stond er augustus op mijn afschrift!

Rasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:33

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Rasa »

Lieve mensen,

Dat Casema SnelHelp is een mooi product, maar als er een storing is die niets te maken heeft met je instellingen moet je toch Casema bellen. En we weten hoeveel moeite dat kost. Verder is Casema Snelhelp niet meer geheel van je PC te verwijderen, ook niet met de un-install van SnelHelp zelf. Ik ben naar een andere provider over gestapt en heb Snelhelp verwijderd vanwege allerlei foutmeldingen die ik kreeg, want SnelpHelp werkt alleen maar met een Casema of Wanadoo kabelabonnement. Als je nu dacht dat ik van die foutmeldingen af ben. Helemaal fout. Ik heb tot in het register vermeldingen verwijderd en blijf overspoeld worden met foutmeldingen. Een leuk product dus, maar stap alsjeblieft nooit over naar een andere aanbieder, want Casema SnelHelp blijft je een (computer)leven lang achtervolgen :oops:

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door flepp »

onzin is onder geinstalleerde software zo te verwijderen.

Rasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:33

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Rasa »

Dan nodig ik jou uit dit bij mij "even" te komen doen.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door flepp »

Je computer opnieuw installeren anders een nieuwe kopen.

Rasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:33

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door Rasa »

Dat is dus precies wat ik in mijn reactie heb geschreven. Ik zie aan jouw e-mailadres dat je (nog) Wanadoo klant bent, en als je de ellende niet wil hebben die ik nu heb moet je dat ook blijven :D .

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Casema gaat teveel geld afschrijven

Ongelezen bericht door flepp »

heb al 4 jaar wanadoo en ben er wel tevreden over, heb toch niets te maken dat je snelhelp niet weg krijgt?

Gesloten