LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bosch koffieapparaat wat op senseo lijkt!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jakeman

bosch koffieapparaat wat op senseo lijkt!

Ongelezen bericht door jakeman »

Ik heb dit apparaat gekocht voor op de camping. :oops:
Koude koffie,te weinig in 1 kopje als je er twee tegelijk zet,beker trilt eraf!!!! :evil: :evil:
Wie heeft deze problemen ook? :?:
Spijt spijt spijt had ik nou toch maar een senseo gekocht ! :oops:

Gast

Re: bosch koffieapparaat wat op senseo lijkt!

Ongelezen bericht door Gast »

wil hem wel van je overnemen.
moet je er voor hebben.

jakeman

Ongelezen bericht door jakeman »

Weet je t zeker???? :roll:
Ruil m maar voor een senseo dan! :oops: :oops: :oops:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Whahaha, eigen schuld, het ding is ook nog duurder dan een senseo.

Tip voor mensen die een Senseo willen hebben, en vlak bij de Duitse grens wonen: zoek de dichtstbijzijnde Mediamarkt op, en koop hem daar. De pads kun je het beste in NL blijven kopen, die zijn daar idioot duur.

Remmelt

Ongelezen bericht door Remmelt »

Whahaha, eigen schuld, het ding is ook nog duurder dan een senseo.
Wat een zielige reactie is dit zeg!!

Ik zat er aan te twijfelen om er ook 1 te kopen; ben ook benieuwd naar meer reakties...

Storm0209

Ongelezen bericht door Storm0209 »

Kijk eens op de site van kieskeurig voor de ervaringen, ze spreken vaak over te koude koffie.

Rvdp

Ongelezen bericht door Rvdp »

Hallo,

Ik werk zelf in een electro winkel.
De gustino's met typenummer TKP300X worden door de winkeliers probleemloos omgeruild voor bijvoorbeeld de nieuwe Gustino's met typenummers TKP301X (deze types kennen vooralsnog geen problemen)
De problemen, koude koffie, onjuiste hoeveelheden, knipperende ledjes zijn bij Bosch ook bekend vandaar deze omruilregeling (uiteraard wel met aankoopbon)

De X bij de nummers staat voor een ander nummer maar dat is puur het kleurnummer.

Grt
Rvdp

Astra23

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste mensen,

Het "defect" welke zich voordoet bij de Gustino wordt, vaak onbewust door de gebruiker zelf veroorzaakt. Doordat de ontkalkingscyclus voortijdig wordt afgebroken doen deze problemen zich voor. Dus voor iedereen met een Gustino koffiezetter. Lees goed de gebruikersinstructies voor het juist ontkalken van uw Gustino.

Groeten: een servicemonteur, werkend voor een witgoedfabrikant

caddygirl

Ongelezen bericht door caddygirl »

Ik wou er ook altijd 1 aanschaffen, maar heb gelukkig eerst het internet doorgespit. Op (ik geloof) vergelijken.nl kun je zien dat 9 van de 10 reacties allemaal negatief zijn! Dus ben toch maar voor de senseo gegaan.

Noa75

Ongelezen bericht door Noa75 »

Ik heb er 1 gekregen van het nieuwste type.Heb hem na 2 keer gebruiken weer in de kast gezet en mijn senseo weer tevoorschijn gehaald. Koffie is lauw, totaal geen schuimlaag zoals je dat gewend bent van de senseo.
Ben blij dat ik hem zelf niet gekocht heb, zou er anders enorm veel spijt van hebben.
Als je een beetje rondkijkt op internet zul je zien dat op diverse veilingsites enorm veel van deze apparaten te koop worden aangeboden.
groetjessss

funky59

Ongelezen bericht door funky59 »

probeer eens poedermelk dan wordt je koffie in iedergeval niet zo koud

dutchflyer

Ongelezen bericht door dutchflyer »

Heb 't apparaat deze week in gebruik genomen.
Perfect kopje koffie, de schuimlaag deert me niet.
De Senseo is de kast ingegaan. Lekkend water-reservoir.en
andere ellende. Heb tijdens de garantie perode al 2 keer een
nieuwe gekregen.

