LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo family

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bulma
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:52

wanadoo family

Ongelezen bericht door bulma »

Ik zit erover te denken om internet te nemen. Ik heb geen vaste telefoon en kabel, dus de winkelier bood mij aan om het goedkoopste kpn abonement te nemen en daarbij het wanadoo family paket.
Nou is mijn vraag: Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En wat is die ervaring?
Alvast bedankt. :wink:

Mr T
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2005 18:42

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door Mr T »

Hallo

ik heb sinds een week een abbo op Family met telefoon. Dusver geen problemen. Alleen ff rekening houden met de zg draadoze versie. Deze werkte aanvankelijk niet. Bij contact met de helpdesk werd verwezen naar m'n moederbord dat mogelijk een VIA chipset zou hebben (ehhhhhh ja). Heb toen zelf maar de stoute schoenen aangetrokken en mun oude draadloze Netgear router aangesloten op de ethernetuitgang en jawel... het werkt als een beest! Ff een kleine tip: kijk wel gff (indien mogelijk) waar de dichtstbijzijnde centrale ligt en waar je ISRA punt in huis is. Dit laatste is het punt waar de telefoon binnenkomt. Normaal moet de livebox zo kort mogelijk op dit punt worden aangesloten. De telefoon via Wanadoo werkt overigens goed. Alleen wat ruis (maar je kunt wel voor niets bellen naar nog alle aanwezige telefoonaansluitingen in di landje. Succes met je beslissing. :wink:

martinschiphorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2005 16:59

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door martinschiphorst »

mijn ervaring met Wanadoo is bijzonder negatief, maar eerlijk gezegd denk ik dat andere maatschappijen niet veel beter presteren. Het internetten en telefoneren op zich gaat prima als je het geen probleem vind dat eens in de zoveel tijd je verbinding eruit ligt. Je moet dan die livebox resetten of stekkers eruit en erin, etc.
Op het moment dat er andere problemen ontstaan wordt het een living hell. Zo was tot twee maal toe mijn factuur te hoog omdat zij voor een bepaald 0900-informatienummer circa 52,5 ct/min teveel in rekening hebben gebracht. Al met al zo'n 50 euro te hoge factuur. Ik heb dit begin augustus gemeld. Een miljoen keer gemaild en gebeld. Intussen is het eind september en ben ik net weer online na afgesloten te zijn geweest wegens betalingsachterstanden (?!). Onder protest toch maar betaald om weer een verbinding te hebben maar de battle gaat nog steeds door.
Kortom: ik zou dus heel goed overal alles vergelijken, met name ook kwaliteit van service en dergelijke. Ik zou liever een duurder abonnement hebben en dan weten dat je vragen binnen redelijke termijn worden behandeld dan zoals het nu gaat.
Succes met beslissen!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als ik de reacties op de fora lees, is het nu nog wel zinvol even te wachten totdat de providers de boel op orde hebben,

Sommige providers maken er een grote puinhoop van, en als het systeem het doet, gebeurd het regelmatig dat de telefoonservice uitgevallen is, dus bellen is dan onmogelijk!,

En er worden soms buitensporig hoge rekeningen naar de klanten gestuurd!, en dit handelt dan over bedragen waar jij en ik niet vrolijk van worden!

Dus even wachten kan zeker zinvol zijn!, als de "kinderziekten" van het bel/internet systeem verdwenen zijn, is het een prima alternatief voor de "vaste" telefoon.

Vriendelijke Groeten,

Ulbe

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door VV »

Wanadoo is de grootste baggerprovider van dit land. Je moet wel een enorme masochist zijn, wil je je met die kl...te Fransen inlaten.

Overgestapt op family en vervolgens drie maanden zonder ADSL gezeten.
Een helpdesk van nul komma niks en wel abonnementsgeld blijven afschrijven.

Ik zit nu bij Het Net (heb nog een financieel en administratief appeltje te schillen met die inbrekers in Amsterdam) en dat functioneert tenminste zoals het moet.

- Ik wacht nog op een terugstorting van mijn drie maanden teveel betaalde abonnementsgeld.
- Live box teruggestuurd wat ook nog eens 12,50 euro kostte. Die live box zorgde er ook nog eens voor dat ik geen nummerweergave en doorschakelfunctie op mijn telefoon had.

Wanneer de helpdesk je gaat vertellen dat er een 'case' is aangemaakt, kun je wel inpakken...dan is alle kans op een goede afloop verkeken en kun je alleen nog maar met een grote bek van ze af.


