| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bobbels in frontpanelen kunstof folie
Bobbels in frontpanelen kunstof folie
Help: ik heb bobbels in de frontpanelen van mijn keukenkastdeurtjes. Het zijn MDF deurtjes met kunststof folie. De keuken is net 4 jaar oud. Paul Wissink Keukens heeft deze keuken in de zomer van 2001 geplaatst. Mag dit met deze zeer korte levensduur en wat kan ik eraan doen. Fabricagefout????? Graag reacties! 
Re: Bobbels in frontpanelen kunstof folie
Bobbels in fronten van foliedeuren kan weleens voorkomen. Een goede leverancier zal er zeker voor zorgen dat je nieuwe fronten krijgt. De ene zal het gratis doen, de ander zal een billijke vergoeding vragen voor het gebruik van 4 jaar. De meeste Duitse fabrikanten leveren voor bijna NUL euro nieuwe deuren!
Ik heb Paul Wissink Keukens gebeld en kreeg 0,0 antwoord. Het zou door de afwasmachine komen (het betreft de koelkastfront, afwasmachinefront en het front naast de afwasmachine) en ik hoef geen vergoeding te verwachten. Ik begrijp dat ze in eerste instantie hun hakken in het zand zetten, omdat iedereen anders gaat claimen. Het is toch niet de bedoeling dat ik rechtstreeks de fabricant benader??
Beste Jessica,
De dealer had jullie van te voeren moeten waarschuwen of de kwaliteit en de eigenschappen van folie omtrokken fronten. De omschreven fronten (door de hoeveelheid waterdamp) zijn pas het begin van de ellende met (de meeste) foliedeuren.
Persoonlijk vind ik dit een fout van de dealer, mits deze jullie hiervan op de hoogte heeft gesteld, en dat jullie bewust voor folie hebben gekozen.
Wij verkopen om deze redenen absoluut geen folie omtrokken deuren.
Gr. David
De dealer had jullie van te voeren moeten waarschuwen of de kwaliteit en de eigenschappen van folie omtrokken fronten. De omschreven fronten (door de hoeveelheid waterdamp) zijn pas het begin van de ellende met (de meeste) foliedeuren.
Persoonlijk vind ik dit een fout van de dealer, mits deze jullie hiervan op de hoogte heeft gesteld, en dat jullie bewust voor folie hebben gekozen.
Wij verkopen om deze redenen absoluut geen folie omtrokken deuren.
Gr. David
David.
Nu generalisseer je voor wat betreft foliedeuren. Als jullie keukenzaak geen folie verkoopt om deze reden mis je een bult omzet. Ik ken een foliedeurfabrikant die enkele duizenden foliedeuren per week maakt. De reklamaties hierop zijn minder dan 0,3%! Folie heeft op dit moment ca. 35% van de markt. Er zijn dus duizenden gebruikers welke zeer tevreden zijn met hun foliedeur keuken.
Jessica.
Zoals ik al eerder zei, vind ik dat de dealer zich schappelijk moet opstellen. Als hij een deelbetaling verlangt voor het gebruik van 4 jaar, is dit redelijk. Anders heb je GRATIS 4 jaar gebruik gehad. Wat is redelijk? Als je uitgaat van een levensduur van 20 jaar, is het dus 20%. Als een nieuwe deur € 125,00 zou kosten is dit dus € 25,00 per deur bijbetalen.
Nu generalisseer je voor wat betreft foliedeuren. Als jullie keukenzaak geen folie verkoopt om deze reden mis je een bult omzet. Ik ken een foliedeurfabrikant die enkele duizenden foliedeuren per week maakt. De reklamaties hierop zijn minder dan 0,3%! Folie heeft op dit moment ca. 35% van de markt. Er zijn dus duizenden gebruikers welke zeer tevreden zijn met hun foliedeur keuken.
Jessica.
Zoals ik al eerder zei, vind ik dat de dealer zich schappelijk moet opstellen. Als hij een deelbetaling verlangt voor het gebruik van 4 jaar, is dit redelijk. Anders heb je GRATIS 4 jaar gebruik gehad. Wat is redelijk? Als je uitgaat van een levensduur van 20 jaar, is het dus 20%. Als een nieuwe deur € 125,00 zou kosten is dit dus € 25,00 per deur bijbetalen.
Ik heb schriftelijk aangetekend een schrijven gestuurd met het verzoek om tot een oplossing te komen op grond van artikel 21 boek 7 van het burgerlijk wetboek. Ik ben benieuwd. Wordt in ieder geval vervolgd. Alvast bedankt voor alle info.
Volgens mij kan de stoom uit de vaatwasser na bepaalde tijd inderdaad problemen gaan geven met foliedeuren. Net als de hitte van de oven als je die opent. Bedrijf waar ik gewerkt heb werkte om die reden ook niet (meer) met foliedeuren. Omzet mislopen viel erg mee aangezien het meestal toch de wat duurdere keukens betrof en de klanten zowiezo meestal massief houten fronten wilden of gelakte MDF fronten.
Een beetje fatsoenlijke leverancier geeft minimaal vijf jaar garantie en dus zou je toch minimaal de helft vergoed moeten kunnen krijgen lijkt me.
Een beetje fatsoenlijke leverancier geeft minimaal vijf jaar garantie en dus zou je toch minimaal de helft vergoed moeten kunnen krijgen lijkt me.
Ik krijg de frontpanelen volledig vergoed. Als reactie op mijn schrijven is Paul Wissink keukens, afgelopen donderdag langs geweest om de keuken persoonlijk te beoordelen. Conclusie: dit mag nog niet en ik krijg de fronten volledig vergoed. De afwikkeling kon nog even duren. Dit hangt van de betreffende fabrikant af, maar toch. Goed nieuws. In ieder geval bedankt voor alle info.