LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nutrilon en Olvarit

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
majojo

Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door majojo »

Nutricia heeft de kindervoeding Olvarit en Nutrilon in een nieuw jasje gestoken. Lollig, maar de prijzen zijn ook gelijk een héél stuk opgekrikt. Belachelijk dat zij een nieuw jasje willen en dat wij daarvoor moeten betalen. :twisted:
Ook de nieuwe verpakking van de Nutrilon is een misstap en een blunder van heb ik jou daar. Enorm groot en past dus niet in het gemiddelde keukenkastje. Ook is het een enorme afvalbak geworden doordat er niets meer mee kan met oud papier, alles is gewoon grijs afval. Belachelijk. :twisted:
Het is wat mij betreft dus geen koude douche, maar een ijsdouche alsof je op de Pool staat!

jbroeders

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door jbroeders »

Stop je nutrilon in kleinere bakjes, verpakking van de nutrilon in de oud papier/ijzer bak, en je bent weer klaar.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zeuren om niets heet dat in gewone mensentaal....

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Grote god. Ik neem aan dat die Nutrilon voor een baby is?

Wat voor jeugd gaat dat kind tegemoet wanneer het wordt gezoogd door zo'n muggenzifter?

:shock:

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Muggenzifter ????

Zou de topicstarter ook niet op de centjes moeten letten.
De voorgaande antwoorden komen op mij dan ook zeer onvolwassen over.
De prijzen van nutrilon en olvarit zijn extreem gestegen.

Tim

Captain Pervert

Ja, misschien zijn de productiekosten gestegen. Inflatie. Tekort aan melkpoeder. Weet je veel. Stijgingen in de kosten bereken je door aan de klant, dat ga je als fabrikant niet uit eigen zak betalen.

Dat is niet onvolwassen, raar, en zeker geen koude douche waard. Dat bedrijf verdient pas een koude douche wanneer ze dit niet zouden doen, ze verlies zouden maken en failliet zouden gaan waardoor duizenden mensen op straat komen te staan.

Je kan ook nog altijd een kleine portie van je eigen eten fijnmalen en dat aan de kleine voeden (al kan je het in de eerste paar maanden niet fijn genoeg krijgen maar daar gaat het even niet om).

Shirt

Ongelezen bericht door Shirt »

Wat een onvoorstelbaar kinderachtige reacties zeg. Als je er niets van weet, reageer dan niet of niet zo onvolwassen zou ik zeggen.

Wat is het nu het geval: Nutricia heeft de prijzen van de Nutrilon en Olvarit met maar liefst 30% verhoogd (kan een jong gezin 200 euro per jaar kosten!). De motivate hiervoor zou de verbeterde verpakking en aangepaste samenstelling zijn.

Echter: Nutrilon 1 is helemaal niet veranderd, en toch duurder en verder zijn de wijzigingen minimaal en hebben concurrenten dezelfde prebiotische vezels etc. voor een prijs vergelijkbaar met de oude nutrilon prijs.

Helaas kan je niet zomaar overstappen op een andere babymelk. Ouders hebben gekozen voor een bepaald merk en worden nu min of meer verplicht 30% extra te betalen.

francisca konijn

Ongelezen bericht door francisca konijn »

Ze zijn bij nutrilon werkelijk stapelgek geworden van 7,69 naar 9,75 en dat alleen omdat ze de verpakking hebben veranderd, want over verbeteren wil ook ik niet spreken.
Ik wil graag dat mijn kinderen goede voeding krijgen en daar betaal ik zelfs het dubbele voor, maar ik betaal voor de voeding en heb dan ook geen zin om ook een klein kapitaal te steken in verpakking als deze voor mijn kind geen enkel voordeel oplevert.
Wat ik vooral belachelijk vind is dat ik toen mijn zoontje geboren is,ik al een speciaal bewaarblik heb aangeschaft van nutricia.
Daar heb IK voor gekozen en ben ik ook erg content mee maar daar heb ik nu ook niks meer aan want de nieuwe verpakking is 900 gram en in dat blik past maar 450 gram.
Dus zelfs als ze de prijs niet omhoog hadden gegooid met 30% duperen ze een heleboel mensen die al in verpakking hadden geinvesteerd, nu moet je schudden tot je denkt dat er niet meer in past en zit je met 2 "bussen" in je kastje.
Dus als je al geen borstvoeding kan (wil) geven wordt je gewoon voor het blok gezet want ja overstappen is niet in het belang van het kind.

