LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opel astra 1.6l 8kl
opel astra 1.6l 8kl
een opel astra bj2000, is het normaal dat de astra binnen 2 jaar een nieuwe uitlaat moet hebben. of elk jaar een nieuwe koplamp moet hebben van wege lekerij in de koplampen. en dat de dasbaord verlichting zo door brand. zijn er bij andere opel rijder dit een bekende probleemen of binnen 2jaar een nieuw contact slot aan het stuurwiel moet vervangen worden wand de wagen start niet meer.en nog een probleem als de verbrandings gassysteem als de uitlaatgassen een gedeelte weer terrug gaan naar de motor dat systeem was ook defect. en nog meer kwalen. komt dit meer voor bij opel. astra en ook vectra?? ik hoor het graag. valt er nog iets onder de garantie?
Re: opel astra 1.6l 8kl
Beste rfolkers,
Ik weet geen antwoord op alle problemen. Het probleem met de uitlaatgasrecirculatieklep (als je deze bedoelt) is bekend bij deze motorversie. Volgens een bericht van Opel Nederland van 18 mei 2001 kan bij een beperkte serie deze vast blijven zitten en dient deze kostenloos vervangen te worden. Je moet Opel nederland maar eens bellen (078-6422300)
Ik weet geen antwoord op alle problemen. Het probleem met de uitlaatgasrecirculatieklep (als je deze bedoelt) is bekend bij deze motorversie. Volgens een bericht van Opel Nederland van 18 mei 2001 kan bij een beperkte serie deze vast blijven zitten en dient deze kostenloos vervangen te worden. Je moet Opel nederland maar eens bellen (078-6422300)
WIE HEEBBEN ER OOK SLECHTE ERVARINGEN MET HET MERK OPEL. IKZELF STA MEER STIL DAN DAT IK RIJ. VOLGENS DE WEGENWACHT IS OPEL 'EEN GROOT DRAMA'. VOORAL DE 16 KLEPPERS ( ECOTECH MOTOREN) ZIJN ZEER STORINGSGEVOELIG. EEN ANDERE WEGENWACHTER NOEMDE DEZE MOTOREN DAN OOK "ECOPECH MOTOREN". ZELF BEN IK AL AAN DE ZESDE EGR- KLEP BEZIG ( VERVANGING KOST RUIM 400 EURO ) IK HEB OOK AL DIVERSE DISTRIBUITIERIEMEN EN - ROLLEN MOETEN LATEN VERVANGEN. OOK DE KEERKLEPPEN IVM OLIELEKKAGE. AL DIT SOORT STORINGEN VALLEN UITERAARD BUITEN DE GARANTIE . DUS VOOR MIJ IS HET EENS EN NOOIT MEER OPEL.
Is wel moeilijk met zo'n naam en dan constant stilstaan. Weg met die auto.
Ik ben zelf monteur en over de d-riemen en rollen kan ik zeggen dat opel alle vervangigs intervallen teruggebracht heetf naar 60000km of 4 jaar EGR-kleppen is ook altijd een lastig gedoe. Wij monteren GATES riemen en SKF rollen en die gaan langer mee dan origineel opel en zijn nog goedkoper ook.
Hoewel OPEL bij de meeste mensen een goede naam heeft is de kwaliteit vaak teleurstellend. Vooral de auto's van de begin jaren '90 waren erg slecht ten gevolge van "kostenreductie". Het autotijdschrift Autoweek maakte deze week de rusultaten bekend van een groot representatief tevredenheidsonderzoek. OPEL doet het daar erg slecht. Kijk maar op autoweek.nl
Wij hebben ook Opel Astra 1.6 16v gereden (van september 1998 t/ juni 2001). Nieuw aangeschaft.
Ook veel problemen met deze auto gehad (7x een lamp vervangen, 2x lak bijgespoten op kosten van Opel Nederland, remmen, e.d.).
Dat was na vele Japanse auto's (Mazda en Nissan) de eerste die veel problemen gaf.
Rijden vanaf juni 2001 in een Citroen Xsara Picasso 1.8 16v.
Toshi vindt de Picasso een prima auto
Ook veel problemen met deze auto gehad (7x een lamp vervangen, 2x lak bijgespoten op kosten van Opel Nederland, remmen, e.d.).
Dat was na vele Japanse auto's (Mazda en Nissan) de eerste die veel problemen gaf.
Rijden vanaf juni 2001 in een Citroen Xsara Picasso 1.8 16v.
Toshi vindt de Picasso een prima auto
-
Ik zelf heb een astra 1.6 uit eind 1998 en rijd gemiddeld 50.000 km/jaar. Heb de auto nu een 1,5 jaar in mijn bezit en heb inmiddels 15 koplampjes moeten vervangen a' 8 euro (goedkoopste).
De garage erkent het probleem en zegt dat het eigenlijk een fabrieksfout is van dit model en dat de koplampen doorbranden door een te hoge spanning. Kan Opel hier niet voor aansprakelijk worden gesteld ? Lekker kostenpostje zo. De auto doet het verder prima dus was nog wel van plan enkele jaren te blijven rijden, maar dan niet met nieuwe lampjes elke maand opnieuw.
De garage erkent het probleem en zegt dat het eigenlijk een fabrieksfout is van dit model en dat de koplampen doorbranden door een te hoge spanning. Kan Opel hier niet voor aansprakelijk worden gesteld ? Lekker kostenpostje zo. De auto doet het verder prima dus was nog wel van plan enkele jaren te blijven rijden, maar dan niet met nieuwe lampjes elke maand opnieuw.
-
Moet een goede auto zijn , want hoeveel staat er inmiddels op de teller
-
Er staat nu 114.000 km op de teller
Zeker al twintig jaar geleden zei mijn vader dat Opel slechte spanningsregelaars en waterpompen in haar auto's bouwde.
Lijkt er op dat er nog niets veranderd is in al die jaren.
Lijkt er op dat er nog niets veranderd is in al die jaren.
-
Auto van 1998, 1 1/2 jaar in het bezit [ nu in 2005], rijdt 50.000 kilometer per jaar en er staat 114000 op de teller.