LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantiebewijs... (of toch niet?)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
JVW
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2005 12:11

Garantiebewijs... (of toch niet?)

Ongelezen bericht door JVW »

Hi,
Wij hebben een aantal weken geleden een matras en 2 lattenbodems gekocht bij Easy Matras in Alkmaar en daarbij werd een schriftelijke fabrieksgarantie en een van Easy Matras vermeld. (http://www.easymatras.nl)

Deze zaten er bij de levering echter niet bij.

De bezorgers hadden een uitdraai van de bestelling (via internet) mee (overigens alleen maar van het matras en niet van de lattenbodems)
Dit papiertje werd bij aflevering alleen maar overhandigd en niet afgetekend.?

Na diverse e-mails te hebben verstuurd over hoe het zit met de schriftelijke garantie, werd medegedeeld dat de e-mail uitdraai van de bestelling het garantiebewijs is? En deed daar de zaak mee af!

Naar mijn mening moet een garantiebewijs toch aan meer voorwaarden voldoen, zoals;
a) volledige firmanaam met contactgegevens
b) de betreffende producten met vernoeming van de aanschafprijs
c) de garantievoorwaarden van de fabriek en de leverancier.

Dus wederom in de pen en gevraagd naar het officiele garantiebewijs.
Na 1 1/2 week kreeg ik het (volgens Easy matras) garantiebewijs per post thuisgestuurd.
Dit bevatte dezelfde e-mail bestelling uitdraaien die reeds lang in mijn bezit waren met de mededeling dat dit voldoende en het het garantiebewijs is. (In deze uitdraaien wordt met geen woord gerept over garantie)

Mijn vraag; Is dit inderdaad een garantiebewijs c.q voldoende?
Zoniet, wat moet het dan wel bevatten?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
John

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Garantiebewijs... (of toch niet?)

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als de winkel zegt dat het voldoende is dan is dat zo, Ik zou alleen wel de e-mails en brieven waarin ze dat zeggen bewaren, zodat ze niet meer op hun woorden terug kunnen komen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Garantiebewijs... (of toch niet?)

Ongelezen bericht door gravedigger »

2 Dingen zijn hierbij van belang. Betalingsbewijs en aanjoop bewijs(e0mail uitsraai) mits dat de afleverdatum bevat). Vanaf die datum geldt sowieso een wettelijke garantie van 2 jaar. Daarnaast kunnen mondelinge afspraken zijn gemaakt.Ik heb ze;f vorige week een boxsprong en losse matras gekocht. De verkoper/eogenaar gaf mij daarop mondeling 5! jaat garantie. Daarop kan ik hem dus vastpinnen bij een gechil.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Garantiebewijs... (of toch niet?)

Ongelezen bericht door NAK »

Als de winkel zegt
Kan een winkel praten???????? :lol:

John1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2006 20:12

Re: Garantiebewijs... (of toch niet?)

Ongelezen bericht door John1979 »

2 Dingen zijn hierbij van belang. Betalingsbewijs en aanjoop bewijs(e0mail uitsraai) mits dat de afleverdatum bevat). Vanaf die datum geldt sowieso een wettelijke garantie van 2 jaar. Daarnaast kunnen mondelinge afspraken zijn gemaakt.Ik heb ze;f vorige week een boxsprong en losse matras gekocht. De verkoper/eogenaar gaf mij daarop mondeling 5! jaat garantie. Daarop kan ik hem dus vastpinnen bij een gechil.
Dat word dus niks. Het word bij een geschil zo als bijna altijd een JA NEE geroep. Mondelingen toezeggingen doe ik nooit, alles op papier. Ik heb genoeg ervaring met die mondelingen toezegginen die als het puntje bij het paaltje komen niks waard zijn aangezien het altijd uit draait op een JA NEE geroep.


Groetjes John.

Gesloten