LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vochtschade telefoon
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 sep 2005 09:11
vochtschade telefoon
Begin juli kocht ik een nieuwe mobile telefoon, een siemens A62, voor het bedrag van € 49,95.
De telefoon heb ik zeer zorgvuldig gebruikt en bewaard, in een hoesje. Na een week of 6-7 hield hij er van het ene op het andere moment mee op, niets meer. De verkoper ( t for telecom) vertelde mij dat het wel ee geval van pure pech zou zijn en dat het waarschijnlijk makkelijk op te lossen zou zijn. Na een aantal keren gebeld te hebben naar de reparatiestatus van mijn toestel, bleek na ruim vier (!) weken, dat er vocht schade was geconstateerd. hier kon men helaas niets aan doen, het viel niet onder de garantie. ( als het binnen acht dagen gebeurd zou zijn, zou ik een nieuw toestel hebben gekregen, ongeacht de aard van de schade)
Vochtschade blijkt te kunnen ontstaan na verblijf in een ruimte met airco, door transpiratie vocht ( ik heb hem echt niet onder mijn oksel bewaard...!), door het verblijf van het toestel in een koude of juist warme omgeving.
Ik heb dus nu niets, en ben bovendien mijn geld kwijt. Ik baal er van en vind het belachelijk dat een telefoon blijkbaar zo kwetsbaar is, dat je hem eigenlijk niet kan gebruiken. En wie zegt mij dat de vochtschade niet is ontstaan tijdens het vervoer naar de monteur?
Kan ik hier nog iets mee?
De telefoon heb ik zeer zorgvuldig gebruikt en bewaard, in een hoesje. Na een week of 6-7 hield hij er van het ene op het andere moment mee op, niets meer. De verkoper ( t for telecom) vertelde mij dat het wel ee geval van pure pech zou zijn en dat het waarschijnlijk makkelijk op te lossen zou zijn. Na een aantal keren gebeld te hebben naar de reparatiestatus van mijn toestel, bleek na ruim vier (!) weken, dat er vocht schade was geconstateerd. hier kon men helaas niets aan doen, het viel niet onder de garantie. ( als het binnen acht dagen gebeurd zou zijn, zou ik een nieuw toestel hebben gekregen, ongeacht de aard van de schade)
Vochtschade blijkt te kunnen ontstaan na verblijf in een ruimte met airco, door transpiratie vocht ( ik heb hem echt niet onder mijn oksel bewaard...!), door het verblijf van het toestel in een koude of juist warme omgeving.
Ik heb dus nu niets, en ben bovendien mijn geld kwijt. Ik baal er van en vind het belachelijk dat een telefoon blijkbaar zo kwetsbaar is, dat je hem eigenlijk niet kan gebruiken. En wie zegt mij dat de vochtschade niet is ontstaan tijdens het vervoer naar de monteur?
Kan ik hier nog iets mee?
Re: vochtschade telefoon
je kunt bij de winkel een foto vragen van het toestel met de schade. Hebben ze dit niet dan hebben ze een probleem.
Hebben ze die wel denk ik niet dat je wat kunt doen.
Hebben ze die wel denk ik niet dat je wat kunt doen.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: vochtschade telefoon
Waar baseer je dat op? ^^
Verder is vochtschade een veel voorkomend probleem, iig is die goedkope telefoon het repareren niet waard.
Vind het trouwens vreemd dat mensen altijd zo raar op kijken van een reparatietermijn van 4 weken?? In Nederland en België zijn maar zo'n 2 of 3 bedrijven die telefoons kunnen repareren, je kan je voorstellen dat dat niet binnen een week gedaan is.
Verder is vochtschade een veel voorkomend probleem, iig is die goedkope telefoon het repareren niet waard.
Vind het trouwens vreemd dat mensen altijd zo raar op kijken van een reparatietermijn van 4 weken?? In Nederland en België zijn maar zo'n 2 of 3 bedrijven die telefoons kunnen repareren, je kan je voorstellen dat dat niet binnen een week gedaan is.
Re: vochtschade telefoon
@Captain Pervert
Het reparatiebedrijf maakt altijd een foto van het desbetreffende onderdeel waar de vochtschade is geconstateerd.
Deze foto is altijd door de winkel op te vragen bij het reparatiebedrijf.
Hebben ze zo'n foto dan kun je zelf zien waar de schade zit. Kunnen ze geen foto overleggen hebben ze geen bewijs van de schade.
Het reparatiebedrijf maakt altijd een foto van het desbetreffende onderdeel waar de vochtschade is geconstateerd.
Deze foto is altijd door de winkel op te vragen bij het reparatiebedrijf.
Hebben ze zo'n foto dan kun je zelf zien waar de schade zit. Kunnen ze geen foto overleggen hebben ze geen bewijs van de schade.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: vochtschade telefoon
Siemens is een bedrijf dat wel vaker dergelijke smoesjes gebruikt.
Het volgende heb ik meegemaakt: Ik kocht een Siemens C35 en thuisgekomen uit de (verzegelde) verpakking en opgeladen....
De volgende dag knippert de displayverlichting...