Marieke1234

Ongelezen bericht door Marieke1234 »

Ook ik ben geschrokken van de absurde prijsstijging.

Navraag bij de klantenservice van Nutricia leerde mij dat de aanvankelijke adviesprijs van de oude verpakkingen Nutrilon 1 zo'n EUR 10,80 was. De nieuwe adviesprijs is EUR 11,19; volgens Nutricia dus een prijsstijging van "slechts" EUR 0,30.

Nutricia schuift de verantwoordelijkheid af op de supermarkten:
Volgens de juffrouw van de klantenservice vindt Nutricia het
het erg jammer dat de consument nu lijdt onder de prijzenoorlog welke in de supermarkten wordt gevoerd. De supermarkten zaten altijd al ver onder de prijs met de babyvoeding (de prijsstijging is volgens hen dus geen 25 tot 30%) en moeten dat nu compenseren (met een absurde prijsstijging) waar de consument uiteindelijk de dupe van is, aldus de reactie van Nutricia.....

Desalniettemin is het belachelijk dat supermarkten en Nutricia deze nieuwe, zgn. "handigere" verpakking aangrijpen om de prijs maar eens flink te verhogen !

Er is maar 1 oplossing: als je kindje het goed doet op normale flesvoeding (dus ik heb het niet over eczeem of andere klachten) gewoon overstappen naar een ander, goedkoper merk, bijv Friso of NAN(van Nestle). Uiteindelijk is de inhoud (melkpoeder) hetzelfde, maar je moet er zelf natuurlijk wel achter staan.

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

Waarom zou je niet naar iets goedkopers overstappen. De kleine proeft het verschil toch niet. Babypulp is en blijft babypulp. Waarom zou je je kind iets duurs geven als het ook goedkoop kan?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Omdat mensen nog steeds niet door hebben dat ze betalen voor het merk en niet voor de inhoud. Goedkoop heeft exact dezelfde inhoud als duur, alleen staat er een ander merkje op. En daar betaal je dus voor......

Kelbem

Ongelezen bericht door Kelbem »

Buiten beshouwing latend dat je de producten niet in alle gevallen HOEFT te kopen: een prijsstijging van 30% is gewoon beneden alle peil. Voor wat Nutrilon betreft: waarom extra betalen voor de VERPAKKING ? Dat is toch juist hetgene dat je NIET gebruikt van het hele gebeuren ? Heeft de consument aangegeven dat ie zat te wachten op een nieuwe verpakking ? Ging de oude soms vervelen ?! Als je meer moet betalen, dan toch voor de VERBETERDE INHOUD ?! Leven we in de omgekeerde wereld ofzo ?! Voor wat betreft Olvarit: ik erger mij vooral enorm aan de dramatische communicatie omtrent de vernieuwde formule. Overal waar ik kom, zie ik steeds leger rakende schappen. Sommige zijn nog voorzien van de informatie "dit product is tijdelijk niet leverbaar", maar in veel winkels staat ook gewoon niets aangegeven. Vervolgens zie ik mondjesmaat potjes met een nieuw etiket ervoor terugkomen ... die zo'n 20 tot 25 eurocent duurder zijn !!! En het vervelende is ook nog, dat ik in veel winkels bij mij in de buurt qua potjes-voeding ook geen andere keuze heb dan Olvarit. De winkels die eveneens Blédina of Bebirix in huis hebben, verkopen hiervan enkel de groente-variant (potjes vanaf 8 maanden). Indien we niet kaalgeplukt wensen te worden, rest ons dus niets anders dan de groente- en fruithap zelf maar klaar te maken. Bedankt, Nutricia. Want wij kunnen het wel betalen, maar op deze manier willen wij het niet eens meer. En erger nog: buiten ons zijn er vast ook veel jonge gezinnen die het niet breed hebben, en die het niet eens meer KUNNEN betalen.

leuvie

Ongelezen bericht door leuvie »

Kunnen ze van Radar niet Nutricia en de Supermarktketens eens aan de tand voelen over deze exorbitant hoge prijsstijgingen??

(even voor de eerste reacties van dit item: jij zou toch ook boos worden wanneer de benzine in één klap van 1,40 naar 1,80 euro zou gaan?)

