LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Bank debetrente

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Har

ING Bank debetrente

Ongelezen bericht door Har »

De ING bank heeft een nieuwe melkoe ontdekt:

Bij een overboeking vanuit de internet spaarrekening naar de lopende rekening en daarna vanuit de lopende rekening een overboeking naar een andere bank doen kost geld ::: DEBET RENTE.

Zij verwerken de 1* overboeking niet en belasten dan de overboeking met debetrente, ik betaal dus over mijn eigen geld rente .

Hebben alle banken voornoemd fenomeen ????

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: ING Bank debetrente

Ongelezen bericht door Jan1 »

Niet alle banken, b.v. Rabo niet. SNS wel, dit was voor mij de reden om mijn rekening bij SNS op te zeggen. Uiteindelijk is het nadeel voor de bank groter dan de mijne. Vreemde constructie om debetrente over je eigen geld te betalen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ING Bank debetrente

Ongelezen bericht door particulier »

ABN AMRO heeft het ook, de Postbank wacht 2 dagen met daadwerkelijk overboeken. Let altijd op de rentedatum, niet op de boekdatum. Zo worden de kosten van het betalingsverkeer gedekt.

victorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:09

Re: ING Bank debetrente

Ongelezen bericht door victorp »

Kreeg net renteoverzicht van ABN AMRO moet hier tot mijn verbazing debetrente betalen. Weet zeker dat ik niet rood heb gestaan.
Heb alle overboekingen nagekeken en inderdaad blijkt
Bedrag op 23 juli met valuta 23 juli van spaar naar lopende rekening overgeboekt, Op 23 juli van lopende rekening naar externe rekening en dan wordt er door die :evil: abnamro plotseling valutadatum 21 juli gebruikt. met als gevolg debetrente betalen.
Vindt het belachelijk dat dit allemaal zo maar kan.
Heb even gekeken bij uitspraken van Stichting geschillencommissie bankzaken, maar daar wordt lekker vaag gedaan (zie hieronder de uitspraak)
Beleidsvrijheid bank tot vaststelling valuteringsregels
Ten aanzien van de inhoudelijke aspecten van de klacht overweegt de Commissie dat de bank met cliënt in de kredietakte van 12 oktober 1990 alsook in haar Algemene Voorwaarden voor Betaalrekeningen is overeengekomen dat de bank de vrijheid heeft om op basis van haar beleidsuitgangspunten rente en provisies te berekenen op de bij de bank gebruikelijke wijze. Niet is gebleken dat de bank van deze vrijheid een kennelijk onredelijk gebruik heeft gemaakt. Op grond van het bovenstaande concludeert de Commissie dat de vordering van cliënt moet worden afgewezen.

http://www2.sgc.nl/Web/Site/default.aspx

Gesloten