Om nog maar te zwijgen van de emotionele schade die ik heb moeten oplopen in de wachtstand van de helpdesk. Het is echt geen pretje om voor de honderdste keer David Bowie in je oor te horen tetteren: We could be heroes.....het zouden inderdaad helden kunnen zijn als ze hun klanten eens wat serieuzer namen...
Laatst gewijzigd door VV op 12 okt 2005 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

wietsez
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2005 11:07

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door wietsez »

Wanadoo is idd een ramp. :cry:
Wij hadden een abbonement genomen met een redelijke actie voor 1 jaar. Ik heb toen bij onze aanmelding gevraagd of ze ons na het jaar weer wouden uitschrijven als abbonee omdat het maandbedrag voor de adsl dan een stuk omhoog ging. Nu waren we dus een jaar verder.
Wat is er gebeurt: ze hebben ons stilzwijgend TOCH verlengt met een jaar terwijl dit niet zou. Ik bellen met helpdesk, maar een telefoniste is eigenlijk niet ervoor te krijgen. Je moet minimaal een half uur wachten voordat je er iemand voor krijgt. En ik kon het niet meer ongedaan maken omdat ik NIET meer een maand van te voren na het jaarcontract had aangegeven dat ik niet meer abbonee wou zijn.
Dus hierbij wil ik iedereen waarschuwen en zeg liever je abbonement 2x op dan 1x want de organisatie van wanadoo is prut :twisted:

wietsez
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2005 11:07

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door wietsez »

Ik heb bij de aanmelding direkt telefonisch aangegeven dat ik na een jaar het abbonement wou opzeggen en dit was geregeld zei de telefoniste die mij toen te woord stond. NOU NIET DUS nu zit je, of je het nou wilt of niet, weer een jaar vast aan die wanadoo :!: Toen ik er vorige week heenbelde kreeg ik de wind van voren dat het mijn fout omdat ik me nooit had afgemeld en het was niet meer mogelijk om het volgende jaarcontract te schrappen :evil:

romke944
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:53

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door romke944 »

wannadoo tracht nwe clienten te krijgen.
Geeft een aantrekkelijke aanbieding maar........
welke tarieven gelden over een jaar? Daar is geen antwoord op te krijgen
Rom

zamie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2005 14:06

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door zamie »

Ik hoop dat je er goed over na denkt ik zelf heb geen goede ervaring met hun ik ben uit eindelijk over gestapt naar een andere provider en die ik nu heb bevalt mij best

riekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2005 20:11

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door riekje »

wij hebben nog geen livebox, maar wel gewoon adsl via Wanadoo e nnog nooit problemen gehad. volgens mij hoor je alleen mensen die wel problemen hebben op forums. alle providers hebben hun problemen.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door hoffie »

internet bellen staat gewoon nog in de kinderschoenen, zou daar gewoon nog half jaar mee wachten en kijken wat de ervaringen zijn van de mensen die niet willen wachten

rlansink
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:15

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door rlansink »

Ik heb zelf wanadoo direct, deze heeft hetzelfde kastje als de family uitvoering en dit werkt heel goed. Ze zijn bij eventuele vragen nu heel goed bereikbaar en je belt gratis. Alles bij elkaar opgeteld ben je ongeveer evenveel kwijt dan als bij de kpn, maar dan heb je nu wel internet erbij met een hoge snelheid. Dit moet je er ander nog bijnemen. Ik ben zelf zeer tevreden, alleen moet ik nog even wachten voor wanadoo family, in verband met het jaarcontract van wanadoo direct.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door ?? »

@Romke944: Beter lezen. Wanadoo Family: eerste jaar EUR 22,50 per maand, daarna EUR 23,95. Staat heel duidelijk op de website van Wanadoo.

rlansink
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:15

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door rlansink »

wanadoo family mét telefonie kost 27.50. Misschien hebben ze nu een aanbieding maar 22.50 is -zonder- telefonie.

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door suske »

hallo.
ik geloof dat ik ook maar even moet reageren want 90% is zo negatief over wanadoo .
ikzelf heb nu ruim een jaar een abbo bij wanadoo en tot nu toe geen problemen ,goede service ook via de helpdesk .
mischien ligt het eraan hoe je je opstelt tegen over hun.
alles beter dan het net want daar ben ik nog steeds niet af.
groeten

familie suyker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2005 22:13

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door familie suyker »

