LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] British Airways

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
PWHL
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:58

British Airways

Ongelezen bericht door PWHL »

Heeft iemand slechte ervaringen bij overstappen op Londen Heathrow met British Airway :cry: s?

Har

Re: British Airways

Ongelezen bericht door Har »

Ik ben vorig jaar met British Airway naar Zuid Afrika gevlogen.

Via Amsterdam naar Heathrow, daar pl.m 3 uur gewacht ivm de stopover, verder alles oke met British Airway .

Is m.i te vergelijken met de KLM., heb jij andere ervaringen ?

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: British Airways

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Geen ervaring met BA, maar wel met BritishMidland en dan door vliegen met Air Canada naar Prince Edward Island. Dat was prima. Alleen ik moest iets van 2 uur wachten op Heatrow.
Ik kan wel namens mijn ouders spreken, zij kwaman uit Australie en hebben de connecting flight naar Amsterdam gemist en dan moet je echt lang wachten.
Volgens mij, als alles op tijd vliegt dan loopt het als een gesmeerde machine.

~ellie~
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2005 14:07

Re: British Airways

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

Ja ze plannen de overstaps een beetje krap... ze boeken overstappen met een uur speling tussen aankomst ene vlucht en vertrek andere vlucht. Maar om van de ene naar de andere terminal te gaan moet je 40 minuten rekenen (check maar op Heatrow website). En bij je volgende vlucht moet je minimaal 30 minuten van tevoren inchecken. Dat past dus al niet, nog afgezien van vertraging.

Vorig jaar met BA via London naar New York gevolgen. Dat ging nog net goed, ze waren al aan het sluiten maar ik mocht nog net voor de deuren dichtgingen mijn aansluitende vliegtuig in huppen (maar ach jee wat een stress, had kilometers (voor mijn gevoel dan he) gerend met alle handbagage, om toch maar vooral op tijd bij de gate te zijn :) )

Terug van Los Angeles via London naar Schiphol. LA-London had 45 minuten vertraging en tja dan weet je het al he... dat ga je het niet meer halen.

Moet zeggen dat het op zich wel goed geregeld was, omdat het vliegtuig uit LA vertraging had en ze wisten dat er mensen moesten overstappen stonden er bij de gate op Heathrow al mensen om ons met een taxibusje naar de juiste gate te brengen, en toen dat dus toch te lang duurde en we de vlucht gemist hadden werd iedereen goed opgevangen en overgeboekt. Gelukkig gaan er nogal wat vluchten van London naar Schiphol, dus heb maar een paar uurtjes hoeven wachten. Maar andersom, van Londen naar LA gaan er maar minder, dus als het je op de heenreis gebeurt heb je meer pech en kan het zijn dat je een halve of misschien wel hele dag moet wachten.

Was op zich dus allemaal nog keurig geregeld, maar ja, het zou misschien handiger zijn als ze de overstaps wat ruimer zouden nemen.

PWHL
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:58

Re: British Airways

Ongelezen bericht door PWHL »

Wij vliegen al jaren met de British Airways naar volle tevredenheid. Omdat mijn moeder van 93 jaar graag nog een maal haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen in de USA wilde bezoeken was het logisch dat wij voor deze maatschappij hebben gekozen. Gezien de leeftijd van mijn moeder hebben we besloten om de rolstoel mee te nemen. We weten dat het soms een eind lopen kan zijn op Heathrow. We vertrokken op tijd uit Amsterdam en hadden een geweldige vlucht. Na de landing bleef het toestel langs de baan staan en werd er meegedeeld dat er geen plaats voor het vliegtuig was. Al met al heeft dat 50 minuten geduurd. Daarna werd het toestel naar een platform gereden waar we konden uitstappen. O nee kennelijk was er vergeten een trap te bestellen. Na 20 minuten arriveerde deze. Wij hoefden ons geen zorgen te maken want mensen die slecht ter been zijn konden gebruik maken van een lift. O, ook vergeten te bestellen. Na 20 minuten kwam de stewardess zeggen dat er geen lift ter beschikking was en dat mijn moeder maar de trap af moest lopen. Veel hulp daarbij gehad maar ondertussen was het tijd voor onze vlucht naar Baltimore. De bus bracht ons na een rit van ruim 10 minuten naar terminal 4 en konden daar naar de gate gebracht worden. Ze kwamen er na een kwartier achter dat ook dit toestel op een platform stond en dat daar een lift voor nodig was. Daar ook de nodige tijd op moeten wachten. Mijn moeder moest erg naar de WC en dat kon niet want de lift was onderweg!!! Onderweg naar het vliegtuig reed de bestuurder verkeerd en moesten we omrijden omdat we anders een opstijgende boeing hadden geramd. Maar goed, ze hadden het vliegtuig op ons laten wachten en na het instappen reed het vliegtuig naar de startbaan. Omdat we direct op zouden stijgen kon mijn moeder nog steeds niet naar de WC. Dat direct duurde toch nog wel een half uur.
Op de terugweg was het nog veel erger maar dat zal ik de lezer besparen. Uiteindelijk zijn we in Amsterdam geland en daar bleek dat onze koffers zoek waren. Na een dag hadden ze een koffer getraceerd en wilde die niet naar ons brengen tot de ander koffers gevonden waren. Op dit moment zijn twee koffers gevonden en bij hoge uitzondering wilde ze deze twee dan wel komen brengen. Bij controle waren de sloten vernield en de koffers volledig geplunderd. Aviapartner (bagage afhandelaar) zei dat de Douane dat wel gedaan zou hebben. Maar we moesten de sleutels van de koffers (en Code) afgeven dus waarom zou die de koffers openbreken. De derde koffer (van mijn moeder) is nu compleet zoek en niemand weet of en wanneer deze gevonden wordt. We zijn ons terdege bewust dat dingen fout kunnen lopen. Daar maken we geen probleem van maar wat ons verschrikkelijk geërgerd heeft is dat kennelijk niemand zich iets aantrekt van de problemen die je als reiziger overkomt. Het zou aardig geweest zijn als de BA actief bij o.a. de overboeking geholpen zou hebben. In plaats daarvan werd verteld dat wij maar eens moesten bewijzen of het de schuld van de BA was. Verder lijkt het mij niet normaal dat een lijnvlucht vliegtuig, geen plaats heeft op een vliegveld. Je staat machteloos en kan daar niemand over aanspreken. Vandaar dat ik graag zou willen weten die dezelfde problemen gehad heeft (vooral slecht ter been zijnde passagiers) en hoe die opgelost zijn.

~ellie~
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2005 14:07

Re: British Airways

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

Hmm, dat klinkt niet echt als een geweldige vlucht, PWHL.

Ja dat gedoe met de bagage dat was bij mij ook, zowel op de heenreis als op de terugreis kwam de bagage een dag of 3 later aan dan ikzelf.

Jameela
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2005 14:36

Re: British Airways

Ongelezen bericht door Jameela »

Britisch airways:

We vlogen van schiphol - londen met Britisch airways : Eten was zeer onsmakelijjk

we moesten in londen overstappen, wij stapten braaf over maar Britisch airways vergat onze bagage zodat we 2 dagen zonder bagage zaten aan de andere kant van de wereld, en daar waren ze er al wel mee bekend dat BA wel vaker rotzooide met de bagage.

:x



liever niet weer met BA, en ook niet via Heathrow, da's ook een ramp op zicht.

betaal nu liever extra voor rechtstreekse vlucht

Britisch Midland was wel super, de beste service voor een westerse maatschappij :!:

Gesloten