LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot.nu-nee

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
acjzr1

Boycot.nu-nee

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Boycot.nu jaagt op spoken.
Het is algemeen bekend dat het niet de oliemaatschappijen zijn die de prijs bepalen,maar onze overheid.Dat Shell marktleider is doet daaraan niets af.Shell verdient net als de andere oliemaatschappijen bijzonder wijnig aan de verkoop van autobrandstoffen (enkele centen per liter) terwijl onze overheid (die bij boycot.nu volledig buiten schot blijft) gaat lopen met ruim 75% van de prijs die wij als automobilist aan de pomp betalen voor een liter euro95.De acties van boycot.nu zijn dus net als de door onze overheid voorgestelde kilometerheffing(die we dus al dubbel en dwars betalen) volkomen onzinnig.Ik vind het niet erg om te betalen voor wat ik gebruik,maar betalen voor gaten in de begroting,voor openbaar vervoer dat niet rijdt,of voor verkeersremmende maatregelen zodat ik dagelijks betaald in de file sta gaat mij toch echt te ver. :evil:

winnipeg

Re: Boycot.nu-nee

Ongelezen bericht door winnipeg »

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

Hoe kon Shell dan wel de afgelopen week de prijs verlagen als ze zogenaamd 'weinig' winst maken ?

Ga dus niet zielig doen dat Shell & co niet genoeg zouden verdienen aan die ingeblikte stresskippen die iedere dag weer in de rij gaan staan voor de file ...

Weet je hoe je de maatschappijen dwingt om de prijs te verlagen ?

Door de auto te laten staan en te kiezen voor alternatieven, want zo lang er vraag is naar benzine groter is dan het aanbod hebben zij de touwtjes in handen ...

acjzr1

Zolang onze overheid zo extreem veel verdient aan belasting en accijns op autobrandstof en er gewoon geen alternatieven zijn voor heel veel mensen is het heel vreemd dat steeds de oliemaatschappijen als boosdoener worden afgeschilderd.Rijden op zuiver plantaardige olie,mag zelfs niet van onze overheid omdat er geen accijns wordt geheven over deze olie.Het gaat dus niet over het milieu maar gewoon om het geld.Nog even dit :als de benzine een cent goedkoper of duurder wordt daalt of stijgt de prijs aan de pomp met enkele centen,door toedoen van onze overheid.

JaFO

Er zijn zat alternatieven :
- de fiets
- de benenwagen
- verhuizen
- het openbaar vervoer
- gas
- diesel
- accu

En waar staat dat rijden op zuiver plantaardige olie niet mag ?

acjzr1

Beste JaFO volgens de wet is het niet toegestaan om op zuiver plantaardige olie te rijden...dat staat dus in de wet.De zogenaamde alternatieven die jij noemt slaan nergens op.Ik moet namelijk binnen korte tijd op verschillende locaties kunne zijn welke tientallen kilometers van elkaar vandaan liggen en dit 24 uur per dag,dus graag geen domme reacties meer,je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Met vriendelijke groet;acjzr1 8)

JaFO

Dan regel je je afspraken zodanig dat je niet zoveel moet reizen.

En dan nog ... wat is 10 kilometer met de fiets ?
Niks toch. Klein half-uurtje fietsen (of minder als je echt sportief bent)

Kwestie van plannen, een klein beetje moeite doen en leren rekenen.

Zeker in een stad ben je met de fiets stukken sneller dankzij de verkeerslichten en files waar de stresskippen gebruik van moeten maken.

Ach ... het is ook niet toegestaan om door rood te rijden.
En toch doet 90% van de verkeersdeelnemers het.

Harder rijden dan het maximum is ook fout ... en daar hoor ik ook niemand over klagen.

De enige reden om het plantaardige alternatief te verbieden is dat de oliemaatschappijen er niks aan verdienen. In het buitenland (Duitsland) is de zogenaamde bio-diesel helemaal geen illegaal of onbekend product, maar wij zitten hier nog in de prehistorie dankzij Shell & co.

En dan nog ... als je het geld dat je verdient spaart dan kun je makkelijk een eventuele 'boete' betalen. *Als* ze je al kunnen arresteren ...

acjzr1

Beste JaFO,je wil het duidelijk niet begrijpen.Tientallen kilometers is duidelijk meer dan 10 en de fiets of brommer zijn dan ook geen reeel alternatief.Storingen laten zich helaas niet plannen want dan zouden ze preventief verholpen worden.Shell bepaalt niet dat rijden op zuiver plantaardige olie niet mag,dat doet onze overheid.De pakkans wanneer je het toch doet is 100% i.v.m. de a.p.k. Harder gaan rijden of door rood is een advies wat zelf de grootste idioot niet serieus kan nemen,zeker niet wanneer je denkt aan de veiligheid van anderen en van je zelf.Wanneer je je rijbewijs nodig hebt voor je werk is het al helemaal out of the question om alle regels maar aan je laars te lappen.Verhuizen is ook geen optie omdat ik dan verder van de andere locaties kom te wonen waar ik ook snel moet kunnen zijn.
Ik zal je een voorbeeld geven Mijn reistijd met de auto zit tussen de 25minuten als het rustig is en ik behoorlijk doorrij,tot maximaal 45minuten als het echt heel erg druk is en ik de files niet kan omzeilen.
De reistijd overdag is met het OV minstens een uur tot vijf kwartier(volgens 9292 en met gebruik van alle vormen van OV).
Vertrekken na 23:08u is NIET mogelijk.Vertrekken om 22:24u levert een reistijd op van anderhalf uur.Vertrek voor 6:16u is niet mogelijk envertrekken om 6:16u levert een reistijd op van bijna anderhalf uur zodat ik met het OV op normale werkdagen niet eens op tijd kan komen aangezien ik om uiterlijk 7:30u begin en dus om 7:15u uiterlijk aanwezig wil zijn en niet om 7:41u wat zonder vertraging de vroegste mogelijkheid is.
Ik hoop dat ik het nu wel duidelijk genoeg heb gemaakt.
Met vriendelijke groet acjzr1 :)

Gesloten