Terug naar de zaak waar ik hem gekocht had, die stuurden hem op naar Siemens voor reparatie. (Een beetje klantonvriendelijk dat je niet gelijk een nieuw toestel krijgt, maar goed....)
Belt Siemens op: Vochtschade, dus geen garantie. Reparatiekosten iets van 140 euro. Wat???? 140 euro voor reparatie van een nog nooit gebruikt toestel van 100 euro??? Het moet niet gekker worden!
Stuur maar terug dan! Zit er nog een factuur bij voor "onderzoekskosten" t.w.v. een kleine 30 euro!!!
Geweigerd te betalen uiteraard en de rekening is uiteindelijk "uit coulance" komen te vervallen... Ze hadden van mij een deurwaarder mogen sturen....
De zaak waar ik de tel. had gekocht heeft me uiteindelijk een nieuwe gegeven. Deze deed het goed.
Totdat je op een goede dag een andere Sim-kaart in je toestel (simlockvrij) wilt doen, dan heb je opeens een code nodig, die wil Siemens wel verstrekken.... voor 29,95!!!! Gooi maar lekker in de vuilnisbak dan dat toestel.
Wat een stelletje oplichters zijn het toch. Aan mij verdienen ze geen cent meer....
Het volgende heb ik meegemaakt: Ik kocht een Siemens C35 en thuisgekomen uit de (verzegelde) verpakking en opgeladen....
De volgende dag knippert de displayverlichting...
Terug naar de zaak waar ik hem gekocht had, die stuurden hem op naar Siemens voor reparatie. (Een beetje klantonvriendelijk dat je niet gelijk een nieuw toestel krijgt, maar goed....)
Belt Siemens op: Vochtschade, dus geen garantie. Reparatiekosten iets van 140 euro. Wat???? 140 euro voor reparatie van een nog nooit gebruikt toestel van 100 euro??? Het moet niet gekker worden!
Stuur maar terug dan! Zit er nog een factuur bij voor "onderzoekskosten" t.w.v. een kleine 30 euro!!!
Geweigerd te betalen uiteraard en de rekening is uiteindelijk "uit coulance" komen te vervallen... Ze hadden van mij een deurwaarder mogen sturen....
De zaak waar ik de tel. had gekocht heeft me uiteindelijk een nieuwe gegeven. Deze deed het goed.
Totdat je op een goede dag een andere Sim-kaart in je toestel (simlockvrij) wilt doen, dan heb je opeens een code nodig, die wil Siemens wel verstrekken.... voor 29,95!!!! Gooi maar lekker in de vuilnisbak dan dat toestel.
Wat een stelletje oplichters zijn het toch. Aan mij verdienen ze geen cent meer....
Re: vochtschade telefoon
@ jlthkoch
Het is natuurlijk triest dat ze vochtschade constateren na 1 dag, maar goed je hebt uiteindelijk een nieuwe gekregen.
Maar dat gezeur over die andere simkaart slaat nergens op. Het is nederland normaal dat als je een prepaid toestel koopt dat deze gesimlocked is. Hierdoor kunnen er inderdaad geen andere kaarten in.
Dan kun je wel siemens gaan boycotten, maar dan moet je ook nokia,samsung,sony-ericsson,lg,sagem,motorola enz enz gaan boycotten. Ze simlocken namelijk allemaal de prepaid toestellen.
Het is natuurlijk triest dat ze vochtschade constateren na 1 dag, maar goed je hebt uiteindelijk een nieuwe gekregen.
Maar dat gezeur over die andere simkaart slaat nergens op. Het is nederland normaal dat als je een prepaid toestel koopt dat deze gesimlocked is. Hierdoor kunnen er inderdaad geen andere kaarten in.
Dan kun je wel siemens gaan boycotten, maar dan moet je ook nokia,samsung,sony-ericsson,lg,sagem,motorola enz enz gaan boycotten. Ze simlocken namelijk allemaal de prepaid toestellen.
Re: vochtschade telefoon
@ maybe
Als je nu gewoon goed gelezen had.....
Het gaat mij om de service die Siemens verleend en de leugens die men verteld om maar niet onder garantie te moeten repareren. Ik heb uiteindelijk na veel gedoe van de verkoper een nieuw toestel ekregen, niet DANKZIJ maar ONDANKS de service van Siemens. Het heeft wel een maand geduurd!
Het is een toestel dat NIET gesim-locked is. Het toestel is voor de normale prijs zonder simlock gekocht. Ik heb het niet over de simlock-code (die zit er namelijk niet op) maar over de toestel-code, die voorkomt dat er een andere sim-kaart geplaatst wordt!!!
Als je nu gewoon goed gelezen had.....
Het gaat mij om de service die Siemens verleend en de leugens die men verteld om maar niet onder garantie te moeten repareren. Ik heb uiteindelijk na veel gedoe van de verkoper een nieuw toestel ekregen, niet DANKZIJ maar ONDANKS de service van Siemens. Het heeft wel een maand geduurd!
Het is een toestel dat NIET gesim-locked is. Het toestel is voor de normale prijs zonder simlock gekocht. Ik heb het niet over de simlock-code (die zit er namelijk niet op) maar over de toestel-code, die voorkomt dat er een andere sim-kaart geplaatst wordt!!!