Een ieder ziet geregeld de aanbieding overstappen naar wanadoo famely want het kan niet beter. Even voor de duidelijkheid ik heb al een ADSL verbinding van wanadoo dus hoe moeilijk kan het zijn overstappen bij één en de zelfde provider. Echter ik ben al vanaf mei bezig met overstappen eerste instantie proberen je het zelf wat is er nou zo moeilijk even je geven invoeren even doorgeven dat je al ADSL hebt tevens je postcode en huisnummer invoeren en de computer doet zijn werk. Na een aantal seconde geeft het programmatje aan dat de gegevens niet kloppen dan nog maar een keer voor het geval ik toch iets mis heb gedaan. weer het zelfde antwoord. Wat nu dan maar even bellen eerst nummer A bellen nee meneer u moet een ander nummer hebben inmiddels geland bij nummer X krijg je een vriendelijk iemand aan de lijn die het samen met jou nogmaals probeerd en weer niets. O dan is het een administratief probleem. Als u morgen tussen 9 en 17 wil bellen dan kunnen zij u helpen zo beland ik inmiddels bij telefoonnummer Y. De volgende dag gebeld meneer een bekent probleem dit kan even duren 1 a 2 weken maar we lossen het voor u op.
Na al die uren bellen schoot het mij te binnen dat je ook naar de wanadoo helpdesk kon mailen. dus zo gezegt zo gedaan inmiddels alweer aan mailtje7 en wat gebeurd er NEE ik geen ADSL famely en krijg het ook niet omdat het bij mij in de omgeving nog niet aanwezig is. Hadden deze vriendelijke mensen dit al vanaf dag één niet kunnen zeggen dit had een hoop tijd en een hoop .... bespaart
Maar dit is nog niet alles Ik weer naar de wanadoo site en even mijn postdode, huisnummer invullen en ADSL reed aanwezig aan vinken en daar zie ik dat ADSL Go (€26,95) het beste voor mij is en nu eens invullen dat ik nog geen ADSL heb en wat gebeurd er ADSL Direct (€23,95) blijkt plots het beste voor mij te zijn rara hoe kan dat ik weet het niet en wil het ook niet meer begrijpen.

gijsl
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2005 00:22

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door gijsl »

Hallo Bulma

Vanaf februari 2005 heb ik Wanadoo Adsl Direct + telefonie voor het eerste jaar voor 22,50 per maand + kosten KPN belbudget ca 9,50 per maand. Daardoor betaal ik nu in totaal 33,00 per maand. Ik heb zelf de Adsl aangesloten en de aanwijzingen gevolgd. Bij mij werkte in 1 x alles perfect. Ik heb dit enkele kennissen aangeraden. Bij hen ging dit ook zonder problemen. Een vriendin heb ik geholpen en bij haar ondervonden we wel heel wat problemen voor het voor elkaar was, maar uiteindelijk troffen we een uiterst deskundige medewerker van de helpdesk die door aanwijzingen de zaak oploste.

Als je een veelbeller bent naar vaste telefoonnummers kun je niet goedkoper uit zijn dan met Wanadoo Adsl + telefonie. Ik heb begrepen dat de nieuwe abonnee's voor Wanadoo Adsl family + telefonie geen aparte Kpn belbudget meer hoeven te betalen. De aanbieding is nu dan ook nog voordeliger namelijk 27,95 voor het eerste jaar.

Als je alleen Adsl family zou nemen ben je voor het eerste jaar 22,50 per maand kwijt en zou je nog apart telefoonkosten krijgen van Kpn. Voor 5,45 meer heb je de telefonie van wanadoo erbij en geen nota Kpn.

Kortom Bella Wanadoo Adsl family is een aanrader.

Succes.





[/b]

A.L. Trouwborst
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2004 15:18

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door A.L. Trouwborst »

Overgestapt naar Wanadoo Famylie met livebox één grote ellende. Zit nu al 3 weken zonder ADSL. Voor de telefoon op de livebox mag je geen dect gebruiken anders heb het voordelige tarief niet. Kom je allemaal later achter als je op hun site naar probleem oplossingen zoekt. De helpdesk kost veel is slecht bereikbaar en onkundig. Nu zou het probleem bij KPN zitten. :x

O.v.d.Zee

speler
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005 12:18

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door speler »

Vanaf 25 augustus al bezig om een constante verbinding te krijgen met de livebox. Helaas lukt het niet. Moet soms 5x per uur een willkeurig telefoonnummer draaien om weer verbinding te krijgen. ook een nieuwe livebox geeft nog niet het gewenste resultaat. Overigens heb ik nog wel telefoon via kpn.
Voorheen had ik adsl-lite bij wanadoo en zelden problemen.
zou er wel vanaf willen maar ja dan loop je weer tegen de nodige extra kosten aan. Wordt tijd voor een regel die de provider hiervoor aansprakelijk stelt; misschien dat ze dan een goed product op de markt zetten.

SYDR
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:40

Re: wanadoo family

Ongelezen bericht door SYDR »

Al ruim twee jaar wanadoo cable internet abonnee. Service , verbinding en snelheid is prima.
Als je een kabel internet aansluiting neemt ipv adsl heb je helemaal niets meer met de kpn te doen.

Gesloten