Wij hebben een tweeling van een paar maand oud en het is ongelofelijk hoeveel er van die pakken PER WEEK door gaan. Wij hebben echter wel bewust voor Nutrilon gekozen omdat de samenstelling op oa vetzuren verschilt van andere merken. Ik weet vanuit mijn vak hoe essentieel deze nutrienten zijn en waarvoor. Wij denken er echter wel over om te gaan combineren met goedkopere merken.

Ik vind het absurd en vraag mij af of zoiets wettelijk wel kan?

mamvantwee

Ongelezen bericht door mamvantwee »

Nou ik vind de prijsstijging dus ook sterk overdreven vooral ook omdat het alleen om de verpakking gaat.
Ze zeggen dat het vernieuwd is maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn
Mijn dochtertje is 9 maanden en krijgt meestal eten wat ik zelf maak en wat fijner maak maar soms zijn potjes gewoon erg makkelijk. Als je weg gaat bijv.
Ik gebruik nu meestal een ander merk potjes maar van fruit hebben de meeste andere merken alleen voor 4 maanden en dat is dus fruitpap ipv dat er wat stukjes in zitten.
Ik geef ook nutrilon omdat die mij gewoon goed beviel. Heb nu nog 1 1/2 pak staan maar ga daarna geen nutrilon meer kopen.

Iemand zei nou dan stap je toch over op een ander merk. Ja dat kan als je of een heel makkelijk kind hebt of een al wat ouder kind maar de meeste kinderen van bijv 3 maand stap je niet zo makkelikjk over omdat die snel last van de darmpjes krijgen.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Hoe deden ze dat toch vroeger toen er nog geen nutrilon en olvarit bestond??
.... juist ja!

Captain Pervert

(even voor de eerste reacties van dit item: jij zou toch ook boos worden wanneer de benzine in één klap van 1,40 naar 1,80 euro zou gaan?)
Een benzinetank van een auto bevat zo'n 50 liter. Ik zie een baby geen 50 liter melk opzuipen.

Daarnaast is het zo dat dankzij de prijzenoorlog het shoppen in de supermarkt best wel wat goedkoper is geworden, en nu één dingetje duurder wordt, spingt iedereen op de barricades?

Kelbem

Jij zou het ook vreemd vinden als andere producten in de supermarkt die jou toevallig goed uitkomen, met eenzelfde percentage in prijs zouden stijgen. Bekijk het eens wat meer relatief, in plaats van je absolute bril waardoor je nu kijkt.

Ik verdenk je er stiekem van dat je een Nutricia-medewerker bent! :wink:

Overigens is het risico volledig aan Nutricia zelf. Een goedlopend bedrijf schat in, in hoeverre een prijsverhoging nadelige effecten op het bedrijfsresultaat zal hebben. Het zou me niet verbazen als de omzet dramatisch daalt omdat veel consumenten de prijsverhoging niet accepteren. Als het om aandelen zou gaan, zou ik deze heeeel snel verkopen! Nee, Nutricia is niet slim bezig. Mismanagement? :?

leuvie

Ongelezen bericht door leuvie »

Beste MR Pervert...

relatief is er toch sprake van eenzelfde prijsstijging....

einde discussie, lijkt me

antonia77

Ongelezen bericht door antonia77 »

Ach,trek je er niets van aan :wink: Die rare kapitein zit op elk forum uit zijn nek te kletsen.Hij heeft niks beters te doen ,dus gaat hij zich overal mee bemoeien ,ook al weet hij helemaal niet waar het over gaat.
Maar weer even terug naar het onderwerp.Ik vind het niet normaal dat Nutricia de prijzen zo verhoogt heeft.Die vezels zaten er hiervoor ook al in,dus dat is gewoon onzin.En dat baby's niet proeven wat ze eten is gewoon flauwekul.Ze weten heel goed wat lekker is en wat niet!

Kelbem

De zelfgemaakte hapjes gaan er tot nu toe ook prima in. Zolang ik de potjesvoeding kan mijden, doe ik het vanaf nu dus ook.

Captain Pervert lijkt me typisch zo'n jongen van rond de twintig, gezien de manier van reageren. Zolang het zijn eigen biertje maar niet betreft. Mwah, de stakker weet niet beter.

Gesloten