Re: vochtschade telefoon
Zo'n toestelcode zit er niet automatisch op door te doen door de fabrikant. Maar zo'n code wordt er door de gebruiker op gezet. De enige code die de fabrikant erop zit is een simlock code.
Re: vochtschade telefoon
Toch vreemd dat Siemens mij die code voor veel geld kan verstrekken dan.....
Ik heb er geen toestelcode opgezet in ieder geval...
Ik heb er geen toestelcode opgezet in ieder geval...
Re: vochtschade telefoon
Dan had je gewoon de standaardcode kunnen gebruiken; staat in de handleiding. Heb je hem gewijzigd, dan moeten ze hem uit gaan lezen en dat kost begrijpelijkerwijs euro's.
Re: vochtschade telefoon
@ ??
Het gaat dan ook niet om de STANDAARD code (neem aan dat je de pincode bedoeld?) maar om de TOESTEL code.... Die staat dus niet in de handleiding en kan tegen betaling bij Siemens worden verkregen.
Mvg, John.
Het gaat dan ook niet om de STANDAARD code (neem aan dat je de pincode bedoeld?) maar om de TOESTEL code.... Die staat dus niet in de handleiding en kan tegen betaling bij Siemens worden verkregen.
Mvg, John.
Re: vochtschade telefoon
De toestelcode heeft een standaardcode. Als je die niet hebt veranderd kun je die gewoon gebruiken.
Re: vochtschade telefoon
Siemens is inderdaad wat reparaties betreft erg slech! Ik heb 19, (jawel 19!!) C35 gehad. Ik durfde geen 20ste keer meer te nemen en met geodvinden van de baas heb ik de 19e tegen de muur aangegooid! Dat was het einde van mijn relatie met de siemens telefoon. Ik ben er ook achter gekomen dat ze de telefoontjes binnen krijgen, kijken wat er aan de hand is, en als het niet snel op te lossen is, krijg je een nieuwe. Lijkt een nieuwe, want wat er gebeurde is dat ze een nieuw omhulsel om een 'werkend' toestel zette. Zo lijkt het dus nieuw, maar je krijgt een gebruikte in een nieuw jasje en dus de elende van een ander! De reparaties waren erg slecht. Soms keeg je een niet werkende telefoon terug. Ik heb verschillende klachten gehad, bovenop de mijne, zoals het niet kunnen praten, geen geluid, geen verbinding, display flikkeren, geen dislpay, wel geluid. Ik heb daarna maar een Nokia 3210 gehaald en die doet het waarschijnlijk nog steeds in Ghana, want ik heb hem 3 mnd geleden weggegeven.
Resume, men doet maar wat bij Siemens cq het reparatiebedrijf!!
Resume, men doet maar wat bij Siemens cq het reparatiebedrijf!!
Re: vochtschade telefoon
@ ??
Als dit een standaardcode is waar zou deze volgens jou dan te vinden moeten zijn?
Als dit een standaardcode is waar zou deze volgens jou dan te vinden moeten zijn?
Re: vochtschade telefoon
@ ??
Je kan wel proberen bijdehand te doen, maar daar staat de TOESTELcode dus niet in.... Dus ik zou zeggen begin zelf eens met RTFM !!!
Je kan wel proberen bijdehand te doen, maar daar staat de TOESTELcode dus niet in.... Dus ik zou zeggen begin zelf eens met RTFM !!!
Re: vochtschade telefoon
In de handleiding staat netjes beschreven hoe wat en waar. I stand corrected: standaardcode zit er tegenwoordig niet meer in; je moet gewoon een code instellen als je de eerste keer een functie daarvoor gebruikt.
Dus terug naar het eerdere punt: het is logisch dat Siemens er geld voor wil hebben; ze moeten de code namelijk uitlezen en dat kost hun tijd en moeite. Daarnaast is het ook een soort diefje pesten; hij vraagt oa om dit soort codes als je een andere SIM in een toestel schuift, die 'ie nog niet kent. Als je dan de code zo maar gratis op zou kunnen vragen bij Siemens, is het hele nut van een dergelijke code weg. Daarom moet je én dokken én bewijzen dat je de eigenaar van het toestel bent.
Dat heeft niets te maken met slechte service, maar juist met een goede service.
Dus terug naar het eerdere punt: het is logisch dat Siemens er geld voor wil hebben; ze moeten de code namelijk uitlezen en dat kost hun tijd en moeite. Daarnaast is het ook een soort diefje pesten; hij vraagt oa om dit soort codes als je een andere SIM in een toestel schuift, die 'ie nog niet kent. Als je dan de code zo maar gratis op zou kunnen vragen bij Siemens, is het hele nut van een dergelijke code weg. Daarom moet je én dokken én bewijzen dat je de eigenaar van het toestel bent.
Dat heeft niets te maken met slechte service, maar juist met een goede service.
Re: vochtschade telefoon
Ik heb geen code ingesteld, het was een nieuw toestel in een verzegelde verpakking zonder sim-lock. De toestelcode staat nergens in de handleiding voor zover ik weet.