LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Skoda Octavia

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Henk Bakker

Skoda Octavia

Ongelezen bericht door Henk Bakker »

Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een Skoda Octavia. Overal in de vakbladen wordt die auto geprezen. Maar niet door mij! Ik heb, wat ze wel eens zeggen, een maandagauto. Daarbovenop ook nog eens een dealer, die dingt naar de titel slechtste dealer van Nederland! Mooi klaar mee. Nu is weer mijn versnellingsbak kapot, 38000 km op de teller en net 3 jaar oud. Ik heb een rustige rijstijl, erg zuinig op de auto, en nu dit weer. Kost om te repareren € 3000,--. Na drie jaar! De auto kostte Fl. 43.000,-- Ik voel me gewoon op zijn hollands genaaid door Skoda! Wie heeft nog meer van dergelijke ervaringen met Skoda?

johan

Re: Skoda Octavia

Ongelezen bericht door johan »

Henk, ik kan me iets voorstellen bij je gevoel.
Ik zou echter een andere dealer raadplegen. Tevens zou ik het verzoek bij de dealer wegleggen om bij de importeur een coulance cleam weg te leggen. Misschien worden dan niet alle kosten vergoed, maar een vergoeding van 70% b.v. is altijd beter dan alle kosten zelf te moeten dragen. Succes!!

richard

Re: Skoda Octavia

Ongelezen bericht door richard »

U moet het uw dealer zeker niet te makkelijk maken, Uw auto is veel te jong om nu al met een kapotte versnellingsbak stil te staan....
Vraag aan uw dealer wat de precieze oorzaak is, en geef ook aan dat u er een andere garage naar wil laten kijken.
Probeer minimaal op een coulance uit te komen.

Remko

Re: Skoda Octavia

Ongelezen bericht door Remko »

Beste Henk,

Ik kan helemaal met je meedenken. Mijn Skoda Octavia is ook zo'n "Maandagmorgen Skoda" . Ik heb van het begin al aardig wat problemen. Hierbij een opsomming;

* Bekleding van de stoelen bollen op.
* Ruitenwisser motor stuk
* Deur scheef in de sponning
* Sensor van motorolie stuk
* Ruiten mechanismen in de portieren stuk

Tevens ben ik nog geen goede Skoda-dealers tegengekomen.
Tegenwoordig heb ik deze auto niet meer in onderhoud bij de Skodadealer.

Een koude douche voor: Skodadealer Hylkema te Drachten en de gelukkig nu vervangen Skodadealer M.A.B. te Haarlem.

Remko

Re: Skoda Octavia

Ongelezen bericht door Remko »

O'ja Wat ik vergeten ben....

Mijn achterruit is spontaan gesprongen (thuis in de garage). Wie heeft dit ook gehad? Mail: [email protected]

Gr. Remko

Santie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:41

Re: Skoda Octavia

Ongelezen bericht door Santie »

Veel versnellingsbakken van de VAG group (Seat, Skoda, Audi, Vilkswagen) van 1998 (geloof ik) tot tot 2000 hadden versnellingsbak klachten (een 1.6 zeker?). Over een andere periode hadden ze ook klachten met het raammechanisme.

Gesloten