Bommel_B

Ongelezen bericht door Bommel_B »

Hebben deze Gustino gekocht om de mooie rode kleur. :D

Ook bij mij twee keer omgeruild, maar nu probleemloos en lekker bakje koffie "met schuim"en het weg trillen van de twee kopjes heb ik op gelost door het grond plaatje om te keren nu trillen ze naar elkaar toe. :)

Nadeel is wel dat de houdertjes voor de losse koffie niet werken :cry:

famke

Ongelezen bericht door famke »

Ik ben sinds mei in bezit van de Bosch serealine senseo.
Plus punten vind ik dat je direct koffie hebt zonder opwarmtijd
goed schuim ,makkelijk te bedienen en weinig ruimte inbeslag nemend.
Koffie is goed van temperatuur, wil je hem langer warm gewoon kleine thermokoppen/mokken nemen.Ik heb nu 1 x knipperend lampje gehad om te ontkalken, loop je dit proces volledig door geen enkel mankement of probleem. Ideaal apparaat

vandeneshof

Ongelezen bericht door vandeneshof »

Ik heb zelf al een tijdje dit apparaat van Bosch en ben er zeer tevreden over:
1. de temeperatuur is aanmerkelijk hoger dan de senseo
2. het apparaat behoeft geen opwarmtijd, aanzetten en direct de knop indrukken voor een kop koffie
3. het apparaat geeft zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden
4. door de hogere druk lekt het apparaat minder lang na, het overloopbakje blijft nagenoeg leeg
5. het apparaat heeft meer smaak mogelijkheden dan de senseo, je kunt voor 1 (maar natuurlijk ook voor 2 personen) eem kleine of een grote kop zetten.

Het enige probleem dat ik heb gehad met het apparaat was 5 minuten na de aanschaf, voordat ik het had uitgepakt. De handgreep van de doos scheurde en het apparaat viel met veel geweld op straat, echter gelukkig goed beschermd dus geen schade...

theopm

Ongelezen bericht door theopm »

Ons 1e apparaat (Crealine) gaf ook problemen. Lekkage. Trillen.

Nieuw apparaat gekregen.
Werkt prima. Geen lekkager, geen trillingen. Hete koffie. Temperatuur in ieder geval boven de 50 graden. (Thermometer geeft niet hoger aan)
Schuim op koffie niet zo van belang.
Ligt misschien ook aan soort koffie.

Kortom snel 1 of 2 goede koppen koffie. javascript:emoticon(':lol:')

ansepans

Ongelezen bericht door ansepans »

vorige week kochten we bij de kijkshop een bosch gustino.
we vielen voor het design, hij was smaller en sneller dan de senseo! nou dat was echt wel wat.
thuisgekomen, werd het al gauw een kater.....de koffie werd alleen warm als je kleine kopjes ging zetten en bij grote koppen werd de koffie 'pieslauw'.
bij het zetten van 2 koppen/kopjes tegelijk, werd het ene kopje veel voller dan de andere.
aangezien ze bij kijkshop een termijn van teruggave hebben van 16 dagen werd de gustino al weer na 3 dagen teruggebracht. de cassiere deed moeilijk om het feit dat we de gustino terugbrachten omdat hij niet voldeed aan onze eisen en wou hem niet terugnemen voor een ander apparaat als de senseo, omdat het al gebruikt is geweest, je kon de koffie duidelijk ruiken.....beetje vreemd toch? hoe kun je anders zo'n apparaat dan testen? in elk geval wou ze het apparaat wel innemen voor fabrieksgarantie en zouden we zo ongeveer 20 dagen zonder koffiezetter zitten! vervolgens ging ze nog even navragen bij de bedrijfleider en kwam met hetzelfde antwoord terug, we moesten hem gewoon achterlaten voor onderzoek in fabriek.
onze gegevens werden vervolgens in de computer ingevoerd en toen kwam ze tot de ontdekking: DE GUSTINO MOCHT TOCH WORDEN OMGERUILD!!!!!
wij gelukkig. we zochten een nieuwe senseo van philips uit en gingen weer als tevreden klanten naar buiten.
het gustino apparaat is volgens ons troep, het verwarmd niet voor en het gaat zo snel dat het water, wat toch koud uit de kraan komt, niet voldoende wordt opgewarmd. je koffie moet je direkt opdrinken zodra het in het kopje zit, dan is de temperatuur nog acceptabel, ff wachten, geen denken aan, binnen een paar tellen is het koud.
mijn advies: wil je een goed werkende koffiepadmachine? neem gewoon een senseo-apparaat. die werken nog het beste.
ik heb het idee, dat bosch met de gustino mee wou liften in het succes van de senseo van philips en het ontwerp niet goed genoeg heeft uitgedacht.

